TP:t lokakuun viikoilla 40-41
Tämä pino on meille jotka toivoimme pikkukakkosta ja nyt haaveemme on toteutuneet.Kaikki kahden lapsen äidit pinoon!
moikka!
Mulla on tökkineet nää vauvalehden sivut ja kiirustakin ollut.
Mulla aivan hirveet menkat,en jaksa näitä alkupäiviä.
Juhoon menee hermot kun uusi villitys on nousta tietokonetta vasten ja koittaa sammuttaa sitä napista ja modeemikin saa kyytiä.hohhoijaa ja mikä suuttumus kun sen ottaa siitä pois..sorry naapurit tää huuto=)
pojalla vaan ON tuota tempperamenttia.
Joululahjoja vois mennä jo kohta etsiin kun en koskaan halua viime tingassa=)
kun tietäis vaan mitä ja rahatilannekin näin hoitovapaalla aika heikko...
Juho nousee melkein mitä vaan vasten ylös nyt,kaappia,jääkaappia...mutta ei pääse pois eikä osaa laskeutua.
jeps,nyt se suuttuu kun ei saa avainta irti lukosta=)
äityliini ja Juho 10kk ja risat
Kommentit (31)
Meillä kanssa Äityliini, tyttö koko ajan näpräämässä tietsikan nappuloita..Ja varsinkin telkkarin nappuloita. Nykyään onkin aina olkkarin pöytä telkkarin edessä, jottei pääse lähelle.. =)
Hei, kertokaas ideoita, mitä olette miettineet 1v. synttäritarjoiluiksi?! Joeela ainakin mainitsi jo miettineensä. Onko muut edes vielä ehtineet ajatella?! Mä ostin jo viime viikolla Cittarista laatikollisen " neekerin suukkoja" . Niiden lisäksi teen tietty täytekakun, varmaan paljon namia päälle. Mutta mitäs suolaista tekis??! Pasteijoita vois tehdä, muita ideoita? Noi pusut ostin jo sen takia, et haluun välillä jotain vaihtelua, ku tuntuu, et aina on sama täytekekku-keksi-pulla- linja..
Mä lopetin nyt ne tytön yösyöpöttelyt, ja ihan kivasti on menny. Toissayönä jopa nukkui 20- 6.30 heräämättä!!!! Viime yönä heräs kyl taas sen kolme kertaa..
H & tyttö 11kk ja poika 3v9kk
moikka!
mä koitan aktivoitua ja taas pinoon vaikka ei mitään erikoista kerrottavaa olekaan...
Juho nukkui ennätysmyöhään,klo 7:55 tarkalleen vasta heräsi kun yleensä 6-7 aikaan!!!!!!!
Kun nukkuu yli klo 7 koitan laittaa vaan kaksille päiväunille ja tänään taas.
kylään mennään klo 17,kavereilla on 3 lasta joista 3v nuorin,tosi kivaa!!
pakko käydä ees lähileikkipuistossa päivällä kun ryydyn tänne sisälle,eilen en käynyt missään,näiden kipujen takia vaan pitää saada istua jossain...
mutta siis en oo ees synttäreitä miettinyt paitsi että ne ovat Juholla 2.12 lauantaina ja kavereita kutsun 3.12 sunnuntaina.
tarjoilut luulen on perinteistä " tylsää" linjaa eli täytekakku,keksiä,vohvelia,pullaa ja usein tulee kaukaakin vieraita,meillä on ensin jotain syötävää eli joskus ollut pikkupitsoja,mureketta+muusia,laatikkoruokaa tai karjalanpiirakoita munavoilla,semmoiset pienet paistettavat cocktailpiirakat on tosi hyviä.mietin joululahjoja mutta synttäritkin pojulla ennen sitä,en aio kauheesti vielä ostaa,ei rahaa eikä poika tajua vielä mitään=)
joku auto ja vaatteita varmaan!!
