Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannabis raskausaikana

Vierailija
07.09.2015 |

Onko jollakin kokemusta?

On niin ristikkäisiä tutkimustuloksia aiheesta, etten nyt tiedä mihin uskoa. Joidenkin lähteiden mukaan on erinomainen lääke liitoskipuihin yms. ja kuulemma auttaa myös jännityksiin ja rentouttaa. Ei haittaa sikiölle.

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 11:21"]

Kipuihin käytettävä kannabis on lääkekannabista ja se on vähän eri tavaraa mitä katukaupasta saa ostettua päihdetarkoituksella. En siis suosittelisi kokeilemaan liitoskipuihin naapurin kukkasatoa, saati ostamaan joltain vieraalta ties mitä tavaraa.

Tutustu vaikka htc:n puoliintumisaikaan ja mieti samalla, että htc tutkitusti tukkii hermoreseptoreita ja estää impulssien kulkua aivoissa. Tuosta se päivittäin kannabista polttelevien hitaus johtuu, kun tieto ei vain aivoissa kulje enää normaaliin tapaan. Vaikkakin hitauden pitäisi poistua, kunhan htc:kin poistuu, niin en kyllä sikiön vielä kehittymässä olevien aivojen ja hermoston 'tiedonsiirtoa' lähtisi tietoisesti muuttamaan ja reseptoreja tukkimaan.

Mieti nyt vielä hetki, olisiko niihin liitoskipuihin jotain tutkitusti turvallista helpotusta vai olisivatko ne jopa hammasta purren kestettävissä? Itselleni ei tullut ollenkaan liitoskipuja, joten en sikäli tiedä kuinka helvetillinen olotilasi voi olla.Toivottavasti löydät jonkun päihteettömän helpotuksen :).

[/quote]

Olisit muuten ihan uskottava mutta htc jäi vähän mietityttämään...

Vierailija
22/61 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on THC ei HTC tai TCH. T:15

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aktiivisesta käytöstä tiedä, mutta muutama tuttu on käyttänyt kannabista rentouttamaan synnytyksessä. Onhan se toisaalta luonnollisempaa kuin epiduraalit yms. En tiedä ristiriitaisia ajatuksia.

Vierailija
24/61 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 11:23"]

Se on niin yksilöllistä,miten paukku vaikuttaa ihmiseen... Oon poltellut ite 6v viikottain eikä vaikuta mihinkään mitenkään negatiivisesti. Menkkakipuihin ja yms särkyihin auttaa huomattavasti paremmin kuin pillerit... Mulla vapauttaa oksitosiinituotannon ja oon paukuissa oikeasti onnellinen.

[/quote]

Eikö jo itseä huolestuta jos on oikeasti onnellinen vain keinotekoisesti?

Mitä taas raskausaikaan tulee, ittehän te teette ne päätöksenne. Jos ei pysty kestämään raskauteen liittyvää kipua ilman päihteitä, miten tulevaisuudessa kestää huudot ja itkut, kiukuttelut ja sairastelut. Mutta ittehän te tiedätte, ainakin sen mikä on itselle parasta. Lapsesta ei ole niin väliä.

Vierailija
25/61 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 11:17"]

No mun siskolle pamahti siitä psykoosi, myös kaksi mun kaveria on joutunut polttelusta psykoosiin ja itsellä sekosi siitä kroppa. Kunpa en olisi ikinä vetänyt sitä ensimmäistä savua! Ei todellakaan ole vaaraton aine, vaikka niin väitetään!

[/quote]

Heikot sortuu elon tiellä.

Vierailija
26/61 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks ylipäänsä kyselet tollasta?

Vierailija
27/61 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä todellakaan lähtisi vetelemään mitään tuollaista ilman lääkärin suositusta (jota tuskin saat).

Luulisi sen lapsen terveyden kiinnostavan enemmän, ettei menisi mututuntumalla.

Vierailija
28/61 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos liitoskivut ym. raskausjutut tuntuu liian rankalta ilman pilveä, niin kannattaako sitä lasta ihan oikeasti tehdä. Mietippä itse ihan tosissaan ovatko nuo vanhemmaksi valmiin ihmisen pohdintoja. Olisit valmis ottamaan tietoisen riskin lapsen kehityksen kannalta, koska haluat rentoutua/et kestä samoja kipuja mitä kaikki muut raskaana olevat naiset kyllä kestävät. Ja ei, en ole mikään kannabisvastainen kukkahattutäti, mutta jotkut asiat pitää osata jättää taakseen kun perheen päättää perustaa. Jos ei ole valmis luopumaan päihteistä, niin ei niitä lapsia kannata tehdä. Vai meinaatko että sen pikkuvauvan kanssa, jota imetät, tai taaperon jonka turvallisuus on sinun vastuullasi, voit vetää iltapajautteluja samalla tavalla kuin ennen? Voi kuule, kyllä se elämä tulee (toivottavasti) muuttumaan kun se lapsi syntyy, ja raskausaika on mitä mainiointa valmistautumista tuohon elämänvaiheeseen. 

