Mitä tulisi sinun tekemääsi lihapullakeittoon?
Kommentit (13)
Atria broileripullia veteen, lihaliemikuutio. Purkki sitä tomaatti pyreetä, aurajuustoa, makarooneja vähän, mausteeksi pippuri, suola, paprikajauhe, valkosipulijauhe, aromat, jauhelihanauste, öljyä ja päälle persilija t, ravintolakokki
ei mitään, koska en tekisi. Ennemmin vaikka jauhelihakeittoa.
Ok.
Ehkäpä kuitenkin ratkaisen tämän asian itse.
ap
Aika outo ajatus, mutta hyvin toteutettuna ehkä ihan ok. Pitäis olla tosi pieniä lihapullia, ett mahtuu lusikkaan. Tai niin mureita, että lohkeavat lautasella lusikoitaessa (vrt. lohikeitto).
Lihaliemi, chiliä, jotain keittoon sopivaa pastaa...
[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 16:23"]
Aika outo ajatus, mutta hyvin toteutettuna ehkä ihan ok. Pitäis olla tosi pieniä lihapullia, ett mahtuu lusikkaan. Tai niin mureita, että lohkeavat lautasella lusikoitaessa (vrt. lohikeitto). Lihaliemi, chiliä, jotain keittoon sopivaa pastaa...
[/quote]
Jotain vihanneksia olisi kyllä myös hyvä ympätä? Miksei perunakin kävis makaronin sijaan, sipulia, valkosipulia chiliä ny ainakin.
Mä laittaisin (paloiteltujen) lihapullien lisäksi perunoita, sokeriherneitä palkoineen (tarvittaessa paloiteltuina), purjosipulia, kenties porkkanoita, liemeksi lihalientä, kermaa ja koskenlaskijaa (kenties muukin sulatejuusto tai tuorejuusto käy), mausteeksi suolaa, mustapippuria, chiliä, jotain yrttimaustetta. Mielenkiintoinen ajatus :)
Mä laitan lihaliemeen perunoita, kasviksia (vähän mitä sattuu), keittelen lähes kypsäks ja lopuks pyörittelen raa´asta jauhelihasta peukalonpään kokoisia palloja liemeen kiehumaan hetkeksi.
Soppa porisee liedellä ja tuli muuten hyvää:)
Tein sen vesipohjaan johon lisäsin kookoskermaa ja punaista currytahnaa sekä makeahkoa chilitahnaa hieman. Suolaa tietty kanssa. Perunoita, pikkuruisia lihapullia, porkkanaa, purjoa ja vihreitä papuja n.2cm paloina. Unohdinkohan jotain...en tiedä mutta on hyvää!
ap
Tekisin joko mausteisen tomaattikeiton tai tsekkiläisen kirkkaan valkosipulikeiton pohjaksi. Tai laittaisin ylijääneet lihapullat vaikka gulassiin (muutenkin laitan sinne mitä kotona sattuu olemaan, possua, nautaa, tuoremakkaraa tms)
Mä olen lisännyt sultejuustoa, nam.
X-tran lihapullia ja vettä. Kylmänä.