Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kotitöiden jakaminen

Vierailija
07.09.2015 |

Hei!

Miten paljon teillä muilla perheen isä osallistuu kodin ja lasten hoitoon?

Minua niin kyllästyttää, että saan tehdä ihan kaiken yksin. Okei, meillä on vain yksi lapsi, mutta minulla ei ole enää mitään omaa elämää työn lisäksi. Miehelläni kyllä on harrastuksia. Minä vien ja haen lapsen päiväkodista (en jaksa enää edes ehdottaa että mies veisi - ei tuo tiedä mitään lapsen asioista tai missä vaatteet ovat tai mitä pitää laittaa mukaan... Pääsen helpommalla kun vien itse vaikka se usein tarkoittaa sitä, että lapsi on herätettävä aikaisemmin) ja hoidan kaiken kotona. Mies saattaa joskus tyhjätä tiskikoneen, siinä se... Onko se sitten vain niin, että yhä tänä päivänäkin tämä on ns. naisen kohtalo? Elämä on pelkkää lapsenhoitoa ja jatkuvaa siivoamista.... Mies sotkee kuin pikkulapset, jos illalla ennen nukkumaanmenoa siivoan keittiön on siellä seuraavana päivänä taas valtava kaaos. Jos valitan sotkusta hänelle, niin olen vain neuroottinen ja liian siisti. Pidän siisteydestä, en sitä kiellä MUTTA.... Kohtalotovereita?! ;)

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon siitä saa kun osaa kaiken niin paremmin itse.

Vierailija
2/11 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori, mutta sä olet passannut miehesi pilalle. Millä periaatteella kotityöt ja lapset olisi naisen hommia? Pistä se äijä hommiin tai pellolle. Se on sun tehtäväsi naisena ja äitinä. Vai haluatko antaa lapsellesikin tuollaisen mallin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisten pönttöpäiden kanssa te teette lapsia? Meillä on lapsi tulossa ensi kuussa eikä yhtään jännitä etteikö mies ottaisi myös lapsenhoidosta puolia samoin kuin nyt ottaa jo kotitöistä. Ja turha tulla sanomaan että mistäs tiedät sitten kun tilanne iskee. On nimittäin kokeiltu ihan kahdestaankin sitä että mä olen ollut pelistä pois ja mies on hoitanut 100 % kotitöistä. Tätä kuukausikaupalla ja pari kertaa neljän vuoden aikana. Normaalisti hoitaa sen 50 %. 

Vierailija
4/11 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Tämä kyseinen tilanne on muodostunut vasta viime vuosina, yhdessä olemme olleet kymmenisen vuotta. Joten mistäpä sitä voi tietää, jos toinen muuttuu. Enkä ole passannut, mutta pakkohan jonkun on hommat hoitaa - vai pitäisikö lapsi vain jättää hoitamatta? -ap

Vierailija
5/11 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoamme ihan yhtä paljon ja yhtä aikaa, parikymmentä minuuttia päivässä. Lapsia emme ole hankkineet. Kymmeneen vuoteen ei mahdu ainuttakaan riitaa kotitöistä, enkä kyllä kehtaisi noin joutavasta asiasta riidelläkään. Jos vaimoa ei kiinnostaisi tehdä kotitöitä, minulle sopisi ihan hyvin, että hän palkkaa siivoojan hoitamaan oman osansa.

Vierailija
6/11 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istukaa alas ja keskustelkaa.

Vierailija
7/11 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 21:30"]

Onko se sitten vain niin, että yhä tänä päivänäkin tämä on ns. naisen kohtalo? Elämä on pelkkää lapsenhoitoa ja jatkuvaa siivoamista....

[/quote]Ei ole. Lapsia ei ole mikään pakko hankkia eikä ottaa kumppania, jonka siivouskäsitys poikkeaa omasta. Elämä on yleensä sellaista, mitä siitä tekee.

