Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko perheessänne "kunhan on jotkut puhtaat vaatteet päällä" - mentaliteetti, vai pitääkö olla hienoa?

Vierailija
25.03.2022 |

Meillä mennään vaikka markettivaatteissa, ei tarvitse olla kallista.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ollaan tarkkoja vaatteista, mutta ei ehkä tyypillisimmällä tavalla.

Esikoinen inhoaa näkyviä logoja ja merkkejä vaatteissa. Mieluisimpia hänelle ovat minun ompelemani vaatteet. Nuoremmat taas haluavat mieluiten vaatteita, joita ovat nähneet valokuvissa isosisaruksien päällä.

Lopputuloksena kuopus on varmaan aika usein rispaantuneen näköinen.

Välillä tuntuu, että olisi ihan kiva mennä johonkin prismaan ja latoa adidasta ostoskoriin. Mutta ei mene läpi meillä.

Vierailija
2/27 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noiden kahden väliin mahtuu kyllä aika paljon muutakin kuin nuo ääripäät.

Meillä on puhtaat, siistit, yhteensopivat ja kivannäköiset vaatteet. Suurimmaksi osaksi keskihintaisia merkkivaatteita ja jokunen vähän kalliimpi kotimainen. Ketjuvaatteita ei juurikaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhliin? Toisaalta markettivaatteissakin on juhliin sopivia asuja. Toson silloinkaan ei mennä trikootunikoissa tms.

Vierailija
4/27 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on puhtaat, siistit, yhteensopivat ja kivannäköiset vaatteet. Suurimmaksi osaksi keskihintaisia merkkivaatteita ja jokunen vähän kalliimpi kotimainen. Ketjuvaatteita ei juurikaan.

Kyllä markettivaatteetkin voivat olla yhteensopivia ja kivannäköisiä.

Vierailija
5/27 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan on pestyt ja parsitut, niin sillä selviää arjessa. Juhlavaatteet on asia erikseen.

Vierailija
6/27 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat vanhemmat kannustivat siihen, että vaatteet joita ostetaan on hyvälaatuisia, kestäviä ja hyvästä materiaalista kuten puuvillasta eikä polyesteristä. Eli "markettivaatteet" kelpuutettiin jos ne olivat laadultaan sellaisia että kestävät kauemmin kuin vuoden ja mielellään ei mistään lapsityövoiman hikipajasta. Mutta ei nyt mitään merkkivaatteitakaan ostettu, ja mun äiti teki paitoja.

Vierailija
7/27 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse olla kallista eikä merkkiä mutta tilanteenmukaista, ehjää ja puhdasta. Ja todellakin on väliä miten lapsi pukeutuu esimerkiksi kouluun.

Vierailija
8/27 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on melkein joka pv samat vaatteet. Jos löydön hyvän ostan monta varastoon. Esim yhtä paitaa on 5 kpl.

Lapselle kiva laittaa siistit ja suht yhteensopivat vaatteet. Se tuntuu itsekin arvostavan vaikka on poika.

Vierailija
9/27 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan on vaatteet. Eikä sekään ole niin tarkkaa, jos ei palele.

Vierailija
10/27 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse olla kallista eikä merkkiä mutta tilanteenmukaista, ehjää ja puhdasta. Ja todellakin on väliä miten lapsi pukeutuu esimerkiksi kouluun.

Mitä tarkoitat? Eikö marketin yksivärinen paita ja marketin tummat farkut ole tarpeeksi siistit?

Vierailija
11/27 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhtaat, ehjät ja mukavat.

Vierailija
12/27 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kallis ole välttämättä hyvälaatuinen ja marketistakin voi löytää hyviä vaatteita, samoin ketjuliikkeistä. Meidän kaupungissa on hyvä kirppistarjonta, sieltäkin tekee löytöjä eikä silti näytetä siltä että kuljetaan kirpputorivaatteissa.

Vierailija
13/27 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoitat? Eikö marketin yksivärinen paita ja marketin tummat farkut ole tarpeeksi siistit?

