Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mua aina niin hävettää, kun joku kysyy ammattiani

Vierailija
09.09.2015 |

Olisi hienoa olla vaikka mikä muu, mutta omani on niin nolo. Vaikka ihan palvelualalla olen. Huokaus.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua myös hävettää kertoa olevani lähihoitaja. Etenkin kun olen tatuoitu, ylipainoinen ja hiuksetkin vähän punertavat.

Vierailija
22/40 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ammatti aina kerro varakkuudesta tai ihmisestä.
Työkaverini huristelee töihin 100 000€ autolla :D Ei hänen olisi pakko tehdä päivääkään töitä mutta tykkää työstään. Hän on siivooja!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juteltiin leikkipuistossa erään toisen äidin kanssa. Hän sitten kysyi ammattiani, ja kerroin olevani linja-autonkuljettaja. Ilmeisesti tästä kysyjän ajatukset menivät autoiluun, ja alkoi kertoa omista ajokokemuksistaan ja peloistaan liikenteessä. Sitten kysyi, että onko mulla ajokorttia ja uskallanko ajaa keskustassa. Mitäh?

Kyllä siinä vaiheessa tuli mieleen, että ei taida tämä äiti juuri toisten juttuja kuunnella.

Vierailija
24/40 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 13:49"]

Niin, mutta tuolla tarkoitetaan melkein aina jotain korkeampaa koulutusta ja työtä. Mitä keskusteltavaa sinulla olisi siivoojan, kaupan kassan tai narikan vahdin tai elokuvan lippukassan tms. kanssa?

[/quote]

Ihan itse sinä tarkoitat korkeampaa koulutusta ja työtä, vai miksi oletat, ettei se kysyjäkin voi olla narikan vahti? Siinähän voi sitten verrata kokemuksia.

Todella alentuvaa sinun asenteesi "mitä keskusteltavaa voi olla kassan kanssa?"

Vierailija
25/40 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 13:57"]

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 13:49"][quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 13:45"]  Minusta opiskelu ja/tai työnteko ovat ensimmäisiä asioita, joista on helppo aloittaa. [/quote] Niin, mutta tuolla tarkoitetaan melkein aina jotain korkeampaa koulutusta ja työtä. Mitä keskusteltavaa sinulla olisi siivoojan, kaupan kassan tai narikan vahdin tai elokuvan lippukassan tms. kanssa? [/quote] Vaikka mitä. Minusta on mielenkiintoista tavata erilaisia ihmisiä ja kuulla heidän mielipiteensä työstään ja millaista se on. Itse olen biologian opiskelija ja myyjä. Kiinnostaa niin lakimiesten kuin talkkareidenkin ammatit. Sillä tavoin katsos oppii uutta ja voi avartaa mieltään.

[/quote]

HURSKASTELUA!

Ei joku ostoskärryjen kerääjä halua avautua työstään, josta muka-kiinnostuneen myötätuntoisen alentuvaisesti kyselet. HÄN ei halua puhua työstään kanssasi, vaikka SINÄ haluat kuinka avartua mieleltäsi. Usko mua.

Vierailija
26/40 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 14:36"]

Niin, mutta tuolla tarkoitetaan melkein aina jotain korkeampaa koulutusta ja työtä. Mitä keskusteltavaa sinulla olisi siivoojan, kaupan kassan tai narikan vahdin tai elokuvan lippukassan tms. kanssa?

[/quote]

Ihan itse sinä tarkoitat korkeampaa koulutusta ja työtä, vai miksi oletat, ettei se kysyjäkin voi olla narikan vahti? Siinähän voi sitten verrata kokemuksia.

Todella alentuvaa sinun asenteesi "mitä keskusteltavaa voi olla kassan kanssa?"

[/quote]

Ei, et osunut anylyysissasi oikeaan, vaan MINÄ olen kassa, eikä kiinnosta kysymykset työstäni.

Vierailija
27/40 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos sanois vaan, että en mitn niin kiinnostavaa, että siitä jaksaisi vapaa-ajallaan puhua :)

Vierailija
28/40 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 13:45"]

Minusta opiskelu ja/tai työnteko ovat ensimmäisiä asioita, joista on helppo aloittaa.

[/quote

[/quote]

Kyllä minä ainakin voisin jatkaa keskustelua luontevasti.  Sitä paitsi monet ovat itse tehneet tilapäisesti juuri noita töitä.

Vierailija
29/40 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse akateemisena koen keskustelut siivoojien yms kanssa hyvin virkistävinä. Kiva kuullu vähän sellaista simppelimpää näkökulmaa asioihin ja jutella jostain arkipäiväisistä jutuista.

Vierailija
30/40 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs kun minä en ole töissä ollenkaan? Tosin en kyllä saa mitään työttömyyskorvauksiakaan. Ei vaan ole rahallisesti tarvetta mennä töihin. Mies on kyllä töissä.

Vierailija
31/40 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 13:43"]

Hotellin siivooja on myös ammatti, jota ei ole niin kiva sanoa. Monilla on negatiiviset vibat ja tulee kysymyksiä vessan juomalaseista ja vastaavaa ihmettelyä ja paheksuntaa.

[/quote]

en kyllä halveksi työtä tekeviä. Hotellissa poistan lakanat ite valmiiksi jotta siivoojalla olisi helpompaa.

Vierailija
32/40 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 14:38"][quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 13:57"]

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 13:49"][quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 13:45"]  Minusta opiskelu ja/tai työnteko ovat ensimmäisiä asioita, joista on helppo aloittaa. [/quote] Niin, mutta tuolla tarkoitetaan melkein aina jotain korkeampaa koulutusta ja työtä. Mitä keskusteltavaa sinulla olisi siivoojan, kaupan kassan tai narikan vahdin tai elokuvan lippukassan tms. kanssa? [/quote] Vaikka mitä. Minusta on mielenkiintoista tavata erilaisia ihmisiä ja kuulla heidän mielipiteensä työstään ja millaista se on. Itse olen biologian opiskelija ja myyjä. Kiinnostaa niin lakimiesten kuin talkkareidenkin ammatit. Sillä tavoin katsos oppii uutta ja voi avartaa mieltään.

[/quote]

HURSKASTELUA!

Ei joku ostoskärryjen kerääjä halua avautua työstään, josta muka-kiinnostuneen myötätuntoisen alentuvaisesti kyselet. HÄN ei halua puhua työstään kanssasi, vaikka SINÄ haluat kuinka avartua mieleltäsi. Usko mua.
[/quote]
Miksei haluisi? Olemme molemmat ruokakaupassa töissä. Meillä olisi paljon juteltavaa! Voisimme vertailla työnantajiamme ja yhdessä valittaa ikävistä asiakkaista sekä jakaa vinkkejä toisillemme. Tulenkin hyvin toimeen muiden kassojen kanssa, koska löytyy niin pajon puhuttavaa.

Vierailija
33/40 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie oon henkilökohtanen avustaja ja salaa häpeän tätä ammattia..

Vierailija
34/40 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 14:56"]

Itse akateemisena koen keskustelut siivoojien yms kanssa hyvin virkistävinä. Kiva kuullu vähän sellaista simppelimpää näkökulmaa asioihin ja jutella jostain arkipäiväisistä jutuista.

[/quote]

Alentuvaista. Et taida edes huomata.

Vierailija
35/40 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan tavannut ketään oman aika likaisen ja ankean työni edustajaa, joka haluaisi pakista työstään jonkun akateemisen hemmon kanssa, joka "haluaa virkistää itseään alemman tason keskustelussa". Joo, akateeminen virkistyy, tämä toinen ei, kiusaantuu korkeintaan.

Akateemisille on niin tyypillistä, että he haluavat puhua työstään, omastaan ja muiden. Keittiöapulaisen tai suuurkeittiön tiskaaja ei halua muuta kuin tehdä duuninsa ja lähteä sitten viettämään ansaittua vapaa-aikaansa ja päästä muihin ympyröihin ja asioihin, ei todellakaan kuunnella jonkun akateemisen pirteitä kysymyksiä, montako lautasta tuli koneeseen laitettua tms.

Vierailija
36/40 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ on aika iso osa ihmisen elämää. Lisäksi ainakin minua kiinnostaa kuulla, millainen joku toinen työ on. Varsinkin, jos työ on "kaukana" omasta maailmastani. Samalla tavalla kaukaisia ovat tutkijan, astronautin, teknikon, siivoojan tai rekkakuskin työt. En näistä töistä hyvin paljoakaan tiedä ja on kiinnostavaa kuulla niistä. Kesällä tutustuin kaverin kautta erääseen naiseen, joka oli töissä kemistinä ja tämän poikakaveriin, joka oli töissä hotellin respassa. Opin aika paljon uutta kummastakin työnkuvasta.

Vierailija
37/40 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin nolottaa "diibadaaban ja hölynpölyn markkinoinnin koordinoinnin asiantuntijan" tittelini. Kenelle sellaisen idioottilitanian kehtaa sanoa. Onneksi voi työntää käyntikortin käteen.

Vierailija
38/40 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua taas nolottaa, koska en tiedä mikä on ammattini - noin niinkuin yksiselitteisesti. Tittelini on näitä naurettavia Senior Executive Luxury Performance Achievement Procedure Manager -tyyppistä daadaata mikä ei sano firman ulkopuoliselle paskaakaan.
Yleensä sanon ammatiksi jotain ympäripyöreää, riippuen ketä se oikeasti kiinnostaa ja mihin tarkoitukseen tulee.
Olisi helppoa olla esim. kätilö, poliisi, suutari - kaikkien tiedossa oleva ammatti.

Vierailija
39/40 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse poltan päivät pitkät ihmisiä työkseni. En kuitenkaan eläviä. Siis krematoriolla työskentelen. Nautin työstäni koska olen muutenkin ihmisvihaaja.

Vierailija
40/40 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen naisen, joka ei kehtaa kertoa ammattiaan treffeillä. Ja kyseiseen ammattiin vaaditaan maisterintutkinto.