Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Töitä tarjolla liian aikaisin

Vierailija
09.09.2015 |

Tarjottiin töitä ja pitäisi olla joustava työt sijoittuu 6-18 väliseen aikaan. Haluaisin mennä, mutta pitää aloittaa viikon sisällä ja en tiedä onnistuuko lasten hoito. Mies menee seiskaan töihin ja ei ole varmaa ehtiikö, jos 6.30 vie päiväkotiin heti kun aukeaa. Ei ole työkkärin tarjoama työ. Saakohan työkkäri tietää, jos en mene ja kelpaakohan niille, jos sanoo, että työajat ei sovi noin lyhyellä varoitusajalla. Vuoropäiväkotiinkaan tuskin saa vaihdettua näin nopeasti. Enkä edes haluaisi. 

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä neuvoteltavissa. Lupaa tehdä parhaasi ja kerro realiteettisi. Sentään joustava työaika:)

Vierailija
2/11 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai työkkärillä siihen ole mitään sanomista, jos työ on sinun omatoimisesti hakemaa. Eri asia jos kieltäytyisit työkkärin tarjoamasta työstä..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä hoitovapaalle siksi aikaa, että sinä pääset aloittamaan työt ja saatte lastenhoidon järjestymään.

Pähkähullu ehdotusko? Kertokaapa minulle, miksi olisi.

Minun lasteni isä jäi ensin vanhempainvapaalle juuri siksi, että minun piti ilmoittautua työnhakijaksi ajoissa, jotta sain "liian aikaisin" avautuvan työpaikan. Sen jälkeen hän oli vielä pitkään hoitovapaalla. Palkka on tietenkin miehellä parempi, mutta onhan verotuskin pienempi siltä vuodelta, jolta tulot vähenevät.

Ja kyllä, mies saa aivan varmasti perhevapaata, jos se vaan lasten iän puolesta on mahdollista. Ei hänen työnsä niin tärkeää ole, ja korvaamattomat ihmiset ovat jo hautausmaalla.

Vierailija
4/11 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi nyt piiiiip! Jos haet työttömyyskorvausta niin se tarkoittaa että olet valmis vastaanottamaan töitä! Tykkäsi ei yleensä mitään töitä tarjoa.

Päiväkodit kyllä yleensä aukeavat klo. 6 jos siihen aikaan on lapsia tulossa. Jos ei aukea lapset siirretään sellaiseen paikkaan mikä aukeaa.

Ja jos työaika on joustava niin varmaan sopii, että ekat viikot menet töihin myöhempään ja olet pidempään. Siis sen aikaa kunnes lasten hoito on siirretty muualle.
Mutta siis täällä ainakin kaikki päiväkodit aukeavat klo. 6 jos siihen aikaan vain on hoitoon tulijoita

Vierailija
5/11 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, saman vinkin antaisin minäkin eli olisin yhteydessä päiväkodin johtajaan ja kertoisin hoidon tarpeen alkavat klo 6. Neuvottelet alkuun joustoa työajan alkuun. Onpa hienoa, että tänä päivänä tarjotaan töitä!!! Onnea!!!

Vierailija
6/11 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 13:41"]

No voi nyt piiiiip! Jos haet työttömyyskorvausta niin se tarkoittaa että olet valmis vastaanottamaan töitä! Tykkäsi ei yleensä mitään töitä tarjoa. Päiväkodit kyllä yleensä aukeavat klo. 6 jos siihen aikaan on lapsia tulossa. Jos ei aukea lapset siirretään sellaiseen paikkaan mikä aukeaa. Ja jos työaika on joustava niin varmaan sopii, että ekat viikot menet töihin myöhempään ja olet pidempään. Siis sen aikaa kunnes lasten hoito on siirretty muualle. Mutta siis täällä ainakin kaikki päiväkodit aukeavat klo. 6 jos siihen aikaan vain on hoitoon tulijoita

[/quote]

työaika ei ole joustava vaan minun pitäisi olla joustava. Eli eivät välttämättä ota, jos en ole joustava. Meidän päiväkoti aukee 6.30 ja kunnalla on velvollisuus järjestää hoito 2 viikon kuluessa ja meillä on lapset hoidossa, mutta ei vuoropäiväkodissa, jonne voisi tietysti aikaisemmin viedä.

Vierailija
7/11 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 13:39"]

Isä hoitovapaalle siksi aikaa, että sinä pääset aloittamaan työt ja saatte lastenhoidon järjestymään.

Pähkähullu ehdotusko? Kertokaapa minulle, miksi olisi.

