Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten teidän kolme vuotiaat käy päiväkodissa nukkumaan?

Vierailija
07.09.2015 |

Olen alkanut vähän huolestua, enkä tiedä onko aiheellista vai aiheetonta, mutta meidän kolme vuotias on yksi vuotisen päikkäri uran aikana tarvinut lähes aina viereensä hoitajan nukkuttamaan tai silittämään päiväunille käydessä. Välillä kuulemma meuhkaa ja pelleilee niin, että muutkin lapset häiriintyvät.Hän siirtyi vasta isompien lasten ryhmään ja päiväkodissa epäiltiin sen johtuvan siitä. Onhan lapsi kotonakin todella tempperamenttinen ja tahtoo paljon, mutta kuria on yritetty pitää, samoin rakkautta. 

Miten teidän lapset ovat käyneet päiväkodissa nukkumaan, tai kotona?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten lapsesi nukkuu kotona? Nukahtaako hyvin päiväunille entä yöunille? Yksin?

Joka ryhmässä on ns. Llevottomia nukkujia. Usein ovat vilkkaita muutenkin.

Vierailija
2/7 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 12:47"]

Miten lapsesi nukkuu kotona? Nukahtaako hyvin päiväunille entä yöunille? Yksin? Joka ryhmässä on ns. Llevottomia nukkujia. Usein ovat vilkkaita muutenkin.

[/quote]

Kotona tarvitsee varsinkin minut, äidin, viereen kun käy nukkumaan. Tämä taas ei ole ollut minulle onglema sinänsä, joten aina olen jäänyt vierelle. Siltikin joskus alkaa pelleily: juttelee nallen kanssa, potkii seinää jalalla vaivihkaa tai höpisee nallelle. Jos näin on ollut, olen sanonut että äiti menee nyt pois että saat rauhoittua ja tulen sitten takaisin kun höpinät on höpötetty nallelle. Ja yleensä se päättyy siihen, että kun poistun huoneesta alkaa itku. Ja tottakai minullakin menee joskus hermo pelleilyyn kun joskus jatkuu ja jatkuu. Isän kanssa kun käy nukkumaan, riittää pelkät hyvät yöt ja jää yksin nukkumaan. Pitäisi kai olla tiukempi ja opettaa yksin nukahtamiseen? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siis kotonakin on yleensä hankalaa niin onhan se toki pöiväkodissakin usein niin. En olisi kovin huolissani. Lapset ovat yksilöitä ja joillekin uneen vaipuminen on pelottavaa.

Vierailija
4/7 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa aika lepsulta nukuttamiselta. Lapsi tarvitsee selvät rajat mitä nukahtamiseen kuuluu ja mitä ei. Kolmevuotias ymmärtää jo hyvin selityksiä. Nukahtamiseen ei kuulu leikkiminen eikä liikkuminen, vaan maataan hiljaa paikallaan jalat ja kädet alhaalla silmät kiinni ja odotetaan unen tuloa. Ei siihen tarvita apuhenkilöitä ja rituaaleja.

Vierailija
5/7 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidä kaikki kolme vuotiasta käyvät samaan aikaan.

Vierailija
6/7 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 13:22"]

Kuulostaa aika lepsulta nukuttamiselta. Lapsi tarvitsee selvät rajat mitä nukahtamiseen kuuluu ja mitä ei. Kolmevuotias ymmärtää jo hyvin selityksiä. Nukahtamiseen ei kuulu leikkiminen eikä liikkuminen, vaan maataan hiljaa paikallaan jalat ja kädet alhaalla silmät kiinni ja odotetaan unen tuloa. Ei siihen tarvita apuhenkilöitä ja rituaaleja.

[/quote]

Sanoit ääneen sen, mitä kukaan ei ole kehdannut minulle sanoa aikaisemmin. Itsekin olen sen jollai tapaa käsittänyt, mutta olen vaan liian lepsu.. En tahdo lapselle pahaa huudattamalla mutta pahaahan tuo lapselle tekee jos ei tapoja opi. 

Vierailija
7/7 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kolmevuotiaan nukuttaminen on kotona ajoittain täyttä kaaosta ja siihen on etsitty apua oppaista ja neuvolasta. Päiväkodissa tilanne on ihan toinen ja hoitajat kehuvat pojan olevan esimerkillinen päiväunille rauhoittuja. Pidämme aika kovaa kuria kotona, joten voisikohan syy olla siinä.