Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö synnytyksessä ottaa rintsikat pois?

Vierailija
22.08.2006 |

Saako ne pitää päällä jos on imetysliivit? Viime synnytyksessä kätilö käski ottamaan pois, ei perustellut mitenkään. Käski kyllä monia muitakin asioita, joita en voi ymmärtää.. En olisi halunnut olla ilman liivejä, koska en yksinkertaisesti osaa olla ilman. No, ei se sitten myöhemmässä vaiheessa synnytystä enää häirinnyt yhtään, mutta haluaisin tietää mikä on ' virallinen' sääntö, pitääkö liivit ottaa pois?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vois kuvitellakaan, että synnyttäisin rintaliivit päällä. Mulla ahdisti niin paljon pelkästään se sairaalasta saatu paitakin, että heitin sen heti alkuun pois ja ponnistinkin alasti.. Ponnistusvaiheen alussa kätilö vielä yritti tuputtaa mulle sitä uudelleen päälle, mutta sanoin olevani mieluiten alasti eikä siinä ollut mitään ongelmaa. Enkä kyllä aio tulevaisuudessakaan pitää mitään ylimääräistä päällä synnytyksessä.. sehän vasta luonnotonta onkin pitää rintsikoita tai muita vaatteita päällä.

Vierailija
2/28 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmatta synnyttäessä kätilö hermostui kun niitä ei voinut ottaa pois kun epiduraalipiuhat olivat sotkeutuneet niihin.. Laita ne rintsikat sitten synnytyksen jälkeen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

housuja ei varmaan kuitenkaan.:)

Vierailija
4/28 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miksi, mutta en vaan osaa olla ilman rintsikoita. joskus olen yrittänyt esim. seksin jälkeen nukkua ilman niitä, mutta uni ei tule ennen kuin saan liivit päälle. Jotenkin tuntuu niin oudolta ja ei itseltä. Synnytyksessä asia ei tosiaan varmaan loppua kohden enää häiritse, mutta viimeksi todella siinä alkuvaiheessa häiritsi, ikäänkuin kätilö olisi käskenyt leikkaamaan tukan pois tai jotain.

Vierailija
5/28 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" kaikkien on oltava synnytyksessa alasti"

Vierailija
6/28 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

rintsikat voi olla tiellä...

Vierailija
7/28 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmissa synnytyksissä sama homma. Tiedä sitten...

Vierailija
8/28 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakottaa piippu ohimolla ottamaan liivejä pois jos et halua. Haistata kätilölle pitkät, jos käskee ;).

Vierailija
9/28 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eipä haitannut ketään. Epiduraalinkin sain.

Vierailija
10/28 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että leikkauksessa sinulla ei saa olla mitään koruja ylläsi?

Miksi kuvittelisit että voisit pitää esim. kaarituelliset ilmetysliivit leikkauksessa?

Kyllä se on myös bakteeririski, siinähän on avohaava ihan vieressä!

Oletkos vähän pöllö?

Hilipilipumpeli

Vierailija
11/28 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei olisi niitä rintaliivejä... Siinä taitaa syy olla.

Vierailija
12/28 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kaikissa muissa paitsi sectiossa oli omat vaatteet päällä paitsi alushousut otin pois eli oli hame ja paita ja rintsikat omia

Vierailija
13/28 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tärkeinpänä ajatuksena rintsikoiden pois jättäminen synnytyksessä johtuvan juuri tästä mahdollisesta hätäsektiosta. Taitaisi aika noottia tulla nukutuslääkäriltä sekä leikkaushenkilökunnalta jos rintsikan siellä olisi häiritsemässä esim. " sydän piuhojen" laitossa. Ja ovat tosiaankin mukava bakteeripesä muuten niin steriilissä ympäristössä (leikkuri).

Vierailija
14/28 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaavintaan ja oli KIIRE! Muistan leikkurista just niiden " sydänpiuhojen" laittamisen, onneks ei ollu rintsikoita!

Vierailija
15/28 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisesta taisin ottaa kaikki kuteet pois ja sit kaapu päälle, tokasta unohtu rintsikat alle, en tiiä miksi ne meni päälle kun kävin suihkussa.. Mut sit tuli mutkia matkaan ja kädessä oli letkua letkun jälkeen, siinä ei sitten saanu enää lapsen synnyttyä liivejä tietenkään enää pois ja ne roikku tosi seksikkäästi käsivarrella letkuissa kiinni, vaihtoehto olisi ollut että liivit olis ollu mömmössä kun lapsi imee rintaa. Tosin, mulla niin kamalia liivejä ettei väliä.. ;)

Kolmannessa synnytyksessä kyllä pakko muistaa ottaa liivit pois! Muutenkin kiva vaan olla kun menee synnytyksen jälkeen suihkuun eikä tartte miettiä mitä tekee hieltä lemuaville liiveille, antaa miehelle säilytettäväksi?? ;)

Vierailija
16/28 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut on leikattu nukutuksessa kaksi kertaa ja molemmilla kerroilla olen pitänyt rintsikat päällä, eikä kukaan koskaan sanonut niisyä mitään.

Ei niitä piuhoja rintoihin kiinnitetä.

Vierailija
17/28 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä miten joku voi synnyttää alasti...

Vierailija
18/28 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en muista et mul ois ollu mitään muuta päällä ku se sairaalan kaapu. Nyt jäi vaivaa ne rintsikat. Täytyy ihan kysyy mieheltä!

Vierailija
19/28 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman liivejä ja oma mukavuutesihan siinäon tärkeintä. Jos kätilö yrittää patistaa liivejä vekka, pyydä perusteluja. Sano, että olet mieluummin rintsikoiden kanssa, koska niin on sinulle mukavampi. Jos liivit ovat jonkin toimenpiteen tiellä niin sitten ne tietysti pitää riisua, ei muuten.

Itse olin ottanut mukaan synnärille imetysliivit ja muistan vieläkin, kuinka kätilö sanoi moittivasti, että " ai ai, kenelläs täällä on liivit päällä" SEURAAVANA PÄIVÄNÄ synnytyksestä kun tuli avittamaan vauvan imetyksessä (imetys ei meinannut aluksi onnistua, vauva ei ottanut nänniä suuhunsa " oikein" ). Siis IMETYSLIIVITHÄN ne juuri olivat ja koko rinta paljaana siinä vaiheessa kun luukun avaa ja ryhtyy imetyspuuhaan.

Itselleni liivit eivät ole mikään pakkojuttu, nukun usein myös ilman niitä, mutta ymmärrän pointtisi. Minäkin viihdyn paremmin liivien kanssa ja nukun usein myös ne päällä. En koskaan ole voinut olla esim. vaatteiden kanssa ilman liivejä, en edes saunan jälkeen tai kesäisin.

Otan liivit yleensä pois vain suihkuun/uimaan/seksin ajaksi ja joskus harvoin yöksi. Ilman liivejä tuntuu jotenkin " tuettomalta" ja kaikki kangas ottaa nännipäihin (mulla tosi herkät nännit). Itselläni on aina ollut kokooni nähden aika isot rinnat (c-d-kuppi,paino vaihdellut aikuisiällä 47-52 kilon välillä) ja rinnat ilman rintsikoita tuntuvat jotenkin raskailta ja liian valtoimenaan olevilta, liikkuvat liikaa liikkuessa. Rintsikat tukevat ja suojaavat rinnan herkkää ihoa. Ja liekö muuten tämän " rintsikkafiksaationi" ansiota, että rintani ovat vielä näin kolmekymppisenä yhden lapsen imettäneenä ja aina suht rintavana (ainakin kokooni nähden) olleena aika hyvässä muodossa =)

Sinä saat käsittääkseni synnyttää juuri niissä olosuhteissa, jotka ovat sinulle miellyttävimmät, mikäli se ei haittaa hoitohenkilökunnan työtä. Sano, että pidät liivit päällä niin kauan kuin on joku pakko ottaa ne pois.

Vierailija
20/28 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja luojan kiitos kätilö ei niistä sanonut yhtään mitään, kun synnytin kotona!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kaksi