Mitä ruokaa kasvissyöjät syöttävät koiralle?
Ihan uteliaisuudesta siis haluan tietää? Koira kuitenkin tarvitsee lihaa. Vai onko kasvissyöjillä koiria?
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläinlääkärin ohje on, että koiralle syötetään lihaa. Muista ap, että kasvissyöjä voi myös ajatella itseään, ei eläimiä ollessaan kasvissyöjä.
Eikö siinä ole ristiriita jos on vastaan lihan käyttämistä ravinnoksi, mutta koiralle silti syöttää lihaa?
En syö vegaanisesti siksi, että vastustan lihan käyttämistä ravinnoksi vaan siksi, että eettisistä syistä en itse halua syödä eläinperäisiä tuotteita. Puolisoni syö eläinperäisiä tuotteita ja minä valmistan hänenkin ruokansa. Koiramme syö eläinperäisiä tuotteita, koska ne kuuluvan koiran ruokavalioon.
En näe mitään ristiriitaa siinä, että koirani syö minun hankkimiani ja sille tarjoamiani eläinperäisiä tuotteita täällä meidän luonamme verrattuna siihen, että se söisi niitä siellä, missä se alunperin oli syntynyt. Se on löytökoira, sitä ei ole kasvatettu eikä jalostettu meidän tarpeisiimme. Tuen kuukausittain sitä yhdistystä, jonka kautta se on tullut Suomeen ja joka tekee paikan päällä koko ajan töitä ja järjestää mm. sterilisointikampanjoita, jotta ei-toivottuja koiria ei enää syntyisi.
Venäläinen YouTube video nainen syöttää koirilleen kasviksia porkkanaa parsaa raakana.
Ja tämä kavissyöjäkoira sopii, uunon herkkua banaani on. Eli kaikki jossa henki on ymmärtäköön että niissä jossa on jalat ja napa niitä emme tapa. Ei tuu metapaskaa tulee lahokakkaa. Sitä paitsi hampun siemenistä puristetussa öljyssä on kaikki mitä lihassaki on, ei tarvii tappaa, ei jeesusta ja eläimiä. Niin koska pensas palaa, mutta ei kuulu se ruokkii vaan ilonki se antaa, että ukkopiiput kunniaan.
Koirani on ideologinen vegaani ja lihastakieltäytyjä.
Mää syättäsin koiralle perunaa ja porkkanaa ja mifua ja kaalia ja kurkkua ja selleriä
Koirani haluaa hampunsiemeniä ja vegaanista hernekeitoa.
Koiranruokaa tietysti. Mitä muutakaan?
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa koira on aika kaikkiruokainen ja käsittääkseni selviää kyllä huolellisesti koostetulla kasvisravinnollakin, toisin kuin kissa joka on puhtaasti lihansyöjä. En kyllä itse silti ottaisi riskiä että koira kärsisi ja kyllä kaikki tietämäni vegaanitututkin syöttää koiralleen yleensä liharuokaa. Ihminen on se vegaani, ei eläin. Jos ekologiaa miettii, niin lemmikkihän lisää aina hiilijalanjälkeä ja lemmikin pitämisen etiikastakin voi olla montaa mieltä. Näitäkin asioita moni pohtii, rescuelemmikit ovat ehkä juuri sen takia niin yleisiä tuttavapiirissäni.
Kissa on lihansyöjä, mutta kissan ruuissa ei ole kuin muutama prossa lihaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen vegaani ja niin myös koirani on eli kasvislinjalla mennään:)
On hyvä että mm vegaaniyhdistys ajaa lemmikkieläinten pitokieltoa Suomessa.
Sinunlaisellesi ei saisi koskaan antaa lasta tai lemmikkiä hoidettavaksi.
Lapset on kyllä ihmisiä ja siis täysin kykeneväisiä elämään terveinä kasvisruoalla.
Just luin julkaisun että vegaanilapsilla on puutoksia. Vaikka oli yritetty syödä mahd.hyvin.
