Sinä parisuhteessasi seksittömyydestä kärsivä: mikä saa sinut yhä ripustautumaan yksiavioisuuteen?
Olen ollut vaimoni kanssa parikymmentä vuotta yhdessä. Seksielämä on käytännössä loppunut, ja mekaanista muodon vuoksi suorittamista se oli jo aiemminkin. Ollaan avoimesti keskusteltu asiasta, ja on jo pitkään ollut tiedossa, että seksuaaliset tarpeemme ovat hyvin erilaiset. Minä haluan hellyyttä ja läheisyyttä, kun taas vaimon mieltymykset ovat ihan toisenlaiset. Niinpä olemme sopineet avoimesta suhteesta.
Jos sinulla on ollut samanlainen tilanne, mikä on saanut sinut pysymään tyytymättömänä yksiavioisessa suhteessa? Oletko kenties ehdottanut avointa suhdetta, eikä kumppanisi ole suostunut (vaikka seksiä ei olekaan)?
Kommentit (5)
No, tuntuu ajatuksenakin vaikealta irtottautua siitä yleisesti hyväksytystä ja tavallisesta parisuhdemallista. Ensinnäkin pitäisi olla aika hyvä itsetunto että mikään avoin kuvio toimisi. En tiedä miten sellaista "pyöritettäisiin"?
Minä ikäisiä olette? Kun tulet tiettyyn ikään, ei ne irtosuhteet enää myöskään kiinnosta. Kenen luulette lähtevän kanssanne avoimeen suhteeseen? Kuule, ei niitä ole jonoksi asti. Oman ikäiset ei kiinnosta puhumattakaan vanhemmista.
Meillä oli seksitön liitto. Mies ei halunnut seksiä joinakin aikoina edes yhtä kertaa kuukaudessa. En halunnut alkaa pitää rakastajaa tai rakastajia, joten kerroin haluavani erota. Mies oli ja on edelleen hyvä isä lapsillemme, mikä ilahduttaa minua. Avioero oli hyvä ratkaisu.
Vierailija kirjoitti:
Minä ikäisiä olette? Kun tulet tiettyyn ikään, ei ne irtosuhteet enää myöskään kiinnosta. Kenen luulette lähtevän kanssanne avoimeen suhteeseen? Kuule, ei niitä ole jonoksi asti. Oman ikäiset ei kiinnosta puhumattakaan vanhemmista.
Tuskinpa se avoin suhde silloin mitään haittakaan. Eihän seksi voi minkään kestävän suhdejärjestelyn ykkösprioriteetti olla muutenkaan.
Koen tavallaan olevani jumissa. Ainoa realistinen vaihtoehtoni on ero, mikä tuntuu aika karulta ratkaisulta, koska seksi on kuitenkin vain yksi osa rakkaussuhdetta.
Joka tapauksessa, en voisi kuvitellakaan ehdottavani mitään järjestelyjä kumppanilleni, koska hän suuttuisi, loukkaantuisi ja masentuisi. Vaikka kyllä hän tiedostaa, että kärsin seksin puutteesta.