Hoitoalalle muttei hoitajaksi
Haluaisin hoitoalalle, tavallaan. Näen hoitoalan ahdingon, tiedän että ihmisiä kuolee kun heitä ei ole aikaa tutkia kunnolla. Haluaisin auttaa ja alanvaihto on edessä muutenkin, mutta minusta ei ole vaihtamaan vaippoja kuin vauvoille. En suostu olemaan väkivaltaisten muistisairaiden tai vammaisten hakattavana.
Mitä voisin tehdä alalla?
Tulee mieleen joku kotipalvelu/siivous/kauppa-apu/ulkoilutus, mutta ei sellaisia työpaikkoja koskaan ole tarjolla. Vai päiväkotiin kouluttautumaan?
Kommentit (23)
Psykiatria tai päihdepuoli? Ei vaippojenvaihtoa, mutta toki väkivallan riski.
Virtuaalipalveluiden pariin? Etänä vastaiset asiakkaiden soittoihin tai sähköisiin yhteydenottopyyntöihin?
Vierailija kirjoitti:
Mä olen sairaalassa sihteerinä ja pidän työstäni kovasti! Ei tarvitse olla potilaiden kanssa juuri ollenkaan tekemisissä.
Kuinka tulet palkalla toimeen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen sairaalassa sihteerinä ja pidän työstäni kovasti! Ei tarvitse olla potilaiden kanssa juuri ollenkaan tekemisissä.
Kuinka tulet palkalla toimeen?
Kyllä mulla hyvä palkka on (virka-aika yms edut vielä päälle). Parempi kuin näillä hoiva-apulaisilla yms mitä ap mietiskeli.
Fyssari? Jalkaterapeutti? Kauneudenhoitoala?
Lisäyksenä että nyt rohkeasti ideoita, pidän kyllä ihmisistä, kaiken ikäisistä, myös juopoista, narkeista ja vammaisista, mutta väkivallan uhkaa ja eritteitä en kestä kuin poikkeustilanteissa ne ei saa olla työn arkea. Palkkaa ei tarvitse ajatella, pärjään kyllä :)
Hammashoitajaksi/suuhygienistiksi?
Fysioterapeutti tai toimintaterapeutti? Kuntoutusohjaajan hommat?
Röntgenhoitaja? Labrahoitajat ovat töissä eritteiden kanssa joten se ei ehkä olisi sopivin vaihtoehto. Muuten kyllä pääasiassa koneiden kanssa työskentelyä.
Mä en muista, että olisin valmiina shna vaihtanut ikinä vaippaa. Olen hakeutunut vain sellaisiin tehtäviin, joissa ei tarvi juurikaan tehdä perushoitoa. Opiskelujen harjoittelussa toki piti vaihtaa.
Suurimmassa osassa Suomea on tarve kotisiivoojista ja kotipalvelutyöntekijöistä. Missä päin sä Ap oikein asut, jos teillä päin ei avoimia työpaikkoja ole?
Henkilökohtaisille avustajillehan on työpaikkoja pilvin pimein, edes koulutusta ei vaadita. Jos kerran palkalla ei ole väliä ja haluaa "auttaa" ihmisiä.
Meillä ainakin sihteerit saa suunnilleen samaa tai osa hieman korkeampaa palkkaa kuin lähihoitajat. Vuorotöitä tekevät eivät juurikaan valita, kokevat vastuun ja työn sopivaksi palkkaan nähden. Ei fyysistä rasitusta, ei vastuuta ihmishengistä.
Vierailija kirjoitti:
Lisäyksenä että nyt rohkeasti ideoita, pidän kyllä ihmisistä, kaiken ikäisistä, myös juopoista, narkeista ja vammaisista, mutta väkivallan uhkaa ja eritteitä en kestä kuin poikkeustilanteissa ne ei saa olla työn arkea. Palkkaa ei tarvitse ajatella, pärjään kyllä :)
Eihän ne eritteet ole työn arkea kuin sairaalan osastolla, eikä sielläkään läheskään kaikki ole vaipoissa olevia. Työpaikkoja hoitajille on paljon muitakin.
Eli mikä tahansa käy, oman kiinnostuksen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
suomessa on paljon hoitajia, jotaka eivät ole hoitoalalla. Kouluttautuvat ensin hoitajiksi yhteiskunnan rahoilla, kun eivät muihin opintoihin pääse ja sitten jäävät kotiin elämään tuilla, kun työ ei kiinnosta
No höpönlöpön. Hoitaja määrätään töihin.
Nämä opiskelleet hoitajat, jotka eivät ole hoitajan töissä, ovat muissa töissä. Mulla on varmaan aina ollut työkaverina joku, joka on myöhemmin paljastunut sairaanhoitajaksi. En itse ole hoitaja, enkä näin ollen voi olla hoitoalan töissä.
Millaista koulutusta sihteereiltä vaaditaan?