äityliini ja Juho 281105
..kun äityliini mainitsit. Meillä on kaapissa jo muutamat lahjat odottamassa.. =) On löytynyt tarjouksesta jotain kivaa, niin olen ostanut. Mutta ongelma näyttää olevan tytön 1v lahja. MITÄ IHMETTÄ OSTETAAN??? Siis en tajuu, miten tää voi olla näin vaikeeta..Olen käynyt jo monesti katsomassa, mut en keksi. Vaatetta aina löytyisi, mutta toisaalta joku lelu olisi kiva. Eli mitä ostaa tytölle (joka tykkää leikkiä autoilla enemmän kuin isoveljensä) 1v lahjaksi?? Vinkkejä otetaan vastaan..On mullakin ongelmat.. =) Siskon pojillekin olen jo aikapäiviä ostanut synttärilahjat, tuntuu että pojille on paljon helpompi ostaa, kun ei ole kokemusta tytölle ostelusta..Brion hellaa mietin kyllä, josko ostais joululahjaks.
Onpas muuten pitkästä aikaa täälläpäin tosi harmaa päivä. Vai enkö vaan ole huomannut niitä aiemmin?! =)
Aika menee, eikä tule näillä sivuilla käytyä. Pikaisesti jotain kuulumisia: pikku neiti siskoineen on kotona iskän hellässä huomassa eli meillä isi on ollut hoitovapaalla pari kuukautta ja on vielä vuoden loppuun. Iltaisin on kaamea emoahdistus ts. minä en saa olla hetkeäkään hukassa. Hyvin pärjäävät, jos äitiä ei näy, jos äiti näkyy, niin itku tulee... Hohhoijaa...
Edelleen imetän, mutta eiköhän tuota pikku hiljaa ruveta lopettelemaan. Viimeistään kuukauden päästä. Neiti on kova kiipeilemään (liiankin kova), vielä ei kävele ilman tukea, vaikka kärryn kanssa painetaan tuhatta ja sataa! Ihana typy on kertakaikkiaan, kuten siskonsa. Synttäreitä vietetään tämän kuun vika päivä eli sitten kai täältä vauva-palstalta joutaa jo poiskin ;-) Toistaiseksi ei ole tullut kolmoskuumetta, eikä ihan heti tulekaan. Lähinnä on kuitenkin sellainen olo ollut, että kun selviäisi täyspäisenä nyt vielä jonkin aikaa, niin ehkä tämä sitten tästä...
nimba ja neidot
mutta vain kuumeilemaan, koska meillä ei kyllä vielä ole kolmosen aika...
Sen verran täytyy tota raskausaikaa ja synnytystä vielä kelata päässä...
Mullahan periaatteessa ei tapahtunut mitään hirveän omituista/kamalaa synnytyksessä mutta jotenkin siitä jäi pienoinen kammo.
Mullahan on kummassakin synnytyksessä tapahtunut niin, että supistuksia on tullut koko ajan, ei mitään väliä missään vaiheessa.
Ja nyt kun tultiin yöllä sairaalaan mut unohdettiin yhdessä vaiheessa yhteen " odottelu" huoneeseen niiden supistusten kanssa kun kätilön piti vain hakea mulle kipulääkettä. Mies nukkui ja en raaskinut herättää sitä. Itse olin menossa hakemaan apua, mutta en päässytkään sängystä nousua pidemmälle niiden supistusten kanssa. Kun olin tunnin kärsinyt niin herätin lopulta miehen hakemaan apua..
Ja sitten synnytyssalissa kun lapsi meinasi vaan tulla ja yritin sanoa, että nyt sattuu niin paljon, etten voi tehdä mitään ja lapsi tulee NYT. Kätilä ei uskonut ja yritti vain viedä minua suihkuun, että helpottaisin oloani siellä. Lopulta en voinut enää kävellä ja ei päästy suihkuun ja sen jälkeen se kätilökin hätääntyi kun huomasi että puhun totta... jotenkin mut saatiin siitä siihen sänkyyn ja kätilö ei tiennyt mitä pitäisi tehdä, laittaako hanskat käteen, hälyyttää apua vai mitä?! Lopulta teki kaikkea yhtä aikaa, eikä ehtinyt tehdä mitään loppuun kun vauva vaan tuli heti kun pääsin makaamaan...
