Sijoitukseni osakkeisiin käytännössä suli kokonaan
Monen vuoden työ valuu käytännössä hukkaan. Olen ollut hyvässä nosteessa ja salkku näytti hyvältä. Nyt näyttää siltä, että tästä ei enää nousta. Onneksi ei tappiot ole kuin 34000€ luokkaa, niin ei kaikki mene. Lopetan sijoituspelleilyn ja siirryn kiinteään omaisuuteen.
Kommentit (28)
Kun sä et osaa pelata niillä, oman salkun arvo nousi taas yli 20000€.
Vierailija kirjoitti:
Kun sä et osaa pelata niillä, oman salkun arvo nousi taas yli 20000€.
Ei se aina ole osaamisesta kiinni, tuurikin voi vaikuttaa ja varsinkin lyhyessä akassa tuuri vaikuttaa enemmän kuin taito. Varsinkin jos hakee yhtään korkeampaa tuottoa.
No nyt ei ainakaan kannata myydä, jos noin kävi.
Kukaan kavereistani ei ole ikinä kotiuttanut mitään. Salkku vaan huojuu ja esitetään niin rikasta. Loppuu nyt tämä pelleily. Ap
Vierailija kirjoitti:
Kukaan kavereistani ei ole ikinä kotiuttanut mitään. Salkku vaan huojuu ja esitetään niin rikasta. Loppuu nyt tämä pelleily. Ap
Ihan fiksuja tyyppejä. Ostan joka kuukausi samoja passiivisia indeksirahastoja ja katsotaan tilannetta 15v päästä.
Mitä ihmettä sun salkussa sitten on?
Mulla Sampoa, Nordeaa, Konecranesia, Mekkoa, Fortumia. Vaikka muutamat laskeneet tosi paljon nyt sodan aikana niin silti 30% vihreellä. En missään nimessä myisi nyt mitään vaan odottelisin.
AP todellakin, se taito..... Turha ulista kun et osaa pelata osakkeilla.
Mä sijoitin jo hyvissä ajoin tiettyihin lääkefirmoihin kun tiedettiin että tulee pandemia, ihan siis tuli kerta rytinällä omaisuutta lisää samoin aseteollisuus kannatti.
Tappiot 34000€? Mitä ihmettä olet ostellut?
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata tehdä mitään, paitsi lisää kannattaa ostaa kaiken aikaa. Sitäkään ei voi oikein sanoa tekemiseksi kun asian voi automatisoida.
Kun taas kymmenen vuoden päästä kohdataan niin ehdotan ettei esitetä rikasta vaikka oltaisiinkin.
Itse olen aina myydessäni saanut 100% voittoja. Tällä hetkellä salkkuni on rankasti minuksella mutta se kuuluu pelin henkeen.
Mulla on sijoitukset kiinni 6 urheiluautossa ja kullassa. Onpahan muutakin käyttöä kun luvut ruudulla.
Semmosta se on. Kortti tuo, kortti vie.
Vierailija kirjoitti:
Mä sijoitin jo hyvissä ajoin tiettyihin lääkefirmoihin kun tiedettiin että tulee pandemia, ihan siis tuli kerta rytinällä omaisuutta lisää samoin aseteollisuus kannatti.
Moraalittomia aloja
Onko osakkeet kaikki Nokian renkaissa, venäläisissä firmoissa vai mikä on ongelmana? Kurssit nousee, kurssit laskee, joskus romahtaakin. Tappio realisoituu vasta kun myyt.
Jollain kuukausäästämisellä pääindeksin indeksirahastolla saa kyllä kieltämättä suoria osakesijoituksia kivemman hajautuksen.
Vierailija kirjoitti:
Tappiot 34000€? Mitä ihmettä olet ostellut?
Jos on "pelannut" osakkeilla eikä ymmärrä aiheesta tuon enempää, kannattaa ruveta lottoamaan, siinäkin on parempi onnistumisprosentti.
Luulen aloitusta provoksi, ei kukaan lyhyessä ajassa tuollaisia summia sijoita eikä menetä. Sijoittaminen/säästäminen on maratooni, ei pikajuoksu.
Jos joku tuosta aloituksesta innostuu niin ihan tiedoksi että aiheesta on paljon asiallista tietoa eikä kenenkään taviksen tarvitse kuvitella että sijoittamalla rikastuu. Toki vaurastuminen tapahtuu väkisinkin kun on hyvä asiallinen pitkän tähtäimen suunnitelma(vähän.10v) ja osaa perussäännöt.
Tuolla mentaliteetilla kannattaa pitää rahat tilillä