Vierailija kirjoitti:
On kyllä ääliömäistä pitää eläintä vegaanina. Kertoo jotain vegaanien järjen käytöstä. Sitä ei siis ole.
Monikin eläin on luonnostaan vegaani. Kertooko jotain sinun järjenkäytöstäsi?
Olen vegaani ja koirani syö 100% raakaruokaa, eli lihaa, luita ja rustoja. Ihmisen elimistö soveltuu sekaruokaan sekä vai kasvisruokaan. Koiran elimistö taas ei sopeudu kuin vain liharuoalle. Niin kauan kun muut ihmiset syövät lihaa ja käyttävät nahkatuotteita, riittää koiralleni lihaa, luita ja rustoja. Monikaan ihminen ei syö esim siansorkkia tai naudan ydinluita. Ekologisempaa käyttää kaikki hyödyksi ja ainakin itse olen vegaani ekologisista syistä, koira minulla on työsyistä.
Nappuloita ja jauhelihaa. t. Vegaani
MIKSI kasvissyöjällä olisi edes lemmikkieläin?
Kuormittaa vain maapalloa.
Mikäli kasvissyöjä on ns. aatteellinen ja historiaan perehtynyt.
Ihan tavallista koiranruokaa. Koira tarvitsee lihaa, minä en.
Koska olen laktovegetaristi, valitsin lemmikkinikin sen mukaan, etten joudu syöttämään sille eläinperäisiä tuotteita. Muitakin lemmikkejä on, jos koiran/ kissan pitäminen ei tunnu oikealta.
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa koira on aika kaikkiruokainen ja käsittääkseni selviää kyllä huolellisesti koostetulla kasvisravinnollakin, toisin kuin kissa joka on puhtaasti lihansyöjä. En kyllä itse silti ottaisi riskiä että koira kärsisi ja kyllä kaikki tietämäni vegaanitututkin syöttää koiralleen yleensä liharuokaa. Ihminen on se vegaani, ei eläin. Jos ekologiaa miettii, niin lemmikkihän lisää aina hiilijalanjälkeä ja lemmikin pitämisen etiikastakin voi olla montaa mieltä. Näitäkin asioita moni pohtii, rescuelemmikit ovat ehkä juuri sen takia niin yleisiä tuttavapiirissäni.
Rescuet olisi monesti kaikkein eettisintä lopettaa suoraan. Jos haluaa esim koiran, on kaikkein eettisintä tukea järkevää ja tervettä kasvatusta ja valita itselleen mahdollisimman sopiva rotu. Rescuet ovat monesti monirotuisia ja sen lisäksi monesti käytösongelmaisia tai traumatisoituneita. Jos kaikki valitsivat itselleen sopivan rodun eivätkä vain “koiraa” tai “söpöä koiraa”, tulisi kiertoon koiria huomattavasti vähemmän. On aivan eri asia ottaa esim kerrostaloon koira joka on rotuominaisuuksiltaan vähän haukkuva, ei vahtiva, ja kohtuullisesti liikuntaa tarvitseva, kuin koira jonka perimässä on vaikkapa haukkuvaa vahtirotua. Koiraroduissa on hirvittäviä eroja luonteessa ja vaatimustasossa, näitä ei tulisi aliarvioida.
#Dontadoptshop
Syötän sekä koirilleni että kissoilleni vain kasviksia.
Ja nämä ulkomailta rahdatut lemmikit....
Nythän niitä on tullut tautisia elukoita ilman karanteenia laumoittain kun on ollut suurpelastus laupiaat hyysäämässä ilman mitään ennakointia ihmisiä ja elukoita maahamme.
Tuommoinen vain haittaa aikaansaava hörhöily tulisi lailla kieltää. Vain ja ainoastaan viranomaiset saisivat organisoida maahan tuloa ja karanteeniin kaikki kunnes terveeksi todetaan. Rajat kiinni.