Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: milloin viimeksi luovutit verta?

Vierailija
02.10.2006 |

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin pääsisin muutenkaan, kun on kilpirauhasen vajaatoiminta ja lääkitys siihen.

Vierailija
22/27 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse luovutin viimeksi toukokuun lopussa. Yritin käydä viime kuussa, mutta oli taas kerran liian alhainen hemoglobiini, joulun aikaan sitten taas :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen ollut Englannissa yli puoli vuotta, mutta kyllä vereni huolitaan.

Vierailija
24/27 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedättekös, ettei Jenkeissä hyväksytä ollenkaan Länsi-Euroopassa asuneiden verta hullun lehmän pelossa.

Vierailija
25/27 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ennen holahti sektiossa 1,9L...

Vierailija
26/27 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn luovutuksissa säännöllisesti. VERESTÄ TODELLA ON Suomessa pulaa. Olen ollut pari kertaa tilanteessa, jossa olemme leikkauksessa joutuneet puntaroimaan kannattaako potilaalle enää tiputtaa verta, kun tilanne on jo toivottoman puolella ja joku toinen voisi hyötyä niistä vähäisistä varastossa olevista pusseista oikeasti enemmän. Tällöin on kyllä kyseessä ollut jo useamman kymmenen veripussin tiputus.

Luovuttakaa verta. Se on pieni asia luovuttajalle ja iso asia sitä tarvitsevalle. Itsekin olen saanut pari pussia verta vuodettuani 3l synnytyksessä, joten jotain henkilökohtaista iloa on ollut luovuttamisestakin.

Vierailija
27/27 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luovutan säännöllisesti kerran pari vuodessa aina jos en ole raskaana tai imetä. Luovutusten määrä/vuosi riippuu siitä hempasta, välillä se on hyvä ja voin luovuttaa pari kertaa vuodessa, välillä vain kerran vuodessa.

Mies luovuttaa noin 2kk välein...

Että eiköhän me oma osuutemme tehdä :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme seitsemän