Vierailija
29/61 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 11:22"]

[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 11:11"][quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 10:49"] [quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 10:46"][quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 10:40"] Miksi ei olisi haittaa sikiölle? Niinhän alkoholistitkin ja röökin vetäjätkin ajattelevat. Ja on tullut nähtyä. Idioottia sakkia ja vielä pienen terveyden kustannuksella. Halveksin, ja paljon. [/quote] No siis kun noista tutkimuksista lueskelin aiheesta, niin ei ollut viitteitä, että vaikuttaisi mitenkään sikiön kehitykseen ainakaan negatiivisesti. ap. [/quote] Eihän kannabiksesta muutenkaan ole tutkimustietoa miten haittaa aikuista ihmistä, niin en ihmettele ettei löydy tulosta sikiön kehityhäiriöille. Mutta en kyllä siltikkään polttaisi olisin raskaana tai en [/quote] Kyllä siitä on tutkimuksia vaikka kuinka paljon miten vaikuttaa aikuiseen. Nixon tilasi tutkimuksen kannabiksen vaaroista ja kun niitä ei löytynyt heitti tutkimuksen roskiin. Raskaana ollessa on tietenkin paras kun ei ota mitään lääkettä tai päihdettä. Jos kuitenkin on pakko helpottaa oloa niin ei kannabiksesta mitään vakavaa haittaa ole. [/quote] Lähde? Myös lähde siitä, että Nixon heitti tutkimuksen roskiin? Linkitä yksi tutkimus, jossa todetaan polttelun olevan turvallista sikiölle!

[/quote]

Ihan yleistä tietoa että nixon raivostui ja heitti kyseisen tutkimuksen roskiin, tulos ei sopinut tarkoituksiin. Kukaan ei väitä että kannabis olisi turvallista sikiölle. Älä nyt viitsi olla ihan höppänä.

Vierailija
30/61 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 11:35"][quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 11:17"]

No mun siskolle pamahti siitä psykoosi, myös kaksi mun kaveria on joutunut polttelusta psykoosiin ja itsellä sekosi siitä kroppa. Kunpa en olisi ikinä vetänyt sitä ensimmäistä savua! Ei todellakaan ole vaaraton aine, vaikka niin väitetään!

[/quote]

Heikot sortuu elon tiellä.
[/quote] Mun mielestä on melko iso prosentuaalinen osuus, että 10 mun kaverista, jotka poltteli 2 joutui psykoosiin (miehiä) ja sitten päälle vielä mun omat ongelmat (mulle puhkesi eräs sairaus suoranaisesti polttelusta). Tämän lisäksi oli vielä tuo siskoni tapaus. Nyt hänellä on kaksisuuntainen mielialahäiriö ja psykoosi. Ei ole koskaan päässyt tuosta psykoosista pois ja elämä on pilalla. Ehkä olemme sitten heikkoja, tai ehkä aine on paljon vaarallisempaa mitä annetaan ymmärtää...

Vierailija
31/61 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 11:17"]

[/quote]

En ole ikinä nähnyt tai kuullut kenenkään saaneen psykoosia kannabiksen käytöstä. Tunnen ja tiedän paljon käyttäjiä että epäilen näitä psykoosi juttuja. Varmaan joillakin se kannabis voi sen psykoosin laukaista mutta harvinaista se on.

Vierailija
32/61 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 11:29"]

[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 11:21"]

Kipuihin käytettävä kannabis on lääkekannabista ja se on vähän eri tavaraa mitä katukaupasta saa ostettua päihdetarkoituksella. En siis suosittelisi kokeilemaan liitoskipuihin naapurin kukkasatoa, saati ostamaan joltain vieraalta ties mitä tavaraa.

Tutustu vaikka htc:n puoliintumisaikaan ja mieti samalla, että htc tutkitusti tukkii hermoreseptoreita ja estää impulssien kulkua aivoissa. Tuosta se päivittäin kannabista polttelevien hitaus johtuu, kun tieto ei vain aivoissa kulje enää normaaliin tapaan. Vaikkakin hitauden pitäisi poistua, kunhan htc:kin poistuu, niin en kyllä sikiön vielä kehittymässä olevien aivojen ja hermoston 'tiedonsiirtoa' lähtisi tietoisesti muuttamaan ja reseptoreja tukkimaan.

Mieti nyt vielä hetki, olisiko niihin liitoskipuihin jotain tutkitusti turvallista helpotusta vai olisivatko ne jopa hammasta purren kestettävissä? Itselleni ei tullut ollenkaan liitoskipuja, joten en sikäli tiedä kuinka helvetillinen olotilasi voi olla.Toivottavasti löydät jonkun päihteettömän helpotuksen :).

[/quote]

Olisit muuten ihan uskottava mutta htc jäi vähän mietityttämään...

[/quote]

htc = thc :D. No sanomani ei siitä kuitenkaan miksikään muutu, mutta hyvä että kirjoitusvirhe(-et) on nyt korjattu. Helpottaa tietämättömien googlausta, jos thc-kannabinoidin vaikutuksia ja niihin liittyviä tutkimuksia yrittää etsiä.

Vierailija
33/61 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä netistä lukenut niin saattaa aiheuttaa lapselle oppimisvaikeuksia ja saattaa jäädä koulutovereitaan lyhyemmäksi. Jossakin taidettiin myös mainita Downin syndrooman mahdollisuus.
Täällä siis huutