Ketkä siis oikeesti käyttää viellä pöytätietokoneita?
Tarkoitan muita ihmisiä jotka eivät esimerkiksi opettele yliopistoissa retrokoneiden historiaa vaikka kommondore-pöytätietokone jne. Tai elokuvien muokkaajia jotka tarvitsevat jopa 128gb ram.
Puhun normaalista ihmisistä. Ketkä oikeasti käyttää? Siis jos nyt puhutaan aikuisista? Kannettavat ovat jo sen verran hyviä kun tarvitsee x86-processor ja älypuhelin hoitaa kaikki hommat kyllä hyvin myös, varsinkin jos yhdistää tv-näyttö.
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä. Tarvitsen kolme näyttöä, ei onnistu läppärillä.
Miksi kolme näyttöä? Yhdistät vaan älypuhelin tv, vola. Tv näyttö isompi ja parempi. Ja kannettavan voit ja voit käyttää vaikka screensplitter ohjelmaa niin saat useamman näytön.
Juu, en yhdistä. Anna olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas tää sama aloitus.. Mikä ihmeen ongelma sulla ap on pöytäkoneiden suhteen?
Ja joo, mulla on pöytäkone. Pelaamiseen lähinnä, paikkatieto-ohjelmia käytän välillä myös sillä. Päivitän osia tarpeen mukaan, riittää kun vaihtaa ajoittain näyttiksen tai prossun, ei tarvitse heti olla hankkimassa uutta konetta kuten läppäreissä jos tehot alkaa loppumaan.
Pelaamiseen? Mainitsin kyllä aloituksessa, että kyselin nimenomaan aikuisista jotka käyttävät pöytätietokoneita, ja että miksi näin tekevät.
Newsflash laajentamaan tuota onnettoman suppeaa maailmankuvaasi, pc-pelaajista hyvin iso osa nykyään on 30-40 -vuotiaita työssäkäyviä ja koulutettuja ihmisiä. Sekä miehiä, että naisia.
En aio vastata viestiisi, koska en usko sen olevan totta.
Koska edellisen viestisi perusteella epäilen, että vertaisarvioitu englanninkielinen tutkimus asioiden perusteluiksi ei ehkä ole ihan sinun juttusi, niin ohessa ihan kotimaan mediasta juttu aiheesta, ole hyvä https://yle.fi/uutiset/3-11710151
Näköjään keski-ikä pelaajilla on jo ylittänyt 40, joten olen pahoillani tuosta aiemman viestini epätäsmällisyydestä. (pitäisi kehitellä parempaa tekemistä perjantai-illaksi kun trollin ruokkiminen, mutta olkoon..)
Minä käytän siksi, että juomat kaatuu helposti näppikselle ja helpompi vaihtaa kympin näppis kuin läppäri.
Tietokone on oikeaan työntekoon. Elämä jaksa läppäriä vääntää.
Miljoonat ihmiset ympäri maailmaa. Oliko muuta kysyttävä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä työssäni viitenä päivänä viikossa
Mielenkiintoista. Mutta outoa kuitenkin, kun yritystason kannettavat ovat yleensä halpoja ja tehokkaita ja ne voi siirtää paikasta toiseen.
Luuletko että joku haluaa istua työpisteellä niskakyyryssä jonkun hikisen, epäergonomisen, alitehoisen ja ylikuumenevan läppärin edessä?
Käytän aina pöytäkonetta p ö s s y t e l l e s s ä ni laillista y r t t i ä h o l vi k a a r e n alla.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä pöytäkoneita minäkään enää nykypäivänä.
Sellaista se on kun ei päivääkään ole töitä tehnyt.
Aloittajan prosessorit ovat 20 vuotta vanhoja. Tervetuloa tänne 2022 vuoteen. Ja kyllä, pöytäkone on käytössä jokaisena työpäivänä.
Vierailija kirjoitti:
Onnistuu jos on telakka.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä pöytäkoneita minäkään enää nykypäivänä.
No ehkä niitä ei siivotessa tarvitse. Sinulla ei ole hölkäsen pöläyksen käsitystä siitä, mitä niillä koneilla yleensä tehdään, joten älä jaksa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kolme näyttöä? Yhdistät vaan älypuhelin tv, vola. Tv näyttö isompi ja parempi. Ja kannettavan voit ja voit käyttää vaikka screensplitter ohjelmaa niin saat useamman näytön.
Voihan pieksut! Alypuhelimellahan ei saa edes puheesta selvaa. Lasten lelu.
Sulla menee uskottavuus kun kirjoitat "viellä"
Pelaajat ja kolmiulotteista suunnittelua tekevät tarvitsevat tehokkaan koneen, mihin tarvittaessa saa lisää muistia ja tehoa. Läppäri ei vaan riitä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on 44 tuumaa leveä kaareva näyttö. Kolme sivua voi olla auki täyskokoisena.
Käytän pöytäkonetta työntekoon kotona ja ei tulisi mieleenkään käyttää läppäriä siihen. Eikä vapaa-aikanakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onnistuu jos on telakka.
Telakoituminen on teema, joka ei kuuluu tänne. Seksiosasto on erikseen.
Ihan tavallisessa puhelinaspatyössä olen. Työkoneena pöytäkone. Ei läppärillä tule mitään soittojärjestelmä pyörittämisestä. Kokeiltu on lyhytkestoiseksi jääneellä etätyöjaksolla.
ryysän trolli luulee olevansa nerokas. pakko trollata muuten tulee siirto siperiaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas tää sama aloitus.. Mikä ihmeen ongelma sulla ap on pöytäkoneiden suhteen?
Ja joo, mulla on pöytäkone. Pelaamiseen lähinnä, paikkatieto-ohjelmia käytän välillä myös sillä. Päivitän osia tarpeen mukaan, riittää kun vaihtaa ajoittain näyttiksen tai prossun, ei tarvitse heti olla hankkimassa uutta konetta kuten läppäreissä jos tehot alkaa loppumaan.
Pelaamiseen? Mainitsin kyllä aloituksessa, että kyselin nimenomaan aikuisista jotka käyttävät pöytätietokoneita, ja että miksi näin tekevät.
Olen aikuinen ja pelaaminen on harrastukseni. Katso ja kauhistu: Opetin nyt 77-vuotiaan äitinikin pelaamaan jo vuosikymmen sitten ja hän nauttii kovasti. Mummo tykästyi world of warcraftiin niin paljon, että on jo melkoinen tekijä.
Mutta kaikesta päätellen aloittaja on ihmisenä tosikko, jonka pitää lokeroida jokainen ihminen johonkin koloon, jottei pää hajoa. --> aikuiset eivät pelaa, --> pöytäkoneita ei enää käytetä ... Mitä seuraavaksi? - aikuisten pitää olla aina vakavia, ei saa leikitellä, kiusoitella, kokeilla uusia asioita. Musta huivi päähän, kun on 40 täyttänyt ja nilkat piiloon. Sellainen maailmankuva on ahdastakin ahtaampi. Ehdotan hyvää terapiaa, jolla saa elämän ahdistamaan vähemmän. Minä en ainakaan aio kuolla pystyyn ja kangistua muiden ihmisten asettamiin rajoihin.
Eri, mutta se ei ole uskon asia. Miksi luulet etteivät aikuiset pelaisi nykyään? Elätkö henkisesti 1970-luvulla?