Suuri kynsilakkakysely!
1) Kuinka monta kynsilakkaa omistat?
2) Mikä/mitkä ovat lempimerkkisi?
3) Mikä/mitkä ovat lempisävyjäsi?
4) Käytätkö usein kynsilakkaa?
5) Harrastatko kynsitaidetta? Jos kyllä, mitä?
6) Geelilakkaus vai tavallinen (tavallisella tarkoitan kaikkia kynsilakkoja, joita ei kuivateta UV-lampulla)?
7) Ostatko usein uusia kynsilakkoja?
8) Mitä lakkaa kynsilläsi on nyt?
Kysely on tarkoitettu pääasiassa ihmisille, jotka tykkäävät kynsilakoista ja käyttävät niitä ainakin silloin tällöin. Toki muutkin saavat vastata, mutta yritetään pitää ketju asiallisena kuitenkin.
Kommentit (35)
1) Omistan 121 kynsilakkaa
2) Essence, Wild&Mild, OPI, Essie
3) Keväällä ja kesällä pastellisävyjä ja kirkkaita värejä, syksyllä ja talvella tummia, murrettuja ja neutraaleja.
4) Melkein aina on kynsissä lakkaa.
5) Joskus töpöttelen jotain kukkakuvioita pinnillä tai pistän kynsitarroja. Omistan leimausvälineet, mutta en ole vielä kokeillut leimaamista.
6) Käytän tavallisia lakkoja.
7) Rakastan kynsilakkoja ja ostan niitä lähes joka kuukausi.
8) Isadora: Vintage rose
Vierailija kirjoitti:
Omistan varmaankin 30 pulloa eri värejä. Lakkaan ehkä 4 kertaa vuodessa. Lakka pysyy 2 päivää kynsissäni, joten en jaksa siksi laittaa. Valitsen värin vaatetuksen mukaan.
Käytätkö aluslakkaa ja päällyslakkaa? Mulla pysyy ilman noita just just sen 2 päivää, mutta alus ja päällyslakan kanssa 5-7 päivää. Varsinkin päällyslakka on mulle ihan ehdoton. Käytän sitä joka kerta. Aluslakan saatan joskus skipata, mutta päällyslakkaa en nykyään enää koskaan.
En nyt jaksa laskea, ehkä n. 15-20, mutta osa niistä on varmaan niin vanhoja etteivät ole enää käyttökelpoisia.
Kone Helsinki ainakin.
Kaikki mahdollisimman näyttävät ja jos niissä on hileitä/glitteriä niin vielä parempi.
Hyvin satunnaisesti. Voi olla kuukausia etten käytä, ja sitten taas kausi jolloin käytän pitkään.
En.
6) Geelilakkaus vai tavallinen (tavallisella tarkoitan kaikkia kynsilakkoja, joita ei kuivateta UV-lampulla)?
Tavallinen.
En kovin usein. Ehkä 2-3 kertaa vuodessa.
Ei mitään.
Tykkään erityisesti liukuvärjätyistä kynsistä, onko kukaan kokeillut sellaisia?
Vierailija kirjoitti:
Olen kokeillut muutaman kerran. Sinänsä helppoa, mutta tosi aikaa vievää tavalliseen lakkaukseen verrattuna. Mulla ei ole sellaista liquid latex -suojalakkaa, joten askartelen vaan teippiä kynsien viereen ihon suojaamiseksi. Siitä huolimatta siivottavaa jää kynsien ympärille aika paljon. Tästä syystä en varmaan useammin ole viitsinyt ryhtyä tuumasta toimeen, vaikka tosi kauniin lopputuloksen olen aikaan saanut joka kerta kun olen kynteni liukuvärjäystekniikalla "töpötellyt".
Vela -72 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kokeillut muutaman kerran. Sinänsä helppoa, mutta tosi aikaa vievää tavalliseen lakkaukseen verrattuna. Mulla ei ole sellaista liquid latex -suojalakkaa, joten askartelen vaan teippiä kynsien viereen ihon suojaamiseksi. Siitä huolimatta siivottavaa jää kynsien ympärille aika paljon. Tästä syystä en varmaan useammin ole viitsinyt ryhtyä tuumasta toimeen, vaikka tosi kauniin lopputuloksen olen aikaan saanut joka kerta kun olen kynteni liukuvärjäystekniikalla "töpötellyt".
Mielenkiintoista! itsekin pidän liukuvärjättyjä yksinä kauneimmista lakkaustyyleistä. Onko tämä töpöttelytekniikka englanniksi "ombre"?
1) Kuinka monta kynsilakkaa omistat? Noin 10-20.