Minun lasteni isä jäi ensin vanhempainvapaalle juuri siksi, että minun piti ilmoittautua työnhakijaksi ajoissa, jotta sain "liian aikaisin" avautuvan työpaikan. Sen jälkeen hän oli vielä pitkään hoitovapaalla. Palkka on tietenkin miehellä parempi, mutta onhan verotuskin pienempi siltä vuodelta, jolta tulot vähenevät.

Ja kyllä, mies saa aivan varmasti perhevapaata, jos se vaan lasten iän puolesta on mahdollista. Ei hänen työnsä niin tärkeää ole, ja korvaamattomat ihmiset ovat jo hautausmaalla.

[/quote]

Mitä järkeä mun olis mennä osa-aika töihin, ottaa nuorempi lapsi pois hoidosta isän kanssa kotiin ja saada pieni kotihoidontuki ja elttäisiin minun osa-aika töillä :D Ootko ihan tossissas? Eihän siinä mitään järkeä ole. Tuskinpa mies saisi edes pitää mitään lomaa viikon varoitusajalla. lapsi on 2,5 vuotias, josta saisi vähän aikaa kotihoidontukea. Päivähoito lähtisi siinä altakin.

Vierailija
8/11 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 13:43"]

Joo, saman vinkin antaisin minäkin eli olisin yhteydessä päiväkodin johtajaan ja kertoisin hoidon tarpeen alkavat klo 6. Neuvottelet alkuun joustoa työajan alkuun. Onpa hienoa, että tänä päivänä tarjotaan töitä!!! Onnea!!!

[/quote]

Joo siis en tiedä kuinka varma tämä paikka olisi ja haluaisin mennä, mutta en tiedä pääsenkö. Lapset on osa-aika hoidossa, mutta saan muutettua kokoaikaiseksi samantien, siitä ollaan puhuttu päiväkodin johtajan kanssa, mutta meidän päiväkoti aukeaa klo 6.30

Vierailija
9/11 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 14:05"]

Mitä järkeä mun olis mennä osa-aika töihin, ottaa nuorempi lapsi pois hoidosta isän kanssa kotiin ja saada pieni kotihoidontuki ja elttäisiin minun osa-aika töillä :D Ootko ihan tossissas? Eihän siinä mitään järkeä ole. Tuskinpa mies saisi edes pitää mitään lomaa viikon varoitusajalla. lapsi on 2,5 vuotias, josta saisi vähän aikaa kotihoidontukea. Päivähoito lähtisi siinä altakin.

[/quote]

Sitähän minäkin, että pähkähullu ajatuskin, että isä hoitaisi omia lapsiaan.

Teillä on siis kaksi lasta. Toinen voi olla päivähoidossa kaiken aikaa, nuorempi kotona ja isä hoitovapaalla, kunnes saat päivähoidon järjestymään omien töittesi mukaan. Isä ei tietenkään ole voinut varautua tähän säästämällä lomapäiviään.  Et sinä kertonut aloituksessa, että osa-aikainen se työ vain olisi, vaan välillä 6-18.

Onko sekin aivan pähkähullu ajatus, että isä välillä veisi päivähoitoon, ja hakisi? Kai sen nyt pian selvittää, kauanko isällä menee aikaan päivähoitopaikan ovelta työpaikalleen, eli riittääkö puoli tuntia siihen aikaan aamusta. Voi käydä kokeilemassa jo huomenna. Entä onko hänen työssään varaa joustaa, vai sulkeutuvatko ovet tasan klo 7 eikä sen jälkeen enää pääse työpaikalle?

Vierailija
10/11 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikää erilaisia ratkaisuja. Voisiko edes pari viikkoa mies joustaa, jotta saatte lastenhoidon järjestymään. Onko miehen töissä joustovaraa? Mulla oli kerran työkaverilla jopa pari päivää lapsi mukana, kun vaimo työllistyi yllättäen, työnantaja katsoi asiaa läpi sormien tuon ajan, jotta vaimo pääsi töihin. Riippuu tietenkin työstä tai työnantajasta. Tai saisiko mies pari päivää vapaata tai sovittua ainakin välillä pientä myöhästymisvaraa? Tai saatteko välill jonkun viemään lasta hoitoon?

Jos olet osa-aikatöissä, tuskin sulla on jatkuvasti aikaisia aamuja. Eli jos mies saisi jokusen vapaapäivän, muutaman kerran tulla myöhemmin töihin ja kerran kaksi jonkun muun viemään lapsen, tuurilla on saattanut mennä jo pari kolme viikkoa ja lasten hoito järjestyä siinä ajassa.

Vierailija
11/11 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 14:05"]

Mitä järkeä mun olis mennä osa-aika töihin...

[/quote]

Ei tule karenssia jos et osa-aikatyöhön mene, sillä työttömyysturvalain mukaan on haettava KOKOaikatyöt.