Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ruokaa ostaisin neljällä eurolla pariksi päiväksi?

Vierailija
25.03.2022 |

Muuta ei tosiaan kaapeista löydy kuin mausteita, rasvaa ja hiivaa. Pitäisi pariksi päiväksi saada apetta kasaan noilla hiluilla ja tosi huono olen järkevässä rahankäytössä, kuten huomaatte. Niin auttakaa minua toimiin nyt järkevästi❤️

Kommentit (144)

Vierailija
21/144 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee pannu perunoita ja kanamunia

Vierailija
22/144 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten tuossa mainittiinkin, kannattaa ostaa jauhoja ja leipoa itse leipää (Extra 2kg 0,95€). Sitten kananmunia niin saat vähän proteiiniakin (Kotimaista 580g 1,49€).

Lopulla rahalla vaikka perunaa 0,60€/kg ja Ida Red omenia 0,99/kg. Tai sitten Kotimaista kaurahiutaleita, ei maksa kuin 0,79€ paketti, ja keittää monta lautasellista puuroa. Hinnat Prismasta, voi olla pientä kauppakohtaista eroa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/144 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunoista saa paljon tärkeitä ravintoaineita

Vierailija
24/144 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kelpo vinkkejä jo tullut. Itse tein juuri tonnikalapastaa uunissa. Lidlistä hain raaka-aineet: makaronipussi, paseerattu tomaatti, tonnikala öljyssä, sipuli. Veikkaisin että yhteensä noin 4 e. En ottanut siis halvinta tomaattimurskaa. Kuullota sipuli rasvassa ja lisää tonnikala ja tomaatti. Mausta hivenellä suolaa ja mustapippuria. Kuumenna kiehuvaksi. Laita noin puoli pussia makaronia voideltuun tilavaan vuokaan ja lisää kastike. Lisää vettä niin paljon, että makaronit kunnolla peittyvät. Jos olisi juustoa, niin päälle sitä. Uuniin 175 astetta noin 50 minuuttia. Oli hyvää! On riittoisaa eli riittää varmasti kahdelle päivälle pikkuperheessä.

Vierailija
25/144 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munia, lenkkimakkara, perunoita, halvimpia hedelmiä, jos pakko saada leipää niin vähentää perunoiden tai hedelmien määrää ja nappaa jotain alelaarista.

Noista voi sitten valmistaa peruna- tai makkaramunakasta ja peruna-makkarapannua paistetulla munalla.

Vierailija
26/144 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan kelpo vinkkejä jo tullut. Itse tein juuri tonnikalapastaa uunissa. Lidlistä hain raaka-aineet: makaronipussi, paseerattu tomaatti, tonnikala öljyssä, sipuli. Veikkaisin että yhteensä noin 4 e. En ottanut siis halvinta tomaattimurskaa. Kuullota sipuli rasvassa ja lisää tonnikala ja tomaatti. Mausta hivenellä suolaa ja mustapippuria. Kuumenna kiehuvaksi. Laita noin puoli pussia makaronia voideltuun tilavaan vuokaan ja lisää kastike. Lisää vettä niin paljon, että makaronit kunnolla peittyvät. Jos olisi juustoa, niin päälle sitä. Uuniin 175 astetta noin 50 minuuttia. Oli hyvää! On riittoisaa eli riittää varmasti kahdelle päivälle pikkuperheessä.

https://www.k-ruoka.fi/reseptit/tonnikalapasta-uunissa

Tuossa tuo ohje, jota sovelsin. Ruokakerma on myös halpaa Lidlissä. Jos tosiaan saat juustoa jostain, antaa vielä mehevyyttä. Itse käytin Oltermannin jämiä jääkaapista.

Vierailija
27/144 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunoita, makaroonia, halvinta jauhelihaa. Älä suotta osta tonnikalaa, on ollut jo pitkään kallista eikä siitä riitä monelle.  perunoista voit tehdä keittoa, muusia tai keitettyjä perunoita, tykö sitten jauhelihakastiketta. Tee leipä itse - ja muutaman päivän kyllä kuka tahansa selviää ilman leipää.

