Perjantai-illan kunniaksi: parhaat rock-biisit kautta aikain?
Viisi parasta rock-kappaletta kautta aikain, millainen on listasi?
Kommentit (93)
Itse muistan 70-luvulta juurikin eka kuuntelukokemukseni AC/DC:n Highway To Hellistä. Se oli huima! Ei tuohon aikaan radiossa rokkiakaan liiemmälti soitettu - ja sillä taustalla tällainen biisi ja bändi kyllä "rähjähti" tajuntaani...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku Guns & Rosesin biisi. Monta hyvää.
Joku lemmyn biisi. Vielä enemmän liian monta hyvää. Niin lemmyn bändi oli motörhead jossa muita ukkoja välillä vaihtui. Ei silti take me down to the paradise city where are girls are green and the grass is pretty.. ou ou uu jeee...
Hitto jos viisi valintaa. Hmm? lemmyä, black sabattia, dio, jotain vanhaa iron maidenilta. Ei noin vähä kuin viisi riitä mihinkään. Acceptilta pitäsi ottaa vähintään prinses of the down. Ccr silläkin liikaa hyviä. Nasareth sekin pitää muistaa. Ei viisi biisiä riitä millään kun ei riitä viisi bändiäkään.
Joo, veisi useita tunteja, päiviä peräti jos oikean listan tekisi. Kävisi kaikki kuunnellut bändit levy kerrallaan läpi ja pudottaisi listalta aina jonkun kun parempi tulee vastaan. Mutta sitten ne pudotetutkin saattaisi olla parempia kuin myöhemmin lisätyt.
Niinpä. Itsekkin niin nopeasti tuossa sanoin että unohtui pisin jos nyt sanotaan musiikillinen rakkaus. Olin 12 vuotias kun kuulin ensimmäisen kerran deep purplea. Olin samantien myyty. Jokin suomalainen popeda tai oikeastaan kaikki suomalaiset bändit kuulosti purplen jälkeen että ne vasta opettelee soittamaan rokkia.
Se kitaristin ja laulajan uskomaton mikä lie välittyy kuulijalle. Siihen lisänä ihan täydellinen bändi. Lemmy on tietyllä tavalla jotain. Sitten paras bändi niin ihan uskomatonta että jäi purple mainisematta. Jäi paljon muutakin. Van haleenissa näin suomalaisesti sanottuna oli myös sitä jotain laulajan ja kitaristin taikaa.
Valitse viisi biisiä. No ap saa valita jos sille niin vähä riittää. Meikäkin huono kriitikko kun ei löydy kun kehuttavaa. Makuasioitahan musiikki on siksi siitä tulee sanottavaa mikä on hyvää. Näistä mitä itse kehuu niin ainakin osaavat soittaa. Tekivät itse biisinsä. Nytkin ukrainan takia war pigs on taas xxx tosi syvällinen.
The Kinks pitää mainita, mutta en osaa heti biisiä valita.
Muse-Hysteria
3 Doors Down-Kryptonite
Volbeat-Pelvis on Fire
Kiss-I Was Made for Loving You
Ozzy Osbourne-Shot in the Dark
Tämä on aivan liian vaikeaa. Rokkia kuuntelen oikeastaan eniten, mutta eihän tälläistä listaa pysty laittamaan.
Vierailija kirjoitti:
AC/DC -Highway to hell
Eagles -Hotel California
CCR- Fortunate sen
Lynyrd Skynyrd-Sweet home Alabama
Ramones-Blitzkrieg BopPaljon muitakin on, mutta jonkinlainen lista tuossa.
Ihan ok lista. Ramonesin paras on mun mielestä pet sematery biisi. Siihen on syy. Tykkäsin kirjasta niin biisi oli siihen kuin sopivin ikinä.
Suomalaista väriä sekaan:
Sanoma valitettavakin ajankohtainen!
Tein jo listan, mutta en voi jättää näitä mainitsematta Deep Purple, Iron Maiden, Status Quo, Motörhead, Led Zeppelin, Dire Straits, George Thorogood, Fleetwood Mac, Rolling Stones, Bad Religion, Chuck Berry...
Eikä varmaan siinäkään kuin murto-osa.
Vierailija kirjoitti:
Bogart Co. - All the best girls
Lähinnä noloa ja sekin kopiointia. Ei maitopojista ole soittamaan ainakaan rokkia.
Vierailija kirjoitti:
Born in the U.S.A.
Monikaan tuon kappaleen nimiin vannova urpo ei tajua, että se on oikeasti protestilaulu. Ihan kohtuu hyvä rock biisi kyllä myös.
Mikä järki näissä nimiluetteloissa on, mikset pyytänyt että ihmiset laittas nää tubesta niin niistä pääsis myös nauttimaan pelkällä painalluksella.
MUSAA KEHIIN, TEKISKÖ JOKU PERJANTAIN MUSAKETJUN?!!
Vierailija kirjoitti:
Mikä järki näissä nimiluetteloissa on, mikset pyytänyt että ihmiset laittas nää tubesta niin niistä pääsis myös nauttimaan pelkällä painalluksella.
Mulla ei ole ainakaan evästeitä päällä ja joutuisin kaivamaan linkit Vastaa-painikkeen kautta. Jää väliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole ainakaan evästeitä päällä ja joutuisin kaivamaan linkit Vastaa-painikkeen kautta. Jää väliin.
*Lainaa-painikkeen
Sanoisin että keskusteluun osallistuneilla on enimmäkseen hyvä maku.
Pitää tunnustaa typeryys, mutta eikö ainakin Iron Maiden ole metallia eikä rokkia? Entäs Evanecence? Itselle ehkä metallia.
Kiss: Detroit rock city
Rainbow: Light in the black
Gun 'n' Roses: Estranged
Deep Purple: Pictures of home
Scorpions: Rock you like a hurricane
Rammstain-Du Hast
AC/dc-thunderstruck
Metallica-enter sandman
Rammstain-Sonne
Prodigy-firestarter
Vierailija kirjoitti:
Hurriganes/Get on.