Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työssä käyvät, paljonko rahaa säästössä?

Vierailija
07.09.2015 |

Ihmetyttää vaan työkavereiden nurina, ette oo ikinä rahaa mihinkään. Niinhän mäkin kyllä aina sanon, mutta nyt selvis ettei niillä oikeasti oo kun muutama sentti ennen tilipäivää. Itse yritän saada muutaman kympin tai satasen joka kk säästöön, vaikka pieni (1600 netto) palkka onkin. Nytkin olen saanut säästöön muutamassa kuukaudessa 3000 e. Kohta ne kyllä menee matkaan, mutta sen jälkeen säsästäminen alkaa taas.

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 22:38"]Toisella tilillä 32000€ ja käyttötilillä n. 4200€. Olen sinkku 32v. Palkasta jää käteen vähennysten jälkeen n.1100 euroa, "parempina" kuukausina 1300€. Pyrin laittaan säästöön palkasta 200-300€ joka kk.
[/quote]

Elät tosi niukasti. Mihin aiot käyttää säästösi?

Vierailija
22/57 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 21:05"]

Ihmetyttää vaan työkavereiden nurina, ette oo ikinä rahaa mihinkään. Niinhän mäkin kyllä aina sanon, mutta nyt selvis ettei niillä oikeasti oo kun muutama sentti ennen tilipäivää. Itse yritän saada muutaman kympin tai satasen joka kk säästöön, vaikka pieni (1600 netto) palkka onkin. Nytkin olen saanut säästöön muutamassa kuukaudessa 3000 e. Kohta ne kyllä menee matkaan, mutta sen jälkeen säsästäminen alkaa taas.

[/quote]

muutaman kympin säästät kuukaudessa ja olet saanut muutamassa kuukaudessa talteen 3000? Aika huimaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 21:05"]

[/quote]

Muutamassa kuukaudessa säästöön 3000€, no just joo tosta palkasta. muutama kymppi / satanen säästöön niin enimmilläänkin 100€ kuussa olisi se 1200€ vuodessa säästöön, joten ei ihan täsmää.... Vaatisi kolme vuotta saada säästöön tuo kolme tonnia sinun säätötavallasi =)

Vierailija
24/57 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama kymppitonni on jemmassa, saldo elää 10 - 40 000 välillä.

Vierailija
25/57 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tienaan ihan hyvin, mutta laitan säästöön vain 400 €/kk. Säästötileillä ja rahastoissa on tällä hetkellä noin 20 000 €. Mulla on sairaus, jonka vuoksi en todennäköisesti elä eläkeikään asti ja jos eläisinkin, niin en ehtisi olla eläkkeellä kovin montaa vuotta. Sen vuoksi käytän rahojani nyt omien lasteni taloudelliseen tukemiseen enkä murehdi tulevaisuudesta.

Vierailija
26/57 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 21:34"]

[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 21:16"]Hah säästät muutaman kympin kuukaudessa ja nyt muutamassa kuukaudessa onkin jo 3000 euroa säästössä. Vähänkö sulla on korkeakorkonen tili. Mikä pankki?:DDD [/quote] Älkää tähän tarttuko. Tässä kuussa sain säästöön vaa muutaman kympin, viime kuussa 800 e, sitä ennen n. 500-600 e kk monen kk ajan. Puolessa vuodessa tullut siis noin 3000 e, se on mielestäni kuitenkin sama kuin muutama kuukausi. Terv ap

[/quote]

Mitä sun asunto maksaa, jos pystyt 50% laittamaan säästöön kuussa tosta palkasta =) Nyt taisi jäädä kertomatta jotain hyvin olennaista.

Vierailija
27/57 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama satanen aina säästössä, ei enempää. Laitan kaikki heti matkoihin, mitä jää yli.

Vierailija
28/57 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on säästössä n. 27000e.

Toisella tilillä n. 5700e, eilen vielä 7700 mut maksoin veromätkyt pois. 

Käyttötilillä 600e. 

Muita rahavaroja ei ole.

Vierailija
29/57 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kävin töissä (opiskellen samalla lukion loppuun) ja tienasin nettona n.1000e/kk ja sain vuoden aikana säästettyä 5000-6000e. Nyt on hyvin rahaa säästössä koko yliopisto-opintojen ajalle(+opintotuki). Mistään ei tunnu että olisi elämisessä sen kummemmin joutunut tinkimään vaikka vuokran jälkeen käytinkin vain n.150-200e/kk

Vierailija
30/57 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään. Asuntolainaan menee 500€, visalaskuun 500€, lasten päivähoitoon 500€. Hups, siinä se tili meni. Onneksi on vielä miehen tili. Tuo visalasku on siksi suuri, koska jouduin maksamaan sillä isoja laskuja ja vaihtoehtona oli luottotietojen menetys. Eikä kyse ole minun huolimattomasta elämästä, vaan ihan muusta eli ilolla maksan.

Vierailija
31/57 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bruttotulot noin 4,000€ (netto noin 2,500€), säästöön menee 650€/kuukausi. Lisäksi maksan asuntolainaa kuussa 800€, mitä sinänäsä voi pitää säästämisenä (tähän päälle sitten toki korot ja vastikeet). Säästössä tällä hetkellä noin 40,000€, ikää 27v, ei lapsia.

Vierailija
32/57 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 08:47"]

Bruttotulot noin 4,000€ (netto noin 2,500€), säästöön menee 650€/kuukausi. Lisäksi maksan asuntolainaa kuussa 800€, mitä sinänäsä voi pitää säästämisenä (tähän päälle sitten toki korot ja vastikeet). Säästössä tällä hetkellä noin 40,000€, ikää 27v, ei lapsia.

[/quote]Aika samis :)

Bruttotulot 4400e, netto 2700e. Säästöön menee keskimäärin tonni kuussa, ja siihen asuntolainan lyhennystä 500e. 

Säästöt menee tällä hetkellä uuden talon rakennukseen, entisen myyntirahat on tilillä myös joten "säästöjen" määrää on siitä enää vaikea erottaa. Kun talo valmis, jäänee säästöjä muutama tonni (kun rakennusaikainen laina kuitattu pois) ja sitten voi alkaa taas velattomana kasvattaa pottia. Sijoitusasunnon hommaaminen ehkä edessä, jotta saisi järkevästi sijoitettua rahoja.

35v, ei lapsia.

Vierailija
33/57 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle jää pakollisten kulujen jälkeen n 350 euroa käteen ja sillä pitää maksaa ruuat ja kaikki ylimääräinen. Lapset 2 kpl ovat puolet kuusta minulla.

Esim nyt tulee koulukuvauslaskut, loppuvuonna joululahjat.

Riittää kun tarkasti elää.

Itse saan lisätuloja monesta eri osoitteesta, esim. saan paljon ystäviltäni ylimääräisiä kirppistavaroita. 2 krt vuodessa ne haetaan kotoa, hinnoitellaan, myydään ja tilitetään 50 %. Puolet rahasta menee suoraan kesälomarahastoon ja loput menee ylimääräiseen rahastoon, josta otetaan kaikki ylimääräiset menot. Lisäksi teen töihin työkavereille leipäkoneilla leipää, joulun aikaan myyn joulukortteja, keväällä myyn töissä paljon pääsiäiskoristeita. Ei niistä paljoa rahaa tule, mutta kaikki on ylimääräistä.

Nyt jo huomaa, on vuosien ajan huomannut ettei kirppislahjoituksia tule. Ihan sen takia, kun ihmisten kodit alkaa tyhjetymään. Lisäksi kerta kerralta kirppiksen tulo on pienentynyt. Itse tehty leipä kyllä jatkaa suosiotaan ja käsintehdyt käsityöt menevät aina kaupaksi, käytännössä kaikki.

Rahaa on kertynyt muutaman vuoden aikana 4 numeroinen summa. Mutta kun itse vastaan omasta asuntolainastani, puolet kahden lapsen kuluista, en pysty löysäämään, vaan tiukalla linjalla mennään.

Onneksi on hyvät välit ex-ään ja hänen nykyiseen vaimoonsa. Kaikista lapsiin liittyvistä asioista ja kustannuksista pystyy helposti puhumaan.

Vierailija
34/57 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme laita rahaa mihinkään tileille makaamaan, vaan sijoitamme edelleen. Noin 1000 euro/kk.

Vierailija
35/57 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 09:00"]
Itse saan lisätuloja monesta eri osoitteesta, esim. saan paljon ystäviltäni ylimääräisiä kirppistavaroita. 2 krt vuodessa ne haetaan kotoa, hinnoitellaan, myydään ja tilitetään 50 %.

Itse tehty leipä kyllä jatkaa suosiotaan ja käsintehdyt käsityöt menevät aina kaupaksi, käytännössä kaikki.

[/quote]

Siis hillootko Sä kotona jotain järkyttävää kirppisläjää puoli vuotta? Kuka ne hakee ja mihin?

Ja olis kamalaa, jos joku yh myis töissä askartelujaan. En kehtais olla ostamatta, mutta vituttais.

Vierailija
36/57 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole säästöjä muuta kuin 1900e. Olemme nelikymppisiä perheellisiä. Lainat syö lyhennyksineen ja korkoineen n. 1700e kuukaudessa. Nettotulomme on n. 3500e kuukaudessa. Useimpina kuukausina ei jää mitään säästöön. Vielä 10v 4kk näin, sitten helpottaa. 

t. konkurssiin joutunut

Vierailija
37/57 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 21:11"]

[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 21:10"]1600 netto on aika paljon... [/quote] Mulla netti 1300e/kk ja noin 400e/kk säästöön

[/quote]

Mahtaa olla todella nopea netti tolla hinnalla...

Vierailija
38/57 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 50-vuotias yrittäjä. Minulla ja vaimollani on huono eläkekertymä lamavuosien (valmistuin v. 1991 keväällä) pätkätöiden takia enkä luota läheskään 100 % eläkeyhtiöihin näinä kansanvaelluksen aikoina. Vaimoni on myös opiskellut turhankin pitkään ja hoitanut vielä lapsia pitkään (5 vuotta) kotona. Hänelläkin on siis heikko eläketulokertymä. Rahaa en tililllä kauheasti pidä, mutta säästän jättämällä yksin ja yhdessä omistamiimme yrityksiin rahaa sekä maksan sijoituksiin sekä kesämökkiin ottamiani velkoja pois.

Mikäli ottaisin kaiken ansaitsemani yrityksestä palkkatulona vuosiansioni olisivat jotain 45 ja 50 tuhannen välillä bruttona. Vaimoni vuositulot työstä ovat noin 40 tuhatta brutto. Nykyisistä säästöistä (nettona n. 500 tuhatta omaisuusarvona, joka kertynyt jo lapsena aloitetusta säästämisestä sekä pienemmältä osin peritystä omaisuudesta), jos kaikki raha tuloutettaisiin kotitalouteen tulisi vajaa 15 tuhatta nettona. Viisihenkisen perheen menojen jälkeen, kun olen nostanut palkkaa ja osinkoja vain sen mitä verotuksellisesti on järkevää eli nettona n. 20 tuhatta yrityksiin on jäänyt kassavaroja (=sijoitettavaa) ja olemme lyhentäneet lainoja. Yhteensä yrityksiin jätetty rahamäärä sekä lainanlyhennykset ovat ainakin 30 tuhatta. Tämä ei olisi mahdollista pääkaupunkiseudulla, jos meillä ei olisi omaa edullisen asumisen takaamaa matalaenergiataloa sekä suhteellisen vaatimatonta elämäntapaa ilman päihteitä. Tavoitteena on, että saamme kahden pienen nykyrahassa noin 1500 euron kuukausieläkkeen lisäksi omaisuuden tuottona kolmannen ehkä vähän näitä suuremman "eläketulon" sijoituksistamme. Tällä rahalla voimme sitten auttaa lapsiamme ja jäähän heille sitten meidän omaisuutemme myös perintönä, jos sitä ei sosialisoida.

Suunnitelmallisuus ja pitkäjänteinen toiminta on säästämisessä olennaista.

Vierailija
39/57 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliskohan niillä kuitenkin se muuta sentti rahaa vain käyttötilillä ja säästötilillä sitten erikseen? Itselläni samaa luokka palkka kuin sinulla. Olen yksinhuoltaja joten menoja on myös lapsesta. Silti laitan joka kuukausi säästöön 250e ja teen 100e:n ylimääräisen lyhennyksen asuntolainaan. Minulla on asuntolaina muutaman vuoden päästä maksettuna kun taas kaverit ovat ottaneet tarjottua lyhennysvapaata vastaa ja rahat muutenkin "aina loppu". Eli kyllä toki niitäkin on jotka eivät osaa käyttää rahaa.

Vierailija
40/57 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

90 000 yh ,2 teiniä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yhdeksän