Mulla on varmaa epävakaa persoona.
Pakko kertoa vähä itsestä. Eli elämä on ollut aina vähän lähinnä aikuisena jo 18 v eteenpäin sekasin. Esim varastanut rahaa.. ottanu pikavippejä.. velkakierteessä isompia lainoja meni luottotiedot. Rahan käyttö ongelmia.. hermostun helposti--. mielialat heittelee.. en oo tasapainossa ollut vuosiin.. potkuja töistä ja lopettamisia. Ihmis suhde ongelmia täl hetkel ei kavereita... vihaan jopa itseäni.. parisuhdetta ei ole.. enkä kelpaa naisille joo. Masennusta on.. tyhjyyden tunnetta et olen jotenki erilainen ja outo. En jotenki osaa käyttää rahaa ja elämä on pelkkiä ongelmia ja ympyrää.
Kommentit (61)
Haukun ihmisiä saan raivareita.. velat senku vastaa.. ihmiset ja naiset nauraa mulle mikä sekopää.. ketää ei halua jutella mulle.. oon pilannu kaiken.. en saa lainaa.. vanha romu auto.. rahaa ei ole.
No eipä ketää kiinnost akai oon narsisti ja psykopaatti
Ehkä olisi parempi tappaa ittensä.. vanhemmatkaa ei jaksa enää. parisuhdetta tuskin koskaan saan.
Sanotaa näin että on paha olla ja sitte oon ilkee ihmisille.. kukaan ei jaksa mua.. pyörin ympyrää käyn töissä ja jatkuvasti vain rahat riittää bensaan ja ruokaan.. ei voi ostaa oikein mitää.. ja velkakaa ei paljo mitää lyhene.. ja en tapaa naisia ja en jaksa tällästä.
Sinulla on epävakaa persoona koska identifioidut epävakaaseen persoonaasi.
Sen sijaan fiilaa että sinulla ei ole epävakaata persoonaa vaan vakaa persoona. Vanha viidakon fakta menee, että kaikki lähtee siit fiiliksest mitä sä fiilaat.
Ei ketää ymmärrä mua.. elän omassa kuplassa oon ilkee kusipää.. haukun ihmisiä saan raivareita.. ja vihaan elämääni itseeni.. en saa parisuhdetta ja oon jo niin epätoivonen etten saa edes lihavaa naista.. olen käynyt maksullisella.
Mua ärsyttää olla yksin ja yksin enempi ja enempi ja toiset menee eteenpäin ja saa parisuhteita.
En ees kelpaa työttömälle lihavalle naiselle.. että sen verran en jaksa enää tätä elämää... olen ilmaa kaikille.
Joo parempi lopettaa kirjottelu. Nyt ei tässä vaan ole mitää järkee. Lähen johki.
Oppimisvaikeuksia? Millaisia?
Kysyn vaan ihan mielenkiinnosta.
Mä epäilin itselläni epävakaata persoonallisuutta, mutta kun menin tästä psykiatrille puhumaan, hän sanoi, että ne tunteiden vaihtelut on tyypillisiä myös adhd:ssa, mikä sitten tutkittaessa vahvistuikin diagnoosiksi. Lääkkeitä en tosin saanut, enkä olisi kyllä halunnutkaan sairauteeni, koska olen myös alkoholiriippuvainen ja ne adhd-lääkkeet on samoin riippuvuutta aiheuttavia aineita.
Myöhemmin seurustelin aspergerin syndroomaisen kanssa ja tajusin olevani myös aspergerin syndroomainen. Minulle selvisi, että myös aspergerin syndroomaisille on todella tyypillistä saada epävakaa persoonallisuus diagnoosiksi. ADHD ja aspergerinsyndrooma on synnynnäisiä ominaisuuksia, epävakaa persoonallisuus kehittyy elämänkokemuksien myötä, mutta ei ole olemassa sellaista että aspergerinsyndrooma estäisi persoonallisuutta kehittymästä epävakaaksi.
En ole saanut edelleenkään epävakaan diagnoosia. Sain sensijaan muutama vuosi sitten sain skitsofreniadiagnoosin. Aspergerin syndrooman diagnoosin kriteerinä on, etteivät skitsofrenian diagnostiset kriteerit täyty. Eivät ne kyllä täytykään. Se on ihan mututuntumalla kokemattoman nuoren lääkärin tekemä diagnoosi. Hassua kumminkin, että kun ihmisten aivoja on kuvattu, niin aspergerin syndroomaisilla on aivoissaan juuri samanlaista poikkeavuutta kuin skitsofreenikoilla.