Kaurapuuro edelleen on halpaa, sitä voi syödä millä aterialla vain, jos oikeasti on tiukkaa.

Vierailija
28/144 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on mausteita kotona niin jauhelihaa. Perunoita, munia.

Vierailija
29/144 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostaisin linssejä, tummaa makaronia ja sipulia ja jos pääset halpaan kauppaan niin että rahaa jää yli, kaalia ja/tai jotain muuta halpaa kasvista tuoreena syötäväksi. Niistä saa ihan kelpo ruokaa, jota syö parin päivän ajan aamusta iltaan.

Vierailija
30/144 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokeria. Teet siitä ja hiivasta kiljua, niin menee pari päivää rattoisasti. Ehkä paketti kaurahiutaleita.

Vierailija
31/144 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parista päivästä kyse niin turha ostaa omenoita ja jugurttia.

Jotkut voi haluta jotain muutakin kuin makkaraa.

Vierailija
32/144 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunoita, kermaa ja tonnikalan/ jauhelihan.

Jauheliha maksaa meillä s-markeitissa 2 euroo paketti ( halvin), perunat 70 senttiä kilo ( sellaiset laarissa olevat, jotka keräät itse) kerma maksaa 40 senttiä paketti.

Noista tekisin jauheliha perunalaatikon

Vierailija
33/144 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi päivää syö vaikka sahanpurua.

Itse ostaisin perunaa, kananmunia ja sipulia, ja tekisin perunamunakasta. Kai sulla on jotain rasvaa että voit paistaa.

Jos rahaa jäisi niin ostaisin popcornpaketin. Euron paketista saa kolme pussia.

Vierailija
34/144 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen sijaan, että valitat jonkun muun listasta, niin tee oma, josta ap voi saada vinkkiä edullisista tuotteista.

Vierailija
35/144 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En oo edellinen, mutta mäkin haluaisin monia asioita mihin mulla ei ole varaa.

Vierailija
36/144 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perunoita, makaroonia, halvinta jauhelihaa. Älä suotta osta tonnikalaa, on ollut jo pitkään kallista eikä siitä riitä monelle.  perunoista voit tehdä keittoa, muusia tai keitettyjä perunoita, tykö sitten jauhelihakastiketta. Tee leipä itse - ja muutaman päivän kyllä kuka tahansa selviää ilman leipää.

Kaurapuuro edelleen on halpaa, sitä voi syödä millä aterialla vain, jos oikeasti on tiukkaa.

No, meitä on kolme aikuista ja tuo edellä oleva tonnikalavuoka riittää kahden päivän pääruuaksi varmasti!

Vierailija
37/144 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perunoita, kermaa ja tonnikalan/ jauhelihan.

Jauheliha maksaa meillä s-markeitissa 2 euroo paketti ( halvin), perunat 70 senttiä kilo ( sellaiset laarissa olevat, jotka keräät itse) kerma maksaa 40 senttiä paketti.

Noista tekisin jauheliha perunalaatikon

Siihen vielän esim.sipulia mukaan, jos tykkää.

Vierailija
38/144 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

1kg perunoita

Iso rasia munia

1kg puuroa

Vierailija
39/144 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En oo edellinen, mutta mäkin haluaisin monia asioita mihin mulla ei ole varaa.

4 euroa oli rahaa ap:lla, ja siihen hintaan sai kyseisen listan tuotteet. Joten mitä ihmettä valitat siinä?

Vierailija
40/144 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on vehnäjauhoja jo kaapissa, niin sitten pitsaa. Kaupasta hiiva, halvin tomaattimurska, halvin jauheliha ja ananassäilyke. Pellillinen tulee helposti, josta riittää yhdellä ihmisellä kahdellekin päivälle. Ehkä halvin juustoraastepussikin mahtuisi budjettiin. Jos on jo kuivahiivaa kotona, ei tarvitse ostaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yhdeksän