Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mua aina niin hävettää, kun joku kysyy ammattiani

Vierailija
09.09.2015 |

Olisi hienoa olla vaikka mikä muu, mutta omani on niin nolo. Vaikka ihan palvelualalla olen. Huokaus.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jessika lähihoitaja ja Janika siivooja:)

Vierailija
2/40 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaan häpeät. Minusta noloja ovat ihmiset, jotka heti ensimmäisenä kysyvät ammattia. Se kun ei kerro ihmisestä juuri mitään. Joillekin se ammatti tietysti on ainut asia, josta voi olla itsessään ylpeä. Minulle ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se ammatti kuitenkin voi jotain ihmisestä kertoa. No mikä on ap:n ammatti jota niin häpeää?

Vierailija
4/40 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko prostituoitu? Jos et, pää pystyyn. Tässä maassa jokainen työssä käyvä on arvokas, on niin paljon työttömiä. (no tietysti hekin ovat ihmisinä arvokkaita, mutta eivät niinkään veronmaksajina. Vaikka toki työttömätkin veronsa maksaa ja kuluttavat rahaa, mikä on hyvä).

Sellasta. :D

Vierailija
5/40 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ammatti?

Vierailija
6/40 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 13:27"]

Turhaan häpeät. Minusta noloja ovat ihmiset, jotka heti ensimmäisenä kysyvät ammattia. Se kun ei kerro ihmisestä juuri mitään. Joillekin se ammatti tietysti on ainut asia, josta voi olla itsessään ylpeä. Minulle ei.

[/quote]

Se että tutustuessa kyselee ihmisistä asioita, kuten työntekoa, tarkoittaa kysyjä pitäisi ammattia vain ainoana tärkeänä asiana ihmisessä? Just just...

Vierailija
7/40 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole hävettäviä ammatteja , ole ylpeä ammatistas. Oletko vuodepotilaitten kanssa tekemisissä? Pesemässä heitä? tärkeimpiä tehtäviä . Ajattele itse miltä tuntus jos ei pestäs heitä

Vierailija
8/40 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 13:27"]Turhaan häpeät. Minusta noloja ovat ihmiset, jotka heti ensimmäisenä kysyvät ammattia. Se kun ei kerro ihmisestä juuri mitään. Joillekin se ammatti tietysti on ainut asia, josta voi olla itsessään ylpeä. Minulle ei.
[/quote]
Ei se tarkoita sitä, että se on tärkein asia. Mutta sillä on helppo avata keskustelu. Voi kysyä jatkokysymyksiä, millaista on tehdä sitä työtä. Tai voi löytyä jotain yhteistä keskusteltavaa. Kyllä mä usein kysyn uusilta tuttavuuksilta, mitä he opiskelevat tai tekevät työkseen.

Vierailija
9/40 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot vaan sitten että palvelualalla, jos et halua tarkemmin vastata. Nolo on sitten se joka kyselee enemmän, vaikka selvästikään ei haluta vastata. Noloja ammatteja ei minusta ole!

Vierailija
10/40 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, helppo avata keskustelu ja samalla kun vastaaja sen sulle kertoo, lokeroit ihmisen tiettyyn piiriin. Eikö? Kysyisit ennemmin vaikka miten sulla menee, mitä harrastat, onko lemmikkieläimiätmstms. Onko siitä työn tekemisestä ja sen kuvalemiseta tehty se ykkösjuttu josta on ihan pakko puhua?

Vierailija
11/40 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hotellin siivooja on myös ammatti, jota ei ole niin kiva sanoa. Monilla on negatiiviset vibat ja tulee kysymyksiä vessan juomalaseista ja vastaavaa ihmettelyä ja paheksuntaa.

