Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näin kävi coloradossa.

Vierailija
07.09.2015 |

Denverin rikostilastot romahtivat kannabiksen laillistamisen myötä. Murhat vähenivät 52,9 %, seksuaalinen väkivalta -13,9 %, ryöstöt -4,8 % ja törkeät pahoipitelyt laskivat 3,7 %. Aika hyvin ja lisäksi osavaltio kääri kasan rahaa joka varmasti kelpaa.

Kun seuraukset ovat tuollaisia niin kuka vakavissaan voi vastustaa laillistamista?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljaisuus on myöntymisen merkki. Coloradoa on seurattu tarkkaan mitä tapahtuu kun kannabis laillistettiin. Tähän mennessä niin positiiviselta näyttää että vaikeaa ellei mahdotonta keksiä niitä huonoja puolia laillistamisesta.

Vierailija
2/19 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko tosiaan että av-mammat osaavat ottaa tilastollisia faktoja vastaan? :D Ei se niin käy, kun JÄRKIKIN sanoo että huumeiden laillistaminen ajaa ihmiset rappiolle ja maan kaaokseen.

Olen huomannut saman ilmiön monessa muussakin keskustelussa, esimerkkinä vaikka "vaarallisten" koirarotujen kieltäminen lailla. Ei mene mitkään faktat tai tilastot tai Kööpenhaminassa teetetyt tutkimukset läpi kun kuulemma jo maalaisjärki sanoo että koirahyökkäykset vähenevät jos riskirodut kielletään.

Mutta tosiaan, Suomen päättäjiltä tuskin löytyy munaa ottaa opiksi näistä fiksummista huumepolitiikoista, ollaan kaikessa aina jälkijunassa. Rikollisuus kukkii ja jengiä kuolee uusiin muuntohuumeisiin ja katukaupan tuotteisiin, mutta tärkeintä ettei mikään ole laillista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä mitään väliä ole mitä tilastot sanoo tai käytännössä kun huumeet on pahoja eikä valtio moraalinvartijana saa antaa sille siunaustaan, porttiteoria ja kaikkee, seuraava askel onkin sitten se että lapsia PAKOTETAAN polttamaan kun siitä tulee laillista, vähintään sitten aletaan vaatia että heroiini ja kokaiini tulee laillisiksi kanssa jos kannabis laillistetaan!

Ps. olen itse täysin raitis, niin sauhuttelusta kuin alkoholistakin, joten " tyhmä pössyttelijä -hippi haluaa vaan halvemmalla jatkaa rappiolla olevaa elämäntapaansa" -kortti ei päde muhun.

Vierailija
4/19 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 14:49"]

Luuletko tosiaan että av-mammat osaavat ottaa tilastollisia faktoja vastaan? :D Ei se niin käy, kun JÄRKIKIN sanoo että huumeiden laillistaminen ajaa ihmiset rappiolle ja maan kaaokseen.

Olen huomannut saman ilmiön monessa muussakin keskustelussa, esimerkkinä vaikka "vaarallisten" koirarotujen kieltäminen lailla. Ei mene mitkään faktat tai tilastot tai Kööpenhaminassa teetetyt tutkimukset läpi kun kuulemma jo maalaisjärki sanoo että koirahyökkäykset vähenevät jos riskirodut kielletään.

Mutta tosiaan, Suomen päättäjiltä tuskin löytyy munaa ottaa opiksi näistä fiksummista huumepolitiikoista, ollaan kaikessa aina jälkijunassa. Rikollisuus kukkii ja jengiä kuolee uusiin muuntohuumeisiin ja katukaupan tuotteisiin, mutta tärkeintä ettei mikään ole laillista.

[/quote]

Onhan se syvältä kun järkipuhe tai esimerkit ei vaikuta mitään. Mutulla väitetään että minä tiedän paremmin. Politiikkaa se on päihdepolitiikkakin ja jos kansalla on vääriä käsityksiä niin politikon tehtävä olisi oikaista niitä käsityksiä.

Vierailija
5/19 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 15:02"]

Sillä mitään väliä ole mitä tilastot sanoo tai käytännössä kun huumeet on pahoja eikä valtio moraalinvartijana saa antaa sille siunaustaan, porttiteoria ja kaikkee, seuraava askel onkin sitten se että lapsia PAKOTETAAN polttamaan kun siitä tulee laillista, vähintään sitten aletaan vaatia että heroiini ja kokaiini tulee laillisiksi kanssa jos kannabis laillistetaan!