Kaikilla tuntemillani skitsofreenikoilla on niitä erityismielenkiinnonkohteita ja sosiaalisen vuorovaikutuksen poikkeavuutta, mitä aspergerin syndroomassa kuvataan olevan ja assien tavoin he näkevät maailman sellaisena kuin se on, eivätkä sellaisena kuin sen kuuluisi olla. Heillä on vahva oikeudentaju ja he kykenevät huonosti kollektiivisiin valheisiin. He ovat kuin lapsia, jotka paljastavat, ettei keisarilla ole vaatteita. Monilla on poikkeuksellisen hyvä muisti vielä lääkityksen aloittamisen jälkeenkin.
52 kirjoittaa vielä, että aloittajan kannattaa lopettaa se ruikuttaminen niistä naisista. Naiset ei halua mitään reppanaa. Ulkonäkö ja menestys elämässä voi olla mitä vaan, eikä ne estä rakkautta, mutta jos ei itse usko itseensä, niin silloin on muidenkaan henkilöön vaikea uskoa.
Terveisin lihonut ja rupsahtanut pian nelikymppinen oksennukselta haiseva alkoholisoitunut työtön nainen, joka huomenna menee suihkuun ja siivoaa asunnon ja ylihuomenna pukee, kampaa, vähän meikkaa ja lähtee ulos ja hullujen päiväkeskukseen juttelemaan komeille hulluille ja narkomaaneille työttömille miehille, joilla on adhd, ja muillekin ihmisille, kuten lihaville ja laihoille vanhoille naisille, jotka ovat menestyneet vähän paremmin elämässä ja ovat siellä kerhotätinä.
Vierailija kirjoitti:
Oppimisvaikeuksia? Millaisia?
Kysyn vaan ihan mielenkiinnosta.
No siis oppimisvaikeuksia on.. en oo ihan normaali mut melkein. Siis laa-alaisia oppimisvaikeuksia
No vaikea selittää mä en ole ihan normaali siis on ongelmia ollut koko elämä ja vieläki on ja velkaa on tullut vain lisää.. ja ennen en oo koskaa tehny töitä ja siks sitä velkaa otettu ja nyt en saa ku oon töissä mitää.. oon vähä jääny pohjalle.. + oon erikoinen ihminen.. ja yksin.
Siis joo tää elämä on jotenki raskasta kun ei oo normaali ollut aina. Paha mieli jatkuvasti yksin oloo.. ei oikein huvita mitään.. pahasti on velkaa.. ja nyt on tullut ylipainoaki ja kaljamaha vain kasvanut.
Joo eihän tää ruikuttaminen autakkaa mitää tiedän.. samat jutut sama levy.. vaikeeta on ku on ihan yksin. Pitäs vaa jaksaa mut ei jaksa. Masentaa. Ei oo ketää ihmistä ja on ihan yksin. Siis oppimisvaikeusta on masennusta ja kaikenlaista en jaksa ees selittää. Mutta sinkkuna olo ei vain ole kivaa.
Rahankäyttö ongelmia.. rahat menee niin helposti velat ei lyhene sit on muitaki laskuja ja ihmiset hermostuu kun pommitan ja ruikutan pahaa oloa ja että kaikki on paskaa ja oon veloissa tai oon yksin. .en saa naista.
Kai se vain pakko jaksaa yksin tätä elämää. Ei kai tässä vaan voi mitään
No tuttunu on sanonut että viittaa selkeesti adhd tai add.
Minulla diagnosoitiin aluksi masennus, joka varmaan oli tottakin, mutta enemmän kuitenkin seuraus ADHD-oireilusta. Mt-vaivojen ilmeneminen on aina yksilöllistä ja diagnostiset kriteeritkin muuttuvat ajan saatossa. Esim. ADHD:ssa on perinteisesti korostettu muistiongelmia, joita taas minulla ei juuri ole. Kuitenkin syödessäni ADHD-lääkkeitä toimintakykyni normalisoituu, joten ilmiselvästi diagnoosi on oikea. Tavallisesti edes normiarjesta ei tule yhtään mitään, ja vaimo joutuu kaitsemaan mua kuin jotain lasta. Kaikki on jäsentymätöntä kaaosta pääni sisällä eikä lineaarisesti A-B-C-D-tyyliin etenevää.