Olen 39v ja mulla ei ikinä ole ollut yhteistä tiliä
miehen kanssa, olenkohan harvinaisuus? Viimeinen parisuhde kestänyt jo pian 8 vuotta mutta en haluu yhteistä tiliä.
Kommentit (9)
Tai mitä mä oikein valehtelelin: onhan meillä yhteinen lainanhoitotili, mutta ei käyttötiliä.
ja yhteinen säästötili.
Rahaa käytetään laskuihin tyyliin sieltä otetaan kellä sitä on. eli vaikka omat tilit niin kaikki on yhteistä.
ja 38vuotinen olen ja tämä on toiminut jo 16 vuotta!! Ja muunlainen tyyli olisi minusta omituista.
Vierailija:
ja yhteinen säästötili.Rahaa käytetään laskuihin tyyliin sieltä otetaan kellä sitä on. eli vaikka omat tilit niin kaikki on yhteistä.
ja 38vuotinen olen ja tämä on toiminut jo 16 vuotta!! Ja muunlainen tyyli olisi minusta omituista.
Olen jo 46 ja yhdessä on oltu 27 vuotta. En edes tiennyt, että aviopareilla on yhteisiä tilejä, mutta emme koe sellaista tarpeelliseksikaan. Meillä ei ole myöskään käyttöoikeutta toistemme tileihin.
Myös lapsilla omat tilit ja omat säästötilit. Mulla on verkkopankissa useita tilejä, joita hallinnoin. Mutta ei siis miehen tiliä. Jotain yksityisyyden suojaa täytyy miehelläkin olla!
Palkkatilit ovat erikseen, taloustili yhteinen, jonne kumpikin siis laittaa sovitun summan kuukausittain. Alussa tuosta maksettiin ruoat jne., nykyisin vain vastikkeet, sähköt, lehti ja jotain lapsen ja auton kuluja. Eli aika sekaisin on mennyt tämä rahaliikenne, useimmiten mies maksaa, koska hän myös suurimman osan tuloista tienaa.
Yhdessä oltu 16 vuotta, on yhteiset lapset ja lainat. Lainanhoitotili on yhteinen ja lainat siis yhteiset, mutta kummallakin omat käyttötilit eikä oikeutta toisen tiliin. En edes tiedä, paljonko mieheni tilillä on rahaa... ei kuulu minulle.
Meillä homma toimii näin.
Luulisin, että tuollaiset käytännöt on harvinaisuus. Meillä maksaa se, jolla on rahaa. Kummallakin on järki päässä rahan kanssa, mutta ei muutaman sadan Euron ostoksiin tarvi mitään lupia kysellä... Ja hyvinpä on rahat riittäneet.
ja raha-asiat ovat ehkä niitä harvoja aiheita, joista EI riidellä. Kumpikin käyttää tarpeeseensa (ja lasten tarpeisiin tietty) ja jos rahat käy vähiin ennen tiliä, sitten eletään loppukuu niukemmin. Erittäin hyvin toimii meillä. Jostain syystä.