Ps. olen itse täysin raitis, niin sauhuttelusta kuin alkoholistakin, joten " tyhmä pössyttelijä -hippi haluaa vaan halvemmalla jatkaa rappiolla olevaa elämäntapaansa" -kortti ei päde muhun.

[/quote]

Pakotetaanko lapsia juomaan alkoholia koska se on laillinen päihde? On myös todellinen porttihuume kun humalassa tehdään lähes kaikki kokeilut muilla aineilla. Moraalitonta on jättää myynti rikollisten käsiin kuten nyt tehdään.

Vierailija
6/19 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista luvuistahan hyvin näkee, millaiset ihmiset käyttävät tai välittävät kannabista.

Vierailija
7/19 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannabis pitäs laillistaa jo ihan sen takia, että saatas taloutta pikkuhiljaa nousuun. Muusta en välitä ja tuskin itse edes kokeilisin vaikka kaupasta saisi.

Vierailija
8/19 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 15:36"]

Kannabis pitäs laillistaa jo ihan sen takia, että saatas taloutta pikkuhiljaa nousuun. Muusta en välitä ja tuskin itse edes kokeilisin vaikka kaupasta saisi.

[/quote]

Vähintään miljoonien bisnes suomessakin. Varovaisesti arvioituna 100 000 käyttää kuukaudessa 50 euroa kannabikseen niin helppo laskea paljonko tekee vuodessa. Plus säästöt poliisi ja oikeuskuluissa.

Vierailija
9/19 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs sairaanhoitokulut ? No, USAssahan ne maksaa joko vakuutus tai tyyppi itse, Suomessa pitkälti verovaroista. Jos nekin kuitenkin vähenee, niin tervetuloa vain tännekin vapautus.

Vierailija
10/19 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 15:46"]

Entäs sairaanhoitokulut ? No, USAssahan ne maksaa joko vakuutus tai tyyppi itse, Suomessa pitkälti verovaroista. Jos nekin kuitenkin vähenee, niin tervetuloa vain tännekin vapautus.

[/quote]

Kannabis on aineena käytännössä myrkytöntä että ei se siten sairauskuluja aiheuta. Yhdysvalloissa varsin yleinen lääke moniin vaivoihin. Jos aiheuttaisi mitä tahansa negatiivistä laillistamisen vastustajat kertoisivat siitä heti ja kuuluvasti. Aika hiljaista on ollut tähän asti niiden haittojen osalta.

Vierailija
11/19 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 15:33"]

Noista luvuistahan hyvin näkee, millaiset ihmiset käyttävät tai välittävät kannabista.

[/quote]

Väkivalta tulee kieltolaista. Kun niin tuottavan bisneksen annat rikollisille väkivalta on väistämätöntä.

Tuomiot huumediilaamisesta ovat usein yhtä suuret tai suuremmat kun väkivallasta, joten tottakai käytetään voimakeinoja bisneksen edistämiseen, riskihän ei edes kasva. Eikä muita tapoja kerätä velkoja vastahakoisilta edes ole, kun ei voi ulosottoon laittaa.

Vierailija
12/19 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 15:02"]Sillä mitään väliä ole mitä tilastot sanoo tai käytännössä kun huumeet on pahoja eikä valtio moraalinvartijana saa antaa sille siunaustaan, porttiteoria ja kaikkee, seuraava askel onkin sitten se että lapsia PAKOTETAAN polttamaan kun siitä tulee laillista, vähintään sitten aletaan vaatia että heroiini ja kokaiini tulee laillisiksi kanssa jos kannabis laillistetaan!

[/quote]

Buu! Tietämätön ihminen! Buu! Ei jatkoon! Kommenteilla ei arvoa keskusteluun.

Vierailija
13/19 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 15:59"]

[/quote]

Kannabis on aineena käytännössä myrkytöntä että ei se siten sairauskuluja aiheuta. Yhdysvalloissa varsin yleinen lääke moniin vaivoihin. Jos aiheuttaisi mitä tahansa negatiivistä laillistamisen vastustajat kertoisivat siitä heti ja kuuluvasti. Aika hiljaista on ollut tähän asti niiden haittojen osalta.