Jotenkin se kauhu siitä kun mua ei uskottu ja se että jouduin jotenkin yrittää " pidätellä" vauvaa noin 20 minuuttia pelotti.
Ja se, miten kätilökin hätääntyi siitä jutusta ja se kun ei tiennyt missä mennään ja mitä tapahtuu sai mut vähän paniikkiin...
Kätilökin sanoi, ettei ole koskaan nähnyt noin nopeaa avautumista. 4cm --> 10cm kesti noin 5-10 min. Ja sen kyllä huomasi siitä sen käyttäytymisestä, kun ei todellakaan uskonut mua ollenkaan, että vauva tulee!
viivi
poika nukkuu ja pikana tulin vaan kertomaan että jos on hiljaiseloa niin johtuu sairastelusta,Juho on nyt 40 asteen kuumeessa,kerran laski supolla 38 mutta äsken oli 38.8 taas ja nukkuu vain pätkissä ja itkee muut ajat,korvaakin haroi vähän mutta sitä tekee muutenkin,ei siis riittänyt mun flunssa,äh=(!!!!!!
Katri on vielä terve ja ekaa kertaa yksin kaverinsa luona leikkimässä muutaman tunnin ja ukko raveissa,sairastupalaiset siis kököttää kotona...voi tylsyyden tylsyys,pitää mennä,kohta se taas huutaa...huoh...
äityliini ja kipee pikku Juho
täällä sama juttu...
tuntui jo että niklas alkoi paranemaan ja eilen nousi yht' äkkiä 40 asteen kuume.
käytiin taas sairaalassa hengittelemässä siitä maskista lääkettä ja keuhkot kuulemma rahisevat vieläkin tosi pahasti. joudutaan mennä keuhkokuvaan alkuviikolla tai tänään sairaalaan jos tila pahenee edes pikkasen.
epäilivät jo hieman astmaa tai ainakin astmaattisia oireita, eli jotain sinne päin ainakin on. eli kaikki flunssat yms. tulee aina pahempina kun alkaa menemään keuhkoihin ja tulee niitä astmaattisia oireita... tosi kivaa!
Tyttö on onneksi taas kaikissa voimissaan!
Itselle taas on tulossa flunssa. Tosi kivaa tämä meidän sairastelu, mutta eiköhän tääkin joskus lopu =)
V
taitaa olla keskiviikko=)
jospa mäkin taas...
mä lähden luultavasti turkuun lokakuun lopussa ja se päätös piristi mun mieltä tosi paljon!!!
lähden mun koiran takia että ehtisin sen vielä nähdä tai isän koirahan Roope nykyään on mutta sydämessä aina mun oma mussukkakoira.
On nyt OK kunnossa mutta koskaan ei tiedä milloin kasvaimet uusivat enkä Turkuun pääse,edeltävän viikonlopun sisko meillä ja saan siis mennessä kantoapua junaan ja takas tullessa koitan että olis mahd.vähän tavaroita.
oon viikon siellä tai 5 vrk ainakin,tekee hyvää olla kotootakin vähän pois,jospa ukonkin kans olis kivempaa ja parempia hetkiä sitten...
Juho noussut tukee vasten n.3 viikkoa ja nyt nousee mitä tahansa vasten!!!ja yhdellä kädellä pitää usein enää kiinni että aika nopeesti oppi ja tänään olen jopa nähnyt muutaman onnistuneen laskeutumisenkin joka helpottaa tosi paljon kun ennen lenteli ja kaatuilis siitä aina jos ei ehtinyt takana olla.
semmoista!!
moikka taasen!!
äityliini ja Juho 10kk6pv
p.s.mä ostan jonkun vaatteet ja lelun 1vlahjaksi mutta en keksi mitä!!!tai en oo käynyt katsomassakaan...
