Miksi ghostaaminen sattuu niin hirvittävän paljon?
En ole koskaan kokenut tällaista tyhjyyttä, en edes erojen yhteydessä. Kaikki kanavat tukittu. Kaksi päivää yritin saada viestejä perille, mutta sitten luovutin, mitäpä sitä turhaan.
Mitä ajattelee ihminen, joka ghostaa? Vai ovatko nämä jotain keskenkasvuisia, joille tapailu ja seurustelun aloitus on vain leikkiä, potentiaalinen kumppani pelkkä vaihtoehtoa, kunnes tulee jotain parempaa?
Älkää koskaan ghostatko ketään. Ilmoittakaa vaikka kuinka lyhyesti, että tämä oli tässä, mutta se on aina parempi vaihtoehto kuin katoaminen.
Kommentit (34)
On hyvä hetki mennä syvälle omiin tunteisiinsa ja miettiä miksi se sattuu niin paljon. Se kipu tulee omista traumoistasi ja peloistasi, ei siitä toisen ihmisen mitättömästä teosta jättää vastaamatta.
Vierailija kirjoitti:
No mulla kävi niin että tapailin miestä, meillä oli seksiä. Sitten mies ghostasi ja en kuullut mitään siitä. Parin kk päästä laittoi viestiä....otin tyhmänä takaisin vielä. Oli ihan ääliö. 1kk vielä tapailtiin ja lopulta vikalla kerralla sanoi kun kysyin suhteemme tilasta että olen liian hiljainen ja hän saa koko ajan puhua itse. Mulle jäi siitä aikamoinen trauma....jätin kaiken tinderöinnin sen jälkeen
Vtunmoinen limanuljaska. Onneksi pääsit eroon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: Ghostaan koska minut on ghostattu niin monta kertaa. Niin hyvä kiertää 🤗
Tämä! Kun itse tulee ghostatuksi niin se oppi sitten annetaan seuraavalle.
Olen naisilta oppinut ghoustaamisen.
Vierailija kirjoitti:
En jaksa keksiä jotain mukavaa valhetta miksen halua jatkaa enkä sanoa sinulle suoraan ettet ole miellyttävä.
Joten ota hiljaisuus vinkkinä jota et mieti se enempää ja siirry eteenpäin.
Kerrotkos mikä on se sopiva aika odotella ja todeta että ei tuu mitään? Ihmisillä kuitenkin oikeastikin on kiireitä, matkoja, asioita tapahtuu, voi loukkaantua jne. Mikä on minimiaika, entä pisin?
Tuo on oikeasti todella ilkeää ja välinpitämätöntä jättää se toinen roikkumaan ja pähkäilemään ties miten pitkäksi aikaa kun voisit kaivaa selkärankasi ja päästää se toinen elämään eteenpäin ihan sillä kun olet rehellinen.
Alhaista. Se toinen jää oikeasti miettimään missä vika ja kyllä tuo kolhaisee varsinkin jos sille toiselle on yhtään tunteita kehittynyt.
Onko sulle itsellesi ok, että sua kohdellaan niinkuin et olisi ollut olemassakaan?
Monesti ghoustaava ei pysty päättää kannattaako jatkaa vai ei, ja siksi tavoittamattomissa.
Mietin onkohan jotain tapahtunut, onko se kunnossa, onko se kännissä / muissa aineissa / sairaalassa, vaivaako sitä joku, haluaako se vaan olla yksin, olenkohan tehnyt jotain mistä se on loukkaantunut tai suuttunut, pitäiskö mun nyt yrittää ottaa yhteyttä ja kysellä vai ahdistuuko se siitä, onko sillä toinen nainen kierroksessa (aina näillä on), kuinkakohan pitkään menee että kuulen hänestä ja mitä hän sitten sanoo, etääntyykö vai haluaako olla normaalisti, mitä mun pitäis tehdä, menenkö vaan käymään, miksi mä olen ansainnut tän ignooraamisen. Ja tätä päivä- ja jopa viikkotolkulla.
Miksi te ghostaajat olette niin itsekkäitä ettekä yhtään tajua, että sillä mitätöimisellä saa toiselle oikeasti todella pahan olon? Varsinkin jos se on tullut yllättäen ja siihen asti kaikki on ollut vaan ihanaa, ei mitään merkkiä tästä.
Haluaisin vuotta aihmisiin, halusin ja uskoin että tää on luotettava, pitää musta huolta ja arvostaa mutta sitten en ole edes sen arvoinen että suostuisi edes kysyttäessä kertomaan että nyt ei kiinnostakaan syystä x.
Oikeasti tuntuu hiton pahalta kun sitä vihdoin alkoi uskomaan kun mies oli niin kultaisen oloinen ja oli hyvä ja lämmin olla (hän sanoi myös itse tätä ja oli se aktiivisempi aiemmin kun mä jarruttelin). Sit täys seinä eteen ja katoaminen ilman selityksiä. Eli kaikki mitä se puhui ja oli oli vaan valetta. Aivan totaalinen täyskäännös.
Olisin vaan halunnut tietää mitä ja miksi niin olisin mäkin saanut asian käsiteltyä ja mentyä eteenpäin. Nyt vaan mietin edelleen.
Mieluummin olisin ottanut vaikka selityksen että oon liian vanha ja läski kuin tän pohdinnan mitä mä oon tehnyt että ansaitsen tän ja miksi se noin tekee.
En ikinä jättäisi ihmistä noin jos on lähempää tuttavuutta tehty.
Ja mun pitäis vielä nähdä sitä kerran viikossa enkä mä pysty sitä peittelemään että onnistui oikeasti satuttamaan. Toisaalta toivon että selittäisi asiat jotenkin ja toisaalta sitä, että jatkaisi tuota qsipää linjaa.
Vierailija kirjoitti:
Monesti ghoustaava ei pysty päättää kannattaako jatkaa vai ei, ja siksi tavoittamattomissa.
Niin. Kun pitää niitä muitakin vaihtoehtoja testailla.
Jos olisi jotain epäilyksiä tai epävarmuuksia niin niistä varmaan kykenisi puhumaan ja kysymään sen toisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
En jaksa keksiä jotain mukavaa valhetta miksen halua jatkaa enkä sanoa sinulle suoraan ettet ole miellyttävä.
Ootko muussakin elämässä noin epärehellinen ja vältät hankalia tilanteita ja herranjestas sentään, ihmisten vaikeita tunteita?
"En koe, että ollaan samankaltaisia niin että tästä mitään tulisi".
Itse olen vielä perustellut tarkemmin. Ei mun nyt tulis mieleen sanoa vaan että "et oo miellyttävä". Tämä juttu ei toimi syystä x, minä tarvitsen suhteeltani asiaa x, enkä koe että minäkään kykenen olemaan sinulle sitä mitä tarvitset.
Mulle on kerran annettu pakit kun mies halusi exänsä takaisin. Ai että arvosti , että hän ilmoitti että on asiaa ja tuli ihan paikan päälle kertomaan asian kasvotusten, antaen mun myös kysyä ja puhua, vailla selkeästi oli hankalaa. Olin itsekin rauhallinen. Ghostaaminen vaan ahdistaa ja oon hädissään kun en tosiaan tiedä pitäiskö olla huolissaan ja mikä vikana.
Tuosta ei jäänyt ollenkaan huonoja fiiliksiä, arvostin ja kiitin vielä aidosta rehellisyydestä. Jos olis feidannut niin varmaan pähkäilisin vieläkin mikäköhän sillekin tuli vaikka viikkoa aiemmin oli ollut niin rakastunut.
Hän taisi olla ainoa laatuaan, ei kukaan muu ole tuollaista tehnyt.
Onko muuten ghostaajat niitä jotka myös pettää mutta eivät kerro siitä kun ei kykene olemaan rehellisiä ja sietämään toisen pettymystä ja tunteita?