Tottakai on tarpeeksi siistit ja juuri hyvä asu kouluun. Tarkoitin ettei kouluun mennä kauhtuneissa, reikäisissä, liian paljastavissa vaatteissa, esim. napapaidoissa tai narutopeissa.

Vierailija
14/27 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunhan on vaatteet. Eikä sekään ole niin tarkkaa, jos ei palele.

Näin sanoi mun tuttava lapselleen ja lapsi meni kouluun korsetissa. Vanhempien velvollisuus on opastaa myös siinä että kerrotaan mikä on sopivaa pukeutumista.

Vierailija
15/27 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä markettivaatteetkin voivat olla yhteensopivia ja kivannäköisiä.

Varmasti voivat. Ne markettivaatteiksi mielletyt vaatteet eivät kuitenkaan ole kenenkään meidän perheenjäsenen tyyliä. Kukin tyylillään.

Vierailija
16/27 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia vaatteita te käytätte, jotka löydätte marketista vaatteita?

Minä en ole koskaan löytänyt marketista vaatetta, joka olisi istunut kunnolla ja näyttänyt hyvältä päälläni. Kaikki ovat olleet jotenkin tätimäisiä ja tehneet minusta 10v vanhemman näköisen. Olen 33v. Jopa ihan tavalliset t-paidat ja neuleet ovat typerän näköisiä päälläni. Jotenkin väärää mitoitusta. Samoin markettifarkut eivät näytä päälläni hyvältä.

Siispä ostan farkut jatkossakin Levikseltä ja yläosat kaupoista, joissa myydään minulle istuvia paitoja. Olen hoikka ja kroppa muutenkin urheilullinen. En tiedä vaikuttaako tämä siihen, ettei marketeilla ole minulle mitään tarjottavaa.

Vierailija
17/27 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole koskaan löytänyt marketista vaatetta, joka olisi istunut kunnolla ja näyttänyt hyvältä päälläni. Kaikki ovat olleet jotenkin tätimäisiä ja tehneet minusta 10v vanhemman näköisen. Olen 33v. Jopa ihan tavalliset t-paidat ja neuleet ovat typerän näköisiä päälläni. Jotenkin väärää mitoitusta. Samoin markettifarkut eivät näytä päälläni hyvältä.

Siispä ostan farkut jatkossakin Levikseltä ja yläosat kaupoista, joissa myydään minulle istuvia paitoja. Olen hoikka ja kroppa muutenkin urheilullinen. En tiedä vaikuttaako tämä siihen, ettei marketeilla ole minulle mitään tarjottavaa.

Esimerkiksi Prisma myy Levi’s-tuotteita, joten sikäli kyseessä ovat markettifarkut.

Vierailija
18/27 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskinpa, sinä vain et osaa katsoa vaatteita oikeasta suunnasta. Tietenkin on kiva sanoa, että olen urheilullinen ja hoikka eikä Prisman urheiluvaatteissa ole kuin Nikea ja Adidasta, joten eipä siellä ole minulle leveäharteiselle ja rinnattomalle muitakaan asuja.

Vierailija
19/27 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ostetaan paljon kirpparilta ja aleista. Lapset käyttää paljon urheiluvaatteita, Adidasta ja muita huppareita ja collegepuseroita yms.

Itse tykkään mekoista, aika paljon indiskaa ja kaveriksi perus mustat leggarit (Lidl 5€).

En oo hirveästi miettinyt millaisen vaikutelman antaa, pääasia että jokaisella mieleiset ehjät ja siistit vaatteet päällä. Käytettyä ostan ekologisista syistä ja koska budjetti pieni.

Vierailija
20/27 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen pitkä ja hoikka. Olen löytänyt yhden hyvän farkkumallin marketista. Lisäksi ostan sieltä "mekkoja", jotka todellisuudessa ovat päälläni tunikoita. Ihan mukavanvärisiä yksivärisiä olen löytänyt, puuvillaa. Istuvaa paitaa minunkin on turha sieltä etsiä, tavalliset paidat ovat liian lyhyitä ja telttamaisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kolme