Onko tämä kevyt, normaali vai tukeva lounas?
Kaksi ja puoli grahampuikulaa, joiden päällä yhteensä neljä siivua Oltermannia. Lisäksi söin paketillisen miniluumutomaatteja, muutaman porkkanan ja jälkkäriksi kaupan hedelmäpaloja mehussa. Olen 180-senttinen ja painan arviolta 65 kiloa.
Kommentit (33)
[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 12:35"]Jätä grahampuikulat pois, syö tilalla kaksi keitettyä kannamunaa. Oltermannin kaveriksi vaikka neljä siivua kalkkunaleikettä. Kasvikset kuulostaa hyvältä.
Saat vähän proteiinia, niin pysyt kylläisenä pidempään. Höttöviljat muuttuu käytännössä valkoiseksi sokeriksi kun nielaiset ne.
[/quote]
Välipala se silti on
Toi on mulle välipala. Itselleni kevyt lounas: ruokaisa salaatti, normaali lounas: lohifilee, salaatti, pari perunaa ja leipä, tuhti lounas: lasagne&salaatti sekä leipä. Ja ihan normaalipainoinen/hoikka olen (165/55).
Kuka pystyy syömään paketillisen tomaatteja, päälle "muutama" porkkana ja sitten vielä hedelmäpaloja mehussa, kaikki kerralla?
Mun lounas oli salaatti jossa puolikas tomaatti, jäävuorisalaattia, vähän parsakaalia, auringonkukansiemeniä, vajaa desi kikherneitä. Lisäksi ruispalan puolikas ja ihan vähän tomaattikeittoa. Tulin ihan täyteen jo salaatista, niin keittoa ei mennytkään paria lusikallista enempää. Vaikka kuulostaa vähältä, niin googlatkaapa auringonkukansiementen ja kikherneiden kcal- ja proteiinipitoisudet...
TUolla tavalla listattuna ap saattoi syödä vähän kuuloisesti, mutta miettikää lautasella noita. Ei mikään unelmalounas myöskään energiapitoisuudeltaan, mutta esim.miniluumupaketillinen on riippuen jopa 200g. Mammathan aina selittää miten syövät lounaaksi vain kahvia, sekö sitten on oikeaoppisempi ateria lounaaksi?
Itse söin 4-5dl riisiä, 4 palaa kalaa (a 100gr kpl) ja 2 100gr jauhelihapihviä. Paljon vai vähän?
[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 15:48"]
[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 12:20"][quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 12:17"] Paljon söit, mutta lounaaksi todella surkeasti. Ei leivällä elä. [/quote] Eli oliko tuossa nyt liikaa vai liian vähän? [/quote] Määränä liikaa, mutta sisältönä köyhä. Syö ruokaa, älä välipaloja.
[/quote]
No ei tuo määränä ole millään lailla liikaa. Ainoat energiaa sisältävät ovat juustoleivät ja hedelmäpalat mehussa. Vihanneksia saa syödä niin paljoin kuin sielu sietää. Esim monissa työpaikkaruokaloissa lounas on vaikkapa riisi kanakastikkeella, puoli lautasellista vihanneksia, leipä ja jälkiruokakiisseli. Siitä olen samaa mieltä, että ei ole mitään järkeä syödä lounaalla välipaloja. Normaalisti liikkuva ihminen sen sijaan voi aivan hyvin syödä em. määrän ruokaa lounaaksi.
[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 15:50"]
Kuka pystyy syömään paketillisen tomaatteja, päälle "muutama" porkkana ja sitten vielä hedelmäpaloja mehussa, kaikki kerralla?
[/quote]
Ihan kuka tahansa, jolla ruuansulatus ja aineenvaihdunta pelaa.
Paljon hiilareita, vähän proteiini
Tuosta puuttuu rasva ja proteiinit. Todella kevyt, mutta turha lounas mielestäni. Voin olla väärässä.
[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 15:50"]Kuka pystyy syömään paketillisen tomaatteja, päälle "muutama" porkkana ja sitten vielä hedelmäpaloja mehussa, kaikki kerralla?
[/quote]
Voi helvetti, ne on kasviksia!!! :D Vähän kyllä naurattaa tämä keskustelu. Tosiaan olen siis kasvissyöjä. Tykkään enemmän ruisleivästä kuin vaaleasta, mutta vaalea sopii paremmin juuston kanssa joten otin sitä tänään. En yleensä syö "välipalamaisesti", mutta joskus en jaksa tehdä kunnon ruokaa, sillä yksin asuvana on helpompi vain napata jotain leipää. Kysyin ihan vain mielenkiinnosta :D ap
[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 16:08"]
[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 15:50"]Kuka pystyy syömään paketillisen tomaatteja, päälle "muutama" porkkana ja sitten vielä hedelmäpaloja mehussa, kaikki kerralla? [/quote] Voi helvetti, ne on kasviksia!!! :D Vähän kyllä naurattaa tämä keskustelu. Tosiaan olen siis kasvissyöjä. Tykkään enemmän ruisleivästä kuin vaaleasta, mutta vaalea sopii paremmin juuston kanssa joten otin sitä tänään. En yleensä syö "välipalamaisesti", mutta joskus en jaksa tehdä kunnon ruokaa, sillä yksin asuvana on helpompi vain napata jotain leipää. Kysyin ihan vain mielenkiinnosta :D ap
[/quote]
Saanko kysyä, mikä järki tässä on jos et yleensä syö noin? Jos itsekin miellät tämän päivän lounaan välipalamaiseksi, niin varmaan tiedät että sellaista kommenttia saat. Toki nuo että söit liikaa määrällisesti on nyt ihan höpöhöpöä. Mutta siis mietin vaan, että mitkä kicksit jotku saa tällaisesta että laittaa lounaansa arvosteltavaksi, ja tulee sitten kertomaan että onpa taas naurettavaa teidän kommentit, minä en edes normaalisti syö näin.
Eihän tuossa tule proteiinia ja rasvaa kuin juustosta, eikä sitä ole tarpeeksi. Ei varmaan kauan pidä nälkää. Itsekin syön kyllä vain yhden kunnon aterian päivässä, loput on lähinnä välipaloja.
[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 12:20"][quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 12:17"]
Paljon söit, mutta lounaaksi todella surkeasti. Ei leivällä elä.
[/quote]
Eli oliko tuossa nyt liikaa vai liian vähän?
[/quote]
Määränä liikaa, mutta sisältönä köyhä.
Syö ruokaa, älä välipaloja.