Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Arvostan kädentaitoja ja käytännön töitä enemmän kuin kirjaoppineisuutta, mutta en halua lapseni menevän amikseen

Vierailija
25.03.2022 |

Koska en luota riittävästi koulutuksen laatuun (tiedän, että ammattiin voi valmistua vaikka ei edes kunnolla kävisi koulussa) ja todennäköisyys joutua huonoon seuraan/kaveripiiriin on suurempi kuin lukiossa.

Valitettavasti näin.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsesi ei siis saa päättää itse? Miksi?

Vierailija
2/27 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No koeta ottaa edes selvää, minkälaista opetus on siinä amiksessa, johon lapsi haluaisi, jos siis haluaa. Oma lapseni valmistuu nyt keväällä ja heillä on ollut ihan hyvin opetusta. Kiltti poika on ollut aina ja on edelleen. Ei näe niitä koulukavereita kuin koulussa ja siellä pärjäävät ihan hyvin. Eiköhän se lapsi nyt itse päätä mihin ammattiin tai mille alalle haluaa. Itselleni ei tulisi mieleenikään alkaa päättämään noita asioita lapsen puolesta. Eivät päättäneet omatkaan vanhempani minun puolestani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsi opiskelee hammaslääkäriksi. On taatusti käytännönläheinen työ.

Vierailija
4/27 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää asenne, että kädentaidot ja kirjaviisaus olisivat toisilleen vastakkaisia!

Vierailija
5/27 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sillä ole mitään väliä mitä sinä haluat. Lapsi saa päättää itse minne menee.

Vierailija
6/27 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sanonutkaan että minä päätän mutta kerroin mitä minä haluan.

Vierailija
7/27 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi hyvin käyty amis kuin huonosti käyty lukio.

Vierailija
8/27 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta hyvin käyty lukio voittaa molemmat

Vierailija
9/27 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se ole tärkeintä, että ylipäätään menee jonnekin, eikä jätä opiskelua pelkkään peruskouluun.

Vierailija
10/27 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pidän molempia taitoja arvossa. Tykkään sivistyneistä ihmisistä, jotka on käytännönläheisiä kumminkin ja osaa juttuja.

Mä toivon myös että kaikki lapset kirjottaisi. Vaikka sitten menisivät amikseenkin niin silti toivon että tekisivät kaksoistutkinnon. Tämä siksi, että mielestäni 16v on liian nuori valitsemaan ammattia ja lukio helpottaa jatko-opintoihin pääsyä jos amisala olisikin väärä.

Vierailija
11/27 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsi valitsi alan, jolla on vähän teinipoikia ja paljon keski-ikäisiä naisia. Oli rauhallista opiskella siellä amiksessa. Amiksen jälkeen hän jatkoi AMKiin.

Vierailija
12/27 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään syytä miksei lapsesi voisi saada molempia.

T lukio, amis ja yliopisto käyty

Vierailija
13/27 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää asenne, että kädentaidot ja kirjaviisaus olisivat toisilleen vastakkaisia!

Rehellisyyden nimissä kyllä se monesti on. Olen mesalainen kahden yliopistotutkinnon (kovat tieteet) suorittanut ja ihan kädetön kaikessa ns. normihommassa. En varmasti olisi säilynyt esihistoriallisena aikana hengissä saati jatkanut geenejäni.

Vierailija
14/27 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se ole lapsesi oma päätös mihin menee, siinä ei sinun haluamisesi pitäisi painaa minkään vertaa.

Ps. Korkea koulutus ei millään tavalla poissulje kädentaitoja

Vierailija
15/27 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hän on hyvä koulussa ja on menossa ammattikorkeaan omasta halustaan niin mikäs siinä jos päätä riittää.Muuten lukio on vähän turha.

Vierailija
16/27 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan yhtä hyvin voi joutua huonoon seuraan siellä lukiossa, ammattikorkeakoulussa ja jopa yliopistossa. Se on ihan ihmisestä itsestä kiinni, ei kouluvalinnasta. Itse olin yliopistoaikana huonommassa seurassa kuin nyt aikuisopiskelijana amiksessa. Fiksuja nuoria ja aikuisia on meidän ryhmässä.

Vierailija
17/27 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi se on lapsesi valinta.

-amis, alallaan arvostettu 

Vierailija
18/27 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukiosta on hyötyä vain, jos aikoo opettajaksi, lääkäriksi tai lakimieheksi. Muilla aloilla ei ole töitä, ja/tai on surkea palkka. Tosi kiva olla maisterina siivoojaakin huonommalla palkalla. koska opiskeli turhan yliopistoalan.

Vierailija
19/27 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta hyvin käyty lukio voittaa molemmat

ai... lukion käyneenä pääsee töihin... niin, mihin?

Vierailija
20/27 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lukiosta on hyötyä vain, jos aikoo opettajaksi, lääkäriksi tai lakimieheksi. Muilla aloilla ei ole töitä, ja/tai on surkea palkka. Tosi kiva olla maisterina siivoojaakin huonommalla palkalla. koska opiskeli turhan yliopistoalan.

Ja tähän vielä lisäisin DI:t ja KTM:t, mutta en ole varma työllistyykö nämäkään enää nykypäivänä varmasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kahdeksan