Ei mitkään ihan huippu fiilikset tänään ole ollut... Olin eilen pienemmän kanssa ylimääräisessä neuvolassa (täälä ei normaalisti muuten 10kk) sen pään kasvun seurannan vuoksi. Kun siis lakiaukile on ollut aina pieni ja mennyt jo umpeenkin... no, ei ollut päänympärys kasvanut kuin pari milliä kahessa kuukaudessa! Ja puolvuotis neuvolan jälkeenkin yhteensä vain 7mm. Voitte arvata siis että päänkasvukäyrä menee lähes vaakasuoraan. Terveydenhoitajan kanssa juteltiin ja hän sanoi kysyvänsä lääkärin mielipidettä tänään ja soittaa sitten mulle.
Terveydenhoitaja soittikin. Kasvua edelleen vaan seurataan ja saatiin kuukauden päähän lääkäriaika. Kysyin että mitä lääkäri tekee ja terkka vastasi että katsoo sitä päätä ja kyselee kuulumisia. Kysyin, että mitä lääkäri oli sanonut muista samanlaisista tapauksista, niin niitä ei ole ollut ainakaan lähiaikoina ja kun kysyin, että mitä meillä nyt on edessä, niin ei ollut lääkäri osannut sitäkään sanoa.
Musta tuntui, että lääkäri (yleislääkäri) ei kai kovin huolissaan ollut asiasta, terveydenhoitaja ehkä enemmän. Mutta ite olen tietty ihan täysin järjettömästi huolissani! Täytyyhän pään kasvaa, jotta aivot mahtuu kasvaan! Sitten päätettiin ettei odoteta enää kuukautta, vaan tilattiin aika yksityiseltä lastenlääkäriltä ja saatiin aika perjantaille! Nyt on vähän helpottuneempi olo, kun tietää että päästään pian lääkärille.
Oon yrittänyt olla ajattelematta asiaa liikaa, koska eihän turha murehtiminenkaan auta. Varsinkaan kun ei tosiaan tiedä mitä nyt tehdään tai pitäis tehdä. Toivon vaan että perjantainen lääkäri edes johkin tutkimuksiin tai muuhun määräis, että asianlaita voidaan tarkistaa kunnolla, eikä vain seurailla tilannetta!
Sori, että tuli valitusvirsi, mutta olen tietysti huolestunut (toivottavasti turhaan) pikkuisemme tilanteesta.
Minsku
nopeasti vain pinoutumaan... Täällä ollaan TAAS kipeitä. Vesirokosta kun selvittiin tuli taas korvatulehdus... Ja mulla alkoi menkat ja sattuuuuuuuuu.
Pahoittelut tuosta minskun tilanteesta! Itsellä ei ole mitään käsitystä mitä tuollainen voi sitten aiheuttaa?
Toivottavasti saatte nopeasti jonkun " päätöksen" tilanteesta ja itsekkin tietoa asiasta.
Meillä tuo poika on oppinut kävelemään jo ulkonakin tosi hyvin! Ei siis tarvitse enää vain kontata ulkona, jippii!
Asiasta ihan seinään... Minkälaisen talvihaalarin olette ajatelleet ostaa vauvoillenne?
Me tarvitaan kyllä kosteussuojattu, mutta onkohan reimatec liian kylmä? Meillä tuo poika kyllä on aika kuumeverinen... Meillä on kyllä käytetty reimatecciä nyt välikausihaalarina, mutta eikös se talvihaalari ole aika ohut verrattuna joihinkin muihin?
Entäs minkälaiset talvikengät tälläiselle juuri kävelemään oppineelle lapselle?
Tilasin ticketin sadeasun niklakselle jo ja sitä odottelen tänään saapuvaksi =)
Että sellaista tänään....
Minskulle jaksuja!!! Inhottava juttu, enempää en osaa sanoa, kun ei tietoa asiasta..Olisi kuitenkin kiva, jos jaksat kirjoitella meille, mitä lääkäri huomenna sanoo. Ja aika kiva, että pääsette ihan lastenlääkärille terveyskeskuslääkärin sijaan! Jälkimmäisiä mitenkään en halua mollata, mutta asiantuntemusta varmaan löytyy ensimmäiseltä enemmän..
