18+5 todettiin vauvalla vaikea kehityshäiriö
jota ei voi korjata eikä parantaa. Tulevaisuutta lääkärit eivät osanneet ennustaa. Kerrottiin että 80% raskauksista keskeytetään. En osaa enempää kirjoittaa...
Kommentit (18)
Oon sanaton.. Kovasti voimia ja jaxamista.. Kamala uutinen.. :' (
*halaus*
Maaret(ti)
Olen puolestanne todella pahoillani!
Halauksin sjt
Voi ei :( Olen puolestanne todella pahoillanne. Voimahaleja ja jaksamisia vaikeina aikoina
Jos kaipaat vertaistukea ja keskustelu seuraa tästä vois ehkä olla apua
http://health.groups.yahoo.com/group/enkelinkosketus/
Olen niin pahoillani puolestanne. VOIMIA jaksaa vaikean päätöksen edessä. HALAUKSIA!
Jolanda
Menier:
jota ei voi korjata eikä parantaa. Tulevaisuutta lääkärit eivät osanneet ennustaa. Kerrottiin että 80% raskauksista keskeytetään. En osaa enempää kirjoittaa...
haluan kertoa oman kokemukseni.
Meillä todettiin vajaa vuosi sitten vauvallamme samoilla viikoilla 18- trisomia joka on todella vaikean kehitysvammaisuuden aiheuttaja. Lähes kaikki (22 vuosittaisesta todetusta 20 keskeytetään)ja se sallitaan jopa 22-23-24 viikoille asti. Me halusimme pitää lapsen ja elää päivän kerrallaan. 18-trisomiassa on lapsella huono ennuste. Lähes kaikki kuolevat syntymän jälkeen tai jo raskauden aikana.
Meidän vauvan liikkeet loppuivat 30+1 ja todettiin kuolleeksi muutaman päivän päästä. Tyttöenkelimme syntyi helmikuisena iltana ja oli niin kaunis ja pieni. Tämä muisto on kaikessa surullisuudessaan niin kaunis että sen jopa haluaa säilyttää muistoissa. En osaa edes ajatella millaisena säilyisi muisto jos lapsi väkivalloin olisi pois otettu, joka meillä ei käynyt edes mielessä.
Jokaisen on tehtävä oma valintansa ja halusinkin vain kertoa omani ja esittää myötätuntoni, ja antaa tukeni lapsen pitämiseen ja luottamiseen siihen että voima tulee vastaanottamaan lapsi tai jos lapsen menettää.
Halaus teille ja voimia jaksaa päivä kerrallaan, voimia tehdä päätös mikä se onkaan.
Ottakaa aikaa surra ja käyttäkää teille sopivaa tukea (ystävät, sukulaiset, netti, tieto, lääkärit, psykologit, kirjoittaminen, liikunta, ...) jaksaa eteenpäin.
Heini
Voi Menier, todella ikävää että teille kävi näin. Voimia ja jaksamisia vaikean asian kanssa. *halaus*
frog2
En voi muuta toivottaa kuin voimia. Jaksaisitko kertoa millaisesta kehityshäiriöstä on kyse?
Ja oliko ainakin kaksi lääkäriä samaa mieltä diagnoosista? Ja voisitko vielä päästä esim. uuteen ultraan vaikka viikon kuluttua??
Tietysti voi olla että kohdallasi vaikeat vammat ovat päivänselviä, mutta joskus aivoissa voi näkyä kystia tms. jotka sitten voivatkin kadota jne.
Voimia!
surun keskelle. Muuta ei osaa sanoa, lämmin halaus.
l.
Aika parantaa haavat...on niin kliseistä, mutta totta. Jaksamisia sinulle ja perheellesi.
-Narndan
ja jaksamista sulle. On vaikea kuvitella toisen puolesta sitä surun määrää mitä tuollainen uutinen varmasti aiheuttaa. Toivottavasti hoitohenkilökunta osaa auttaa sinua hakemaan vertaistukea ja muistavat sinun ja perheesi psyykkisen hyvinvoinnin.
Voi kurjuuden kurjuus, tämä uutiset ovat niitä raskaana olevan painajaisia, joita ei toivo kenellekään !! Koittakaa jaksaa ja ' planktonin' kanssa olen samalla ajatusviivalla, kannattaisiko asia vaikkapa varmistaa eri lääkäriltä (?)
Itse edelleen odottelen ja pelkään ' istukkabiopsian tuloksia'
t. emmi
Voimia ja jaksamista surun keskellä, olet meidän jokaisen ajatuksissa.
Nuo otsikkosi raskausviikot kyllä pysäyttivät, sillä täsmälleen samoilla viikoilla mekin koimme kauheita rakenneultrassa noin neljä vuotta sitten. Meillä tosin oli kyse vähän erilaisesta asiasta (saimme silloin kuulla toisen kaksospojistamme menehtyneen kohtuun).
En halua väittää tietäväni, miltä sinusta tuntuu, vaikka meillä onkin oma kokemus kauhu-uutisista ultrassa.
Itse koin aikanaan, etten pääse millään yli sen meidän kohtalomme kanssa, mutta niin sitä pääsi. Aika paransi haavamme, mutta arpihan siitä kuitenkin jää. Mutta en totisesti olisi sitä uskonut heti, kun asia oli vielä tuore. Heti alkuunsa fraasit siitä, että aika parantaa, tuntuivat pahoilta, enkä ainakaan niihin itse uskonut, vaikka myöhemmin huomasinkin tuonkin fraasin paikkansapitävyyden.
En voi kuin toivottaa teille kovasti voimia tämän asian keskellä! Olette varmasti monien ihmisten ajatuksissa. Vertaistuki voisi ehkä auttaa, sillä valitettavasti teilläkin varmasti löytyy kohtalontovereita. Taisit saadakin jo vinkkejä, mistä vertaistukea löytyy.
Vielä kerran: lämmin osanottoni teille. Haluan toivottaa sinulle sydämeni pohjasta voimia ja viisautta mahdollisen päätöksenteon kanssa. Ratkaisu, johon päädytte, on varmasti teille oikea.
Iituli
..ei löydy sanoja lohduttamaan..
voimia jaksaa!
fiikuna
[b]RUTKASTI VOIMIA & JAKSAMISTA!!!!!![/b]
Halauksin: Je_Ni