[/quote]

SKITSOFRENIA! PSYKOOSI! 

Kumma kyllä ei ole skitsofreniatapaukset lisääntyneet vaikka käyttö on lisääntynyt hurjasti...

Vierailija
14/19 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 16:30"]

[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 15:02"]Sillä mitään väliä ole mitä tilastot sanoo tai käytännössä kun huumeet on pahoja eikä valtio moraalinvartijana saa antaa sille siunaustaan, porttiteoria ja kaikkee, seuraava askel onkin sitten se että lapsia PAKOTETAAN polttamaan kun siitä tulee laillista, vähintään sitten aletaan vaatia että heroiini ja kokaiini tulee laillisiksi kanssa jos kannabis laillistetaan! Ps. olen itse täysin raitis, niin sauhuttelusta kuin alkoholistakin, joten " tyhmä pössyttelijä -hippi haluaa vaan halvemmalla jatkaa rappiolla olevaa elämäntapaansa" -kortti ei päde muhun. [/quote] Buu! Tietämätön ihminen! Buu! Ei jatkoon! Kommenteilla ei arvoa keskusteluun.

[/quote]

Älä buuaa, tietämätöntä pitää opastaa/neuvoa eikä haukkua. Ei ole mitään järkeä vajota vastustajien tasolle. Mieti nyt itse, jos on koko ikänsä kuullut vain yhtä totuutta niin siihen uskoo väkisinkin. Jos vanhempasi ja kaikki kylän auktoriteetit väittäisivät maan olevan litteä niin pelkäisit purjehtia horisontin taakse.

Nykyään kun on tutkittua tietoa ja esimerkkejä niin perustellaan oma mielipide niillä. Hienompaa se on näyttää olevansa oikeassa faktoilla, tosiasioilla kuin haukkua eri mieltä olevia. Lapsikin osaa sanoa että housuissas on haiseva mielipide. Sitä vain ainakin yritän sanoa asiallisesti enkä pelkällä mielipiteellä.

Ap.

Vierailija
15/19 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 16:52"]

[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 15:59"]

[/quote]

[/quote]

SKITSOFRENIA! PSYKOOSI! 

Kumma kyllä ei ole skitsofreniatapaukset lisääntyneet vaikka käyttö on lisääntynyt hurjasti...

[/quote]

Jos kannabis oikeasti aiheuttaisi psykooseja niitä olisi kasvaneen käytön takia valtavasti. Joillakin harvoilla se laukaisee piilevän psykoosin mutta sen voi laukaista moni muukin asia. Tuttu ja "turvallinen" alkoholi kasvattaa psykoosi riskin kahdeksan kertaiseksi kun kannabis kaksinkertaistaa riskin.

Täysin turvallista ja haitatonta päihdettä ei ole. Silti pitäisi saada valita sellainen josta on vähiten haittaa. Minulla ainakin on sellainen käsitys että itselleen saa tehdä mitä haluaa kun ei aiheuta haittaa toisille.

Vierailija
16/19 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannabis tulisi laillistaa. Valtio voisi hoitaa kasvatuksen (Altia) , samoin myynnin (ALKO), joten tuotto olisi sangen tervetullut.

Vierailija
17/19 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 12:44"]

Kannabis tulisi laillistaa. Valtio voisi hoitaa kasvatuksen (Altia) , samoin myynnin (ALKO), joten tuotto olisi sangen tervetullut.

[/quote]

Joku taho sen myynnin aina hoitaa. Se on valinta onko se joku laillinen vai nykyisen kaltainen. Täyttä utopiaa luulla että kieltämällä käyttö loppuu.

Vierailija
18/19 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia mitä itse painotan on kokonaisuutena haittojen väheneminen. Kysyä kun voi hirveän johdattelevasti niin kokeillaan tätä. Haluaisitko että täysi-ikäinen ostaa kannabiksensa laillisesta myymälästä vai kadulta?

Vierailija
19/19 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkauksia pukkaa ja rahasta on pulaa niin laillistaminen olisi varma tapa tehdä rahaa. Helppoa kuin heinänteko.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kolme