Vierailija
8/11 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 09:24"]

Hei! Tämä kyseinen tilanne on muodostunut vasta viime vuosina, yhdessä olemme olleet kymmenisen vuotta. Joten mistäpä sitä voi tietää, jos toinen muuttuu. Enkä ole passannut, mutta pakkohan jonkun on hommat hoitaa - vai pitäisikö lapsi vain jättää hoitamatta? -ap

[/quote]

Joo, itsellänikin mies taantui lapseksi, kun lapsia syntyi. Se, että hoidin kaiken itse alkoi aika pian vituttamaan. Asiallinen keskustelu ei tehonnut. Koska en jaksanut hymyillen raataa, vaikka kodissa oli toinenkin aikuinen johti siihen, että mies sai oivan tekosyyn ryyppyreissuille ja sivusuhteille.

Jatkoin lasten kanssa sitten elämääni toisessa osoitteessa. Ex ruikuttaa perään, kun on niin vaikea selvitä yksin arkiaskareista ja tyttöystäväkin (sivusuhdenainen) jätti ja työpaikka meni ja itse pitäisi maksaa omat menonsa (tuilla) ja tekee niin tiukkaa.

Vierailija
9/11 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut kotona lasten kanssa niin kauan, että miehelle tuntuu olevan itsestäänselvyys että mä teen kaiken. Hän on itse töissä lähes 24/7, ja joskus jos olen vaikka kipeänä, meillä ei kukaan kotona tee mitään. Ja se turhauttaa. Ens vuonna palaan takaisin työelämään ja aion vaatia että kotityöt tehtäisiin tasapuolisesti, mutta saas nähdä miten käy. Itsekin arvostan siisteyttä ja miehelle se on ihan yhdentekevää.

Vierailija
10/11 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 09:33"][quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 09:24"]

Hei! Tämä kyseinen tilanne on muodostunut vasta viime vuosina, yhdessä olemme olleet kymmenisen vuotta. Joten mistäpä sitä voi tietää, jos toinen muuttuu. Enkä ole passannut, mutta pakkohan jonkun on hommat hoitaa - vai pitäisikö lapsi vain jättää hoitamatta? -ap

[/quote]

Joo, itsellänikin mies taantui lapseksi, kun lapsia syntyi. Se, että hoidin kaiken itse alkoi aika pian vituttamaan. Asiallinen keskustelu ei tehonnut. Koska en jaksanut hymyillen raataa, vaikka kodissa oli toinenkin aikuinen johti siihen, että mies sai oivan tekosyyn ryyppyreissuille ja sivusuhteille.

Jatkoin lasten kanssa sitten elämääni toisessa osoitteessa. Ex ruikuttaa perään, kun on niin vaikea selvitä yksin arkiaskareista ja tyttöystäväkin (sivusuhdenainen) jätti ja työpaikka meni ja itse pitäisi maksaa omat menonsa (tuilla) ja tekee niin tiukkaa.
[/quote]
Hyi, millainen sika!

Vierailija
11/11 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 09:49"]

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 09:33"][quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 09:24"] Hei! Tämä kyseinen tilanne on muodostunut vasta viime vuosina, yhdessä olemme olleet kymmenisen vuotta. Joten mistäpä sitä voi tietää, jos toinen muuttuu. Enkä ole passannut, mutta pakkohan jonkun on hommat hoitaa - vai pitäisikö lapsi vain jättää hoitamatta? -ap [/quote] Joo, itsellänikin mies taantui lapseksi, kun lapsia syntyi. Se, että hoidin kaiken itse alkoi aika pian vituttamaan. Asiallinen keskustelu ei tehonnut. Koska en jaksanut hymyillen raataa, vaikka kodissa oli toinenkin aikuinen johti siihen, että mies sai oivan tekosyyn ryyppyreissuille ja sivusuhteille. Jatkoin lasten kanssa sitten elämääni toisessa osoitteessa. Ex ruikuttaa perään, kun on niin vaikea selvitä yksin arkiaskareista ja tyttöystäväkin (sivusuhdenainen) jätti ja työpaikka meni ja itse pitäisi maksaa omat menonsa (tuilla) ja tekee niin tiukkaa. [/quote] Hyi, millainen sika!

[/quote]

Joo, mutta eiköhän joku tule pian kertomaan, että minun olisi pitänyt ennalta tietää, ettei miehestäni ollut vastuulliseksi isäksi (hankimmehan lapset heti reilun kymmenen vuoden suhteen jälkeen). Eli oma syy ja oma vika eikä kaltaistani nalkuttavaa akkaa olisi kukaan täysipäinen katsonutkaan.