Vierailija kirjoitti:
On hyvä hetki mennä syvälle omiin tunteisiinsa ja miettiä miksi se sattuu niin paljon. Se kipu tulee omista traumoistasi ja peloistasi, ei siitä toisen ihmisen mitättömästä teosta jättää vastaamatta.
No oisko se ihan hylkäämisen kokemus ja tieto siitä kun ei tiedä mitä on tapahtunut ja mitä tulee tapahtumaan. Siinä mitään traumoja tarvita.
Jos on ihastunut tai rakastunut, saati rakastaa ja tunteet on vielä molemminpuolisia niin miten kylmä ihminen siinä pitää olla ettei ala hätiköimään jos toinen vaan katoaa? Kyllä mä ainakin välitän ihmisistäni ei eikä ne todellakaan ole yhdentekeviä. Kun ex teki ensimmäisiä katoamistemppuja eikä vastaillut niin mä olin aivan paniikissa kun ei se semmoista ollut ennen tehnyt eikä se ollut normaalia sille.
Kun näitä sattuu ihan pitkien liittojen päätteeksikin.
Kenelle se oikeasti on ihan sama jos ihminen josta pitää vaan häviää?
Kerrankin nainen ei ole tekijä vaan uhri alkaa heti aivan järkyttävä uhriutuminen ja valitus. Nyt kun tiedät kuinka pahalta se tuntuuniin lopetatko itse tuon tekemisen miehille?
Vierailija kirjoitti:
Kerrankin nainen ei ole tekijä vaan uhri alkaa heti aivan järkyttävä uhriutuminen ja valitus. Nyt kun tiedät kuinka pahalta se tuntuuniin lopetatko itse tuon tekemisen miehille?
Tätä ilmeisesti harrastaa kummatkin keskenkasvuiset joilla on tunnetaidot täysin olemattomat.
Täällä kuitenkin suurin osa lienee naisia, joista suurin osa heteroita joten puheenaiheet on sitä mukaan.
Olisitko halunnut kertoa omakohtaisesta kokemuksesta minkälainen olo ghostaamisesta tulee vai haluatko vaan pahaa mieltä ihmiselle, kenellä on paha mieli jo muutenkin?
PS. Itse en ole tehnyt noin ikinä. Sentään jo lapsuuden kodissa opetettiin kunnioittamaan ihmisiä, ottamaan muutkin huomioon, valehdella ei saa ja anteeksi pyydetään jos on tehnyt jotakin väärin.
Vierailija kirjoitti:
No mulla kävi niin että tapailin miestä, meillä oli seksiä. Sitten mies ghostasi ja en kuullut mitään siitä. Parin kk päästä laittoi viestiä....otin tyhmänä takaisin vielä. Oli ihan ääliö. 1kk vielä tapailtiin ja lopulta vikalla kerralla sanoi kun kysyin suhteemme tilasta että olen liian hiljainen ja hän saa koko ajan puhua itse. Mulle jäi siitä aikamoinen trauma....jätin kaiken tinderöinnin sen jälkeen
Olen itse jättänyt naisen samasta syystä. Onhan se hyvä kuulla syy niin ei tarvitse arvuutella miksi jätti. Puhumattomuudelle voi sentään tehdä jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse jättänyt naisen samasta syystä. Onhan se hyvä kuulla syy niin ei tarvitse arvuutella miksi jätti. Puhumattomuudelle voi sentään tehdä jotain.
Miksi sille pitää tehdä jotain? Ihmiset on erilaisia persoonia, ei kaikki osaa hölötellä vieraiden kanssa. Miksi sä pidät itseäsi ylempänä kuin hiljaisempaa ihmistä?
Ne hiljaisetkin ihmiset usein puhua pärpättää ja nauraa oikeassa seurassa, sä et ollut semmoista luottamusta herättävää.
Ja on aina hyvä jos pystyy olemaan myös seurassa hiljaa ilman vaivaantumista. Siitä tietää että seura on oikeaa.