Koskeeko tämä muutos pelkästään julkisen alan työpaikkoja?
Vai täytyykö yksityisten työnantajien myös ryhtyä tähän? Ei kai mua mikään estä maksamasta työntekijöilleni palkkaa jokaisesta sairauspäivästä tai arkivapaan palkkaa esim juuri helatorstaista? Mulle mun työntekijät on arvokkaita ja ilman heitä en pystyisi yritystäni pyörittämään. Tuntuu pirulliselta, jos joudun heiltä leikkaamaan jo muutenkin pienistä palkoista. Tietty yksi vaihtoehto olisi vastaavasti vähän nostaa heidän palkkojaan...
Kommentit (5)
Kyllä varmasti saat nostaa palkkoja ihan niin paljon kuin haluat. Toivottavasti nämä uudistukset saavat sinut palkkaamaan lisää väkeä, sillä n vielä isompi merkitys yhteiskunnalle kuin yksittäisten työntekijöiden palkan nousulla.
Pelkästään niitä missä valtio eli veronmaksajat on maksajina. Yksityiset voi sopia edelleenkin mitä itse haluaa.
Tottakai työnantaja voi myöntää paremmat edut työntekijöille kuin laki mimimitasona määrää.
Erityisesti sairausloman palkka voi olla jopa työnantajalle kannattavaakin maksaa, ettei jengi tule flunssassa töihin tartuttamaan koko poppoota.
Mietin itsekin samaa. Tammikuu (loppiainen) ja toukokuu (helatorstai) ovat muutenkin vuoden kiireisimpiä kuukausia, ei paljon kiinnosta tuhlata kallista työaikaa palkattomien päivien laskemiseen.
Kommentteja?