2) Mikä/mitkä ovat lempimerkkisi? Mavala, Chanel, Dior, Essie
3) Mikä/mitkä ovat lempisävyjäsi? Punainen, kunnon kirkas punainen
4) Käytätkö usein kynsilakkaa? Varpaissa aina, sormissa jos on jotain menoja
5) Harrastatko kynsitaidetta? Jos kyllä, mitä? En
6) Geelilakkaus vai tavallinen (tavallisella tarkoitan kaikkia kynsilakkoja, joita ei kuivateta UV-lampulla)? Tavallinen
7) Ostatko usein uusia kynsilakkoja? Muutamia kertoja vuodessa
8) Mitä lakkaa kynsilläsi on nyt? Ei mitään, lakkaan huomenna kun lähden to reissuun
Mitä hyötyä noissa uv-valolla kuivatettavissa on vs tavalliset lakat? Eikö UV ole haitallista iholle?
Vierailija kirjoitti:
120 kynsilakkaa. Hintaluokka 1-40€. Kynsissä nyt Chanel Paparazzi 579.
Erittäin kauniit ja pitkät omat kynnet. Ei koskaan feikkejä. Feikit jäävät mulle kakkoseksi sekä pituudessa että näyttävyydessä.
Vau! Olispa hienoa päästä näkemään nämä.
1) Kuinka monta kynsilakkaa omistat? Noin 30 kpl ja pari alus- ja pällyslakkaa
2) Mikä/mitkä ovat lempimerkkisi? Essie, Essence, Catrice, H&M
3) Mikä/mitkä ovat lempisävyjäsi? Musta ja muut tummat ovat suosikkeja, mutta olen minäkin melko kaikkiruokainen. Pastellit, kirkkaat, glitterit ja maanläheiset sävyt, esimerkiksi terrakotta miellyttävät myös. En tykkää nudesävyistä, en ole löytänyt sellaista, joka sopisi ihoni sävyyn.
4) Käytätkö usein kynsilakkaa? Lakkaan noin kerran viikossa ja otan pois, kun alkaa näyttämään epäsiistiltä.
5) Harrastatko kynsitaidetta? Jos kyllä, mitä? En, ehkä lähinnä tätä on jos lakkaan osan kynsistä eri värillä. Kynsitaide ei muuten miellytä silmää.
6) Geelilakkaus vai tavallinen (tavallisella tarkoitan kaikkia kynsilakkoja, joita ei kuivateta UV-lampulla)? Tavallinen, en halua kotiini mitään ylimääräisiä härpäkkeitä enkä halua käydä ammattilaisella.
7) Ostatko usein uusia kynsilakkoja? Ehkä kerran pariin kuukauteen, kun vuodenaika vaihtuu saan inspiraation.
8) Mitä lakkaa kynsilläsi on nyt? Ei mitään, otin juuri vaalean liilat lakat pois. Nyt öljyän kynsiä tämän illan ja huomenna laitan uudet lakat.
Vähän alle 30.
Ei ole. Saamani Dependin setin lakat kuivuvat nopeaan siitä plussa.
Nudet, ruskeat, vihreät, maanläheiset.
Joskus. Kerran parissa kuukaudessa. Juhlapäivinä ehkä asun mukaan.
En harrasta mutta välillä maalailen eri kuvioita.
Tavallinen.
En. Max. kerran vuodessa.
Ei mitään. Kohta ehkä jotain siksi avasinkin ketjun osuis sopivasti silmään.
1. 88 kynsilakkaa. Kävin laskemassa ja yllätyin, että niitä on niin paljon.
2. Essie, Essence, Catrice, Wild & Mild ja Opi. Näitä merkkejä on eniten.
3. Violetin/liilan sävyt ja vaaleanpunaiset. Olen kyllä hyvin kaikkiruokainen.
4. Muutaman kerran kuussa käytän kynsilakkaa. Melkein aina on kuitenkin vähintään väritön aluslakka, jotta kynnet eivät lähtisi liuskoittumaan.
5. Harrastaisin enemmän jos osaisin ja viitsisin. Yleensä en jaksa käyttää aikaa siihen, varsinkin kun lopputulos ei ikinä näytä siltä kuin olisi toivonut.
6. Käytän vain tavallisia lakkoja omille kynsille. Mulla ei ole koskaan ollut akryyleja, geelauksia yms.
7. Mitä ilmeisimmin ostan, koska kynsilakkojeni määrä on näemmä moninkertaistunut muutamassa vuodessa. Toki tiedostin, että onhan noita tullut ostettua, mutta nykyinen lukumäärä kyllä silti yllätti. 😄
8. Vanha suosikkisävy, Opin You're such a Budabest
Kiva kysely. En ymmärrä ihmisiä, jotka tulevat ketjuun vain mankumaan, että onpa pska aihe. Miksi sitten edes avaavat koko keskustelua?