Miten ystävän saisi rakastamaan itseään?
On siis pakonomainen tarve korostaa itseään ja esittää ulkokultaisesti menestyvää tyyppiä. Himoliikunta ja sairaalloinen painontarkkailu mukana. Epäilen, että pohjimmiltaan on vain tyytymätön itseensä eikä hyväksy itseään sellaisen kuin on. Miten voisi auttaa? :(
Kommentit (105)
On ihan normaalia että saavun asunnolle vasta myöhään illalla. Teen läksyt ja nukahdan.
Usein nukahtaminen venähtää koska keho ei ehdi rauhoittua. Sydämen syke nousee yli sataan kun laittaa makuulle.
Syke käy sadassa, viipyy siellä joskus kymmeniä minuutteja ja sitten rauhoittuu. Normaalia.
Pystyssä syke on normaalit 70 vielä klo 21.00 mutta kun laittaa 10.00 makuulle niin syke nousee aina. Keho alkaa hiota ja kuluttaa kaloreita vielä makuulla.
22.00 syke nousee siihen sataan ja pysyy siellä jonkin minuutin ja laskee 80-90. Minulla on sykemittari mistä tiedän luvut.
Joskus keho toimii ylivireänä jopa tunnin. Silloin ei pysty nukahtamaan ennenkuin keho rauhoittuu. Syke on joku 90 ja keho yhä hikoilee.
Treenien aikana on ihan normaalia että syke käy 170 ssä.
Korkeimmillaan se nousee jopa 200 aan mutta sitä täytyy jo yrittää ja seurata mittarista. Olen joskus kokeillut
Normaali treenisykevauhti on 120-170.
Usein Haluan saada sellaisen euforisen tilan mutta siihen täytyy tehdä todella kovaa töitä että siihen pääsee. Yleensä pääsen siihen ja pyrin siihen treenien lopulla. Eli käytännössä aitan kaiken kehossa olevan energian siihen pääsemiseksi. Siinä tilassa pystyy mennä todella kovilla tehoilla ja eteneminen lakkaa tuntumasta. Aivot menevät sekaisin kun vereen vapautuu mielihyvähormonia. Se on kuin saisi suoneen jotain huumetta.
Oikeastaan pyrin siihen melkein joka kerta mutta aina siihen ei pääse. Se on huume.
Tula kestää ehkä korkeintaan 10 minuuttia, ei kauempaa.
Koska haluan kokea se yhä uudelleen niin pidän yllä.liian kovaa vauhtia liian usein. Iltaisin keho ei enää rauhoitu sängyssä. Vereen virtaa varmaan edelleen niitä hormoninrippeitä niin korkeat sykkeet eivät tunnu siksi kovin pahalta.
Unta ei saa jos syke menee edelleen 120 ssä.
Jossain määrin se hyvä olo pysyy koko sen illan jos pääsen euforiseen tilaan.
Arkeni on useita vuosia pyörinyt treenaamisen ympärillä. Rakennan päiväni sen ympärille.
Usein vkl otetaan niitä inhottavia harjoitteita. En pidä niistä kovin paljoa koska ne ovat mielestäni kehon rääkkäämistä. Tavallaan nautin niistä mutta ne olivat minulle sellaista liian kovaa jotenkin ja oma keho menee niistä välillä jopa jumiin. Ehkä kehoani ei ole tehty sellaisia treenejä varten.
Niistä harjoitteista en saa mielihyvähormonia. Olen vain ihan käsittämättömän puhki niiden jälkeen. Koin ne melkein rääkkäämisenä...
Teen välipalat valmiiksi urheilukassiin edellisenä iltana.