Viivi kyseli talvihaalareista..Meillä tyttö reppana saa isoveikan vanhan Lassien haalarin. =) Väri on vaalean sininen, ei ihan normaali v.sininen, vaan sellainen hieman tummempi..ymmärsiköhän kukaan?! Hupussa on pehmeä karvareunus ja korvat. Se puku on todella hyvässä kunnossa, melkein kuin uusi, esikoinen kun osasi kävellä ekana talvenaan, ei ole kontannut sitä " pilalle" . Vaaleanpunainen Reiman hattu on jo hankittuna, fleecehattu. Mietin, että tarviikohan tuon lisäksi vielä oikean toppahatun?? Tummanpunaiset Pionin talvikengät ostin jo viime keväänä, kun oli 10¿:lla tarjouksessa. Vaaleanpunaiset toppahanskat vielä uupuu.. =) Niin, ja tuo puku ei ole mikään kosteussuojapuku, mutta hyvin poika sillä pärjäsi, ei läpi kastunut ollenkaan. Eipä kyllä missään lätäköissä tainnut leikkiä..
Nyt kakkapyllyn pesuun..jos ketään kiinnostaa.. =)
Katsotaan mitä lääkäri huomenna sanoo, ja murehditaan sitten tarvittaessa lisää!
Haalareista: Meillä oli viime talvena esikoisella (menee kyllä vielä tänäkin talvena kun oli niin reilu) Travellen REMU haalari, ja sitä voin todellakin suositella. Kovimmilla pakkasilla laitettiin villahaalari alle, mutta muuten tuntui kyllä ihan lämpimältä. Ja on vettäläpäisemätön. Ei ollut koskaan märkä sisältä eikä ulkoa talvella. Keväällä poika jopa istui sillä isoon vesilätäkköön ja sisäpuoli pysyi silti kuivana!
Varmasti silti samantyyliset " vesitiiviit" pitävät vettä. Meillä pienemmälle nyt jo ostettuna Lassien toppahaalari, jonka kans pitäis pysyä sisältä kuivana. Oli niin hyvässä tarjouksessa, että ostettiin. Meillä olikin oikeastaan ainoa kriteeri talvihaalarille se, että ei kastuisi sisältä, kun ei varmaan osaa vielä alkutalvesta kävellä (ainakaan hyvin), joten ryömii ja konttaa maassa.
Normaalihintaisinakin toi Lassie on halvempi kuin Remu, mutta mun mielestäni Lassien kangas on vähän sellaista jäykempää. Mutta eiköhän silläkin eteenpäin pääse :)
Huomenna olis bileet tiedossa :D Kuukausi sitten naimisiin mennyt ystäväpariskunta pitää meille kaasoille ja bestmanille puolisoineen bileet! Joten tiedossa on varmasti huippuhauskaa!
Minsku ja pojat
..bileet meinaan. Oon päivissä ihan sekasin :D
Tule sitten heti kun jaksat niin kertomaan meillekkin uutisia. Luulisi yksityisellä saavan vastauksia kysymyksiinsä ja toivottavasti " pyörät saadaan pyörimään" , mikäli juttu aiheuttaa jotain lisätoimia tai -tarkkailua.
Toivottavasti kuitenkin kaikki kunnossa!!
Meillä on Niklaksella keuhkokuume.... HAUSKAA! Eilen käytiin lääkärissä ja mä epäilin korkeintaan korvatulehdusta... Jota ei sitten ollutkaan ollenkaan vaan korviin säteilee vaan kipu muualta ja keuhkot kuulemma rahisevat todella pahasti. Pikkuinen sai sairaalassa lääkettä hengitettäväkseen sellaisesta maskista ja ilta tuntuikin olevan helpompi. Nyt taas rohisee niin pahasti, että mun tekee todella pahaa.
Eilenkin oli kyllä itku lähellä kun toinen oli niin kipeä ja mun piti sitä väkisin pitää paikoillaan vaikka kuinka kauan ja Niklas huusi kuin syötävä kun se maski oli siinä naamassa.
Meillä ollaan oltu koko syksy kipeinä. Niklas ei oikein ole parantunut ollenkaan missään välissä kunnolla. Nyt vaan pelkään, että se johtuu tästä talosta.
