Meillekin taisi tulla noro... aina yhtä jännittävää sairastaa ison perheen kanssa
Teini tuli joskus kahden jälkeen kotiin ja on istunut siitä asti vessassa. Kuulema vatsa on tosi kipeä ja oksettaa.
Jee, mikäs sen parempi tapa aloittaa viikonloppu. Meillä on 6 lasta. Kuka on seuraava? Minä, mies vai joku muu? Toivottavasti ei olla kaikki yhtä aikaa sairaina. Ainakaan minä ja mies.
Muuten rakastan meidän isoa perhettä, mutta jos joku on kipeä niin silloin ahdistaa. Tämmöisen porukan kanssa sairastaminen ei ole herkkua
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli noro viime viikolla yhdellä teinillä. Käytti vessaa, jota me muut ei käytetty. Pysyi huoneessaan ja mä vein sille ffp-maskilla juomaa ja ruokaa ym pidin seuraa. Hinkkasin oven kahvoja ja omia käsiäni. Tuuletin teinin huonetta usein. Sairasti 3 päivää eikä muihin tarttunut. Uskomatonta!
Minulla oli noro. Käytin samaa vessaa kuin muut. Olin samoissa tiloissa. Nukuin samassa sängyssä. Kukaan ei käyttänyt maskia. Ei tehostettua siivousta.
Ei tarttunut muihin.
Ei ollut välttämättä noro. Meilläkin oli taannoin yhdellä lapsella oksennustauti, eikä tarttunut muihin. Noro tarttuu satavarmasti kaikkiin. Yksi perheestä ehkä saattaa säästyä. Eli tässä sitä noroa odotellaan vielä....
Tarttumisen prosentti on kova, n. 80%, mutta ei kuitenkaan 100%
Laimeaa kloriittiliuosta kun pyyhkii kosketuspinnoille, pesee sillä vessanpöntön ja sen ympäristön jatkuvasti. Kloriittia ei saa pestä pois, vaan sen tarkoitus on jäädä pinnoille.
Myrkkyähän se on, mutta minkäs teet
Vierailija kirjoitti:
Maitohappobakteerit & Precosa kehiin.
En ole huomannut mitään hyötyä norossa.
Sen sijaan närästyslääke, Imodium ja opamox on auttanut. Kaksi jälkimmäistä siihen järkyttävään vatsan kouristeluun. Eikä mun mielestä tarvitse miettiä, jääkö virus jylläämään mahaan, koska koko ajan kuiten Yrjö lentää ja kakka myös. Mutta se pahin vatsakipu helpottaa.
Maitohappobakteerit & Precosa kehiin.