Mulla on varmaa epävakaa persoona.
Pakko kertoa vähä itsestä. Eli elämä on ollut aina vähän lähinnä aikuisena jo 18 v eteenpäin sekasin. Esim varastanut rahaa.. ottanu pikavippejä.. velkakierteessä isompia lainoja meni luottotiedot. Rahan käyttö ongelmia.. hermostun helposti--. mielialat heittelee.. en oo tasapainossa ollut vuosiin.. potkuja töistä ja lopettamisia. Ihmis suhde ongelmia täl hetkel ei kavereita... vihaan jopa itseäni.. parisuhdetta ei ole.. enkä kelpaa naisille joo. Masennusta on.. tyhjyyden tunnetta et olen jotenki erilainen ja outo. En jotenki osaa käyttää rahaa ja elämä on pelkkiä ongelmia ja ympyrää.
Kommentit (61)
Onko ADHD suljettu pois? Varsinkin jos mielialat tosiaan heittelee tyyliin päivittäin, eikä pidemmällä aikavälillä kausittain (kaksisuuntainen).
Terv. lähes kymppitonnin hajuvesiin kahdessa vuodessa hassannut
Vierailija kirjoitti:
Onko ADHD suljettu pois? Varsinkin jos mielialat tosiaan heittelee tyyliin päivittäin, eikä pidemmällä aikavälillä kausittain (kaksisuuntainen).
No siis aamulla yleensä jos on päivänvaloa tai meen ulos ei niin masennuta ja parempi olla.. sitku ilta tulee ja on yksin jotenki ahdistaa elämä.. ja paskat ajatukset mielessä.
Vierailija kirjoitti:
ite velkaantunut yli 25 tonnia.. on mulla työpaikka vakituinen ja luottotiedot viel kunnos.. mut ehkä tää epävakaus tekee sen etten ennen osannu käyttää rahaa ja pelasin ja ryyppäsin rahojani.. adhd en oikein tiedä.. en pysty aina keskittyyn ja kuunteleen ja puhun päälle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ite velkaantunut yli 25 tonnia.. on mulla työpaikka vakituinen ja luottotiedot viel kunnos.. mut ehkä tää epävakaus tekee sen etten ennen osannu käyttää rahaa ja pelasin ja ryyppäsin rahojani.. adhd en oikein tiedä.. en pysty aina keskittyyn ja kuunteleen ja puhun päälle
Ihmiset on sanonu sä oot omalla tavalla outo ja erikoinen ja koen sen loukkaavana ja ihmettelevät jotkut miksei mulla ole kavereita.. sosiaaliset taidot on vähän oudot.. puhun paljo itsestäni vaan ja jankkaan asioita samoja jopa. en tiedä oisko asperger autismia tai jotain.. mutta epävakaus on selkeesti
Voi olla ADHD/epävakaa/ muu persoonallisuushäiriö/kaksisuuntainen tms. Ehkä kannattaisi käydä jossain psykiatrilla juttelemassa, oikea lääkityskin voi auttaa.
Allu, sun kannattaa mennä varmasti selvittämään tätä ihan terveydenhuollon ammattilaiselle. Saisit luultavasti elämäsi paremmin järjestykseen ja ehkä lääkityksen.
Vierailija kirjoitti:
Voi olla ADHD/epävakaa/ muu persoonallisuushäiriö/kaksisuuntainen tms. Ehkä kannattaisi käydä jossain psykiatrilla juttelemassa, oikea lääkityskin voi auttaa.
Nii en osaa sanoa mut ihmisten mielestä mun käytös ja jutut ei ole normaalia.. en osaa keskustella.. rupeen jankkaan levyä ja en kuuntele.. ajatukset harhailee.
jotenki elämä on ihan sekasin.. ei saa tyttöystävää.. ei kavereita... rahat menee velkoihin.. iso kaljamaha... oon masentunut epävakaa.. vihan hallinta mielialat.. kaikkee tässä.. mua haukutaan.
Sinulla taitaa olla vaikeahko adhd ja sen myötä itsekontrollin ja elämänhallinnan ongelmia, hyvä ap. Koita hakeutua tutkimuksiin. Kerro hoitotaholle rehellisesti näistä jutusta, joita kirjoitit tähän.
Jotenki menny ilo elämästä ja masentunut.. ku oon jatkuvasti yksin.. tunnen semmosta tyhjyyttä.. hetken menee hyvin.. sitte romahdan taas ja kaikki on paskaa elämässä... No olen ennen käynytki.. mutta tullut vain enempi sekasin ku kaipaan myös parisuhdetta ja en kelpaa.. myös olen lihonut.
Ei mun elämä nuorempana tällästä ollut seurustelin ja voin paremmin.. en ollut ihan ihan yksin.. tunnen vain ulkopuolisuutta tyhjyyttä.. eikä huvita enää mikää.. jotenki pyörin oravanpyörää.. enkä saa ees velkoja lyhennettyä.. sun muuta rahaakaa ei ole.. sitte päässä ongelmia.. ihmiset sanoo oot sekasin.
Siis no keskivartalolihavuutta ja aika iso maha.. en kovin lihava mut joo sanottu mee laihduttaa vois olla parempi säkä saada naisia.. jotenki ei vaa oo intoa tai semmosta motivaatiota.. kun masentaa ja on aina sinkkuna täs tilantees.. ja ongelmia ja kaikenlaista.
Välillä en tiedä mitä tekisin kun ei kukaa oikein ymmärrä minua tai että olen niin outo. Olen kyllä halunnut jo naista tosi pitkään. Mutta tässä pisteessä olen. ja kai se sitten pitää hyväksyä. Ei mulla tosiaankaa ole mitenkää hyvin asiat.. rahaa hienoa autoa.. hyvää palkkaa.. ei ei.. olen kouluttamaton duunari vaan amis.. mutta kaikenlaista tässä.
Tuohon sairauteen on olemassa lääkkeet jolla se paranee
Vierailija kirjoitti:
Allu, sun kannattaa mennä varmasti selvittämään tätä ihan terveydenhuollon ammattilaiselle. Saisit luultavasti elämäsi paremmin järjestykseen ja ehkä lääkityksen.
Tätä on Allulle hoettu varmaan viisi vuotta Suomi24 sinkut-palstalla ja myöhemmin täällä.
Probleema on se että Allu ei kuuntele. Ei ota kuuleviin korviinsa kerta kaikkiaan.
Itse kertonut psykiatrian polilla käynneistä, kuulemma psykoterapiassa käynyt viime vuoden keväästä. Kyllä apua on yritetty antaa mutta kun se ei vaan uppoa millään tasolla.
Lääkkeitä on myös määrätty käyttääkö sitten mene tiedä.
Tiedetään omana kertomanaan että passiivis-aggressiivista persoonallisuushäiriötä yritetty hoitaa. Epävakaa diagnoosi on ainakin heitetty ilmaan, en tiedä onko vahvistettu. Laaja-alaiset oppimisvaikeudet.
Kaiken kaikkiaan erittäin hankala ja vaativa tapaus varsinkin kun itse ei millään tavalla ymmärrä eikä osaa osallistua hoitoonsa.
Näitä Allun purkauksia olemme saaneet lukea satoja jos ei tuhansia näitten vuosien aikana. Enää ei jaksa ottaa mitään kantaa kun se ei mitään hyödytä
Onpas täälä hiljasta porukkaa. Koskaa ihmisiä ei kiinnosta ongelmatapaukset joita masentaa tai on elämäs ongelmia.. pitäskö olla niin positiivinen ja iloinen.. ja ajatella elämä on ihanaa yksin ja hyvin menee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä on Allulle hoettu varmaan viisi vuotta Suomi24 sinkut-palstalla ja myöhemmin täällä.
Probleema on se että Allu ei kuuntele. Ei ota kuuleviin korviinsa kerta kaikkiaan.
Itse kertonut psykiatrian polilla käynneistä, kuulemma psykoterapiassa käynyt viime vuoden keväästä. Kyllä apua on yritetty antaa mutta kun se ei vaan uppoa millään tasolla.
Lääkkeitä on myös määrätty käyttääkö sitten mene tiedä.
Tiedetään omana kertomanaan että passiivis-aggressiivista persoonallisuushäiriötä yritetty hoitaa. Epävakaa diagnoosi on ainakin heitetty ilmaan, en tiedä onko vahvistettu. Laaja-alaiset oppimisvaikeudet.
Kaiken kaikkiaan erittäin hankala ja vaativa tapaus varsinkin kun itse ei millään tavalla ymmärrä eikä osaa osallistua hoitoonsa.
Näitä Allun purkauksia olemme saaneet lukea satoja jos ei tuhansia näitten vuosien aikana. Enää ei jaksa ottaa mitään kantaa kun se ei mitään hyödytä
Olen hakenut apua muihin ongelmiin esim työpaikan etsimiseen mikä on kun en pärjää.. mutta nyt on erilaisia ongelmia ja oon vain menny pahempaa suuntaa.. terapeutti ei auta mitää on väärä ja mulla ei riitä rahat maksaa.. joten lopetan sen.
No jotain mussa on vialla ku oon ihan sekopää.. tai mun käytös.. yritän jatkuvasti naisia kokoajan kiinnostun ei ne kiinnostu.. sitte pommitan ihmisiä ja roikun ihmisissä kun oon yksinäinen ja ei oo ketään.
En saa jatkuvasti mitää aikaseksi muita juttuja. .sanon mut en tee... ja yritän vaa naisia ja kyttään ja mietin.. jotenki ei tätä jaksa.
Ihmiset on sanonu mikä sua vaivaa. oot rasittava sekopää. Se tuntuu pahalta. Oon aika erilainen kun muut.. epäonnistunu elämässä ja monet muut on menny eteenpäin ja mä jääny sanotaanko ei nyt ihan pohjalle mut melkein. Velkaaki on todella paljon nyt, mut luottotiedot kunnos.