Ollaan alettu hieman epäilemään, että täällä olisi hometta. Yksi tuttava kävi mittarinsa kanssa mittailemassa, mutta se ei onnistunut. Toivon vaan ettei olisi sitä, eikä mitään astmaa tai muuta olla aiheutettu Niklakselle.
Nyt täytyy mennä aamiaiselle lasten kanssa....
Vivii
Saimme lastenkirurgille lähetteen. Muutaman viikon sisään pitäis tulla aika kotiin. Ja ajankin pitäisi olla lähiaikoina, kun laittoi kiireellisenä menemään. Sanoi, että lastenkirurgi vielä arvio tilanteen, mutta voi olla että aukile joudutaan tekeen kirurgisesti.
Vaikka ajatus mahdollisesta leikkauksesta hirvittää, niin olo on silti helpottunut, kun asiat on saatu meneen eteenpäin. Nyt vain odotellaan aikaa sinne kirurgille. Hän varmasti tietää mitä pitää tehdä.
Yritän olla liikaa murehtimatta. Sehän ei kuitenkaan mitään auta (yritän toistella itselleni). Ja jos jotain muutoksia tapahtuu esim. liikkumisessa tms. niin meidän täytyy ottaa yhteys siihen lastenlääkäriin kellä kävimme.
Toivotaan, että kaikki menee hyvin!
Mutta viikonloppu edessä ja aurinko paistaa! Ensi viikkoon!
Minsku ja pojat
Eipä tänne mitään ihmeempiä kuulu... Tulin oikeestaan vaan kurkkaamaan teidän kuulumisia :) Täällä vaan odotellaan, koska se kirje tipahtaa postilaatikkoon...
Kurjaa Viivi kun olette kipeinä! Sitkeä tauti Niklaksellakin :( Paranemisia!
Nyt täytyy lähteä jumpalle!
Minsku
Nyt tyttökin on 40 asteen kuumeessa... Mä en kestä tätä sairastelua enää kohta!
Eipä muuta, piti vain tulla lukemaan teidän kuulumiset =)
Viivi
onko jo keskiviikko??
oon lueskellut teidän kuulumisia mutta aina ollut jotain etten oo ehtinyt kirjoittaa.
Viivi:en tiedä mitä enää sanoa?teillä on tosi sairasteluputki=( kamalaa!!!!
tää arki tosiaan näin terveenäkin aivan riittävän raskasta,Juholle on nyt tullut se eroahdistus=(,itkee jos on kaksin isän kanssa ja mun perään huutaa.en olis tätä vaihetta halunnut!!!!
typsyn kerho 12-15 ja oma jumppa illalla,meen sinne vaikka poju huutaakin varmaan koko ajan=(se on mun henkireikä!!!!!
äityliini ja Juho 10,5kk!!!
Tai kellohan on oikeastaan jo aika paljon. Lapset innostuivat tänään nukkumaan vähän pidempään, niin on vielä niin aamuinen olo :)
Meidän pojilla on ollut tosi sitkeä flunssa/räkätauti. Välillä tulee enemmän ja välillä vähemmän räkää. Me miehen kanssa selvisimme parissa päivässä tuosta taudista... Mutta nyt isompi on alkanut yskiinkin ihan hirveesti. Viimeyö oli aika paha. Onko kellään tiedossa mitään vanhanajan konstia, joka helpottaa yskään?? Yskänlääkettä annoin kerran yöllä, mutta en tie auttoiko oikeestaan yhtään.
Mutta nyt täytyy lähteä puistoon! Palaillaan myöhemmin!
Minsku ja pojat 11kk ja 2v5kk
Ja taas uusi viikko... jotenkin tuntuu, että aika menee ihan hurjaa vauhtia. Tosin taas oli aika vauhdikas viikonloppu eli vieraita oli meillä sekä me kyläiltiin kavereilla.
Meidänkin " vauva" täytti jo 10kk! Kohta lähestyy 1v. synttärit ja oon vähän miettinyt tarjoiluja :)
Nyt täytyy mennä, sillä 5 min päästä treffit kaverin kanssa sauvakävelylenkille... pakko yrittää kun kaikki herkut vaan maistuu!
j