Perjantai-illan kunniaksi: parhaat rock-biisit kautta aikain?
Viisi parasta rock-kappaletta kautta aikain, millainen on listasi?
Kommentit (93)
Vesa Enne: nuori rytmi
Jussi&boys: metsämökin tonttu
Mikko Alatalo: rokkilaulaja
Tapani Kansa: Raju rockabilly paukkuu
Oasis: rockn roll star
No yritän itsekin jotain laittaa.
Creedence Clearwater Revival-Have you ever seen the rain
Guns N Roses - November rain
Metallica- Nothing else matters
Green Day - Boulevard of broken dreams
Crashdiet - Riot in everyone (itselle tärkeä ja vaikutti paljon siihen mitä kuuntelen tänäänkin)
Paljon hyviä on jo tullut, laitan lisää itselle tärkeitä biisejä
Monster Magnet - vaikea valita, heitetään nyt Power trip, Third Alternative, Down in the Jungle, etc.
Rory Gallagher - ihan kaikki tältä hepulta, otetaan vaikka Tattoo'ed Lady ja Philby sekä Million Miles away
Danko Jones - There's gonna be a fight tonight
Peer Günt - I don't wanna be a rock'n'roll stars, jne...
Metallica -To Live is to Die
Soundgarden - The Day I Tried to Live
Audioslave - Shadow of the Sun
The Cult - Wolf Child's Blues
Von Hertzen Brothers - Flowers and Rust
51koodia - Kahleet
System of a Down - Tiananmen Square ja Chop Suey
Smashing Pumpkins - Bullet with Butterfly wings
Deepin "Child in time", sopinee tähän maailmanaikaan.... upea biisi!
ACDC - you shook me all night long
Hanoi Rocks -up around the bend
AC/DC - Let There Be Rock
Alice Cooper - School's Out
Motörhead - Ace of Spades
Blue Öyster Cult - (Don't Fear) The Reaper
Deep Purple - Burn
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää tunnustaa typeryys, mutta eikö ainakin Iron Maiden ole metallia eikä rokkia? Entäs Evanecence? Itselle ehkä metallia.
Metallikin on rokkia, rokkia on hyvin monenlaista.
Mitä se sinun kuvittelema rokki sitten on? Eppu Normaalia?
Mietin enemmänkin bändejä kuten CCR, Deep purple, Led Zeppelin, The Rolling Stones yms ja Jimi Hendrix. Näin mietin 90-luvulla syntyneenä. Minulle Guns N Roses ja ACDC on jo vähän metallin puolelle menevää niinkuin esim Van Halen yms vastaavat. Sori jos olen väärässä tässä, mutta ja jaottelen näin. Kuuntelen toisaalta monenlaista ja en ole niin tarkka.
Naglfar - I Am Vengeance
Funeral Mist - In Nomine Domini
Watain - Satan's Hunger
Moonsorrow - Non Serviam
viimeinen on vaikea... otetaan God Seed - Prosperity and Beauty (live)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää tunnustaa typeryys, mutta eikö ainakin Iron Maiden ole metallia eikä rokkia? Entäs Evanecence? Itselle ehkä metallia.
Mitä se sinun kuvittelema rokki sitten on? Eppu Normaalia?Mietin enemmänkin bändejä kuten CCR, Deep purple, Led Zeppelin, The Rolling Stones yms ja Jimi Hendrix. Näin mietin 90-luvulla syntyneenä. Minulle Guns N Roses ja ACDC on jo vähän metallin puolelle menevää niinkuin esim Van Halen yms vastaavat. Sori jos olen väärässä tässä, mutta ja jaottelen näin. Kuuntelen toisaalta monenlaista ja en ole niin tarkka.
Nuo mainitsemasi ovat poppia. Gunnarit tai acdc ei ole metallia kuullutkaan. Eivät edes samoilla festareilla.
Biisejä, jotka nyt tähän hätään tulivat mieleen:
Joy Division: She's Lost Control
Public Image Ltd: Public Image
David Bowie: Rebel Rebel
The Flamin' Groovies: Shake Some Action
Boston: More Than a Feeling
Pantera --- Walk
Bad religion --- 21st century digital boy
Offspring --- self-control
Evanescence --- going under
Slayer --- Angel of Death, Seasons in the Abyss
Avenged Sevenfold --- Hail to the King
Danzig -- Twist of Cain, Her Black Wings, Killer Wolf yms.
The Hu - Yuve Yuve Yu ja Wolf Totem
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä se sinun kuvittelema rokki sitten on? Eppu Normaalia?Mietin enemmänkin bändejä kuten CCR, Deep purple, Led Zeppelin, The Rolling Stones yms ja Jimi Hendrix. Näin mietin 90-luvulla syntyneenä. Minulle Guns N Roses ja ACDC on jo vähän metallin puolelle menevää niinkuin esim Van Halen yms vastaavat. Sori jos olen väärässä tässä, mutta ja jaottelen näin. Kuuntelen toisaalta monenlaista ja en ole niin tarkka.
Nuo mainitsemasi ovat poppia. Gunnarit tai acdc ei ole metallia kuullutkaan. Eivät edes samoilla festareilla.
No myönnän, että meni vähän väärin. Kyllähän moni silti tänne kirjoittaa CCR:n, Deep Purplen ja esim Led Zeppelin biisejä "rokkina" ja minulle ne sitä ovat. Myönnän virheen gunnareiden ja ACDC:n kohdalla. Huonot esimerkit. Minulle esim Iron Maiden tulee silti aina olemaan metallia. No ei se ole niin tarkkaa. Jatkakaa 😊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No myönnän, että meni vähän väärin. Kyllähän moni silti tänne kirjoittaa CCR:n, Deep Purplen ja esim Led Zeppelin biisejä "rokkina" ja minulle ne sitä ovat. Myönnän virheen gunnareiden ja ACDC:n kohdalla. Huonot esimerkit. Minulle esim Iron Maiden tulee silti aina olemaan metallia. No ei se ole niin tarkkaa. Jatkakaa 😊
No ei mennyt väärin, se edellinen kommentti oli ihan höpö. Rockin alalajeja on vaikka kuinka paljon blues rockista folk rockiin, punk rockista heavy rockiin. Hendrix soitti poppia? :D:D
Vierailija kirjoitti:
House of the rising sun by Animals.
Tämä on minunkin suosikkini. Hyvänä kakkosena tulee Procol Harumin The whiter shade of pale.
Nostalgia-kanavan äänestyksessä kaikkien aikojen sadasta parhaasta rokki-biisistä Animalsien House of the rising sun sai neljänneksi eniten ääniä.
The Queen: Bohemian Rhapsody
Nina Hagen: Born in Xixax
Rolling Stones: Painted Black
Rock Around The Clock (itse biisi, Bill Haley tai moni muukin on tehnyt tästä hyvän version)
David Bowie: Starman
Sex Pistols: Anarchy in the U.K.
Von Hertzen Brothers - Kiss a Wish. Albumilla esitetty pidempi versio.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
House of the rising sun by Animals.
Tämä on minunkin suosikkini. Hyvänä kakkosena tulee Procol Harumin The whiter shade of pale.
Nostalgia-kanavan äänestyksessä kaikkien aikojen sadasta parhaasta rokki-biisistä Animalsien House of the rising sun sai neljänneksi eniten ääniä.
Korjaan, äänestyksen aihe oli sata kaikkien aikojen nostalgisinta kappaletta.
Free bird, satisfaction, jail house rock, bohemian rhapsody, The House of rising sun
Mitä se sinun kuvittelema rokki sitten on? Eppu Normaalia?