Vierailija
12/40 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 13:40"]Niin, helppo avata keskustelu ja samalla kun vastaaja sen sulle kertoo, lokeroit ihmisen tiettyyn piiriin. Eikö? Kysyisit ennemmin vaikka miten sulla menee, mitä harrastat, onko lemmikkieläimiätmstms. Onko siitä työn tekemisestä ja sen kuvalemiseta tehty se ykkösjuttu josta on ihan pakko puhua?
[/quote]
Lemmikkieläimen, harrastuksen ym. perusteella ihminen lokeroidaan ihan yhtä lailla. Näin se vain menee. Miten työn kysyminen eroaa noista muista? Miksei voi valita ammattia, jota ei häpeä? Tai oikeastaan miksei voi lakata häpeämästä ammattiaan?

Vierailija
13/40 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoisäni oli teurastaja, isäni oli teurastaja, minä olen teurastaja ja pojastani tulee teurastaja.

Vierailija
14/40 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 13:40"]

Niin, helppo avata keskustelu ja samalla kun vastaaja sen sulle kertoo, lokeroit ihmisen tiettyyn piiriin. Eikö? Kysyisit ennemmin vaikka miten sulla menee, mitä harrastat, onko lemmikkieläimiätmstms. Onko siitä työn tekemisestä ja sen kuvalemiseta tehty se ykkösjuttu josta on ihan pakko puhua?

[/quote]

No siis koko ajan kun tutustut ihmiseen, oli sitten sanoja tai ei, niin koko ajan teet tuota parjaamaasi lokerointia. Lokeroit hänet vaatetuksen perusteella, ulkonäön perusteella, jopa harrastuksien. Ei se silti tarkoita että tuo lokerointi olisi paha asia tai että kysyjä tekisi ollakseen inhottava, vaan se tulee automaattisesti. Miksi työnteosta ei siis saisi kysyä? Minusta opiskelu ja/tai työnteko ovat ensimmäisiä asioita, joista on helppo aloittaa.

Vierailija
15/40 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 13:45"]

Minusta opiskelu ja/tai työnteko ovat ensimmäisiä asioita, joista on helppo aloittaa.

[/quote]

Niin, mutta tuolla tarkoitetaan melkein aina jotain korkeampaa koulutusta ja työtä. Mitä keskusteltavaa sinulla olisi siivoojan, kaupan kassan tai narikan vahdin tai elokuvan lippukassan tms. kanssa?

Vierailija
16/40 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minne hävisit ap, me ootellaan sun vastaustas..

Vierailija
17/40 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 13:49"][quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 13:45"]

Minusta opiskelu ja/tai työnteko ovat ensimmäisiä asioita, joista on helppo aloittaa.

[/quote]

Niin, mutta tuolla tarkoitetaan melkein aina jotain korkeampaa koulutusta ja työtä. Mitä keskusteltavaa sinulla olisi siivoojan, kaupan kassan tai narikan vahdin tai elokuvan lippukassan tms. kanssa?
[/quote]
Vaikka mitä. Minusta on mielenkiintoista tavata erilaisia ihmisiä ja kuulla heidän mielipiteensä työstään ja millaista se on. Itse olen biologian opiskelija ja myyjä. Kiinnostaa niin lakimiesten kuin talkkareidenkin ammatit. Sillä tavoin katsos oppii uutta ja voi avartaa mieltään.

Vierailija
18/40 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 13:49"]

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 13:45"]

[/quote]

[/quote]

Olen KTM ja minulla on paljonkin keskusteltavaa erilaisten ihmisten kanssa. Olen itsekin työskennellyt kaupan kassalla niin kuin moni muuki korkeasti koulutettu. Aina olen saanut asiasta jotakin jutun juurta. Välillä tuntuu (ja nyt myös kun näitä keskusteluja lukee) että enemmän sillä kaupan kassalle tai siivoojalle on se oma työpaikka "vaikea paikka" kuin sille kuka sitä tiedustelee. 

Vierailija
19/40 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerron ensin koulutuksen ja sitten asemani näinikään. Tekniikan lisensiaatti, työtön. Ei niin kamalaa näin.

Vierailija
20/40 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 13:49"][quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 13:45"]

[/quote]

[/quote]
Keksisin vaikka mitä kysyttävää kaikilta noilta! Taidat olla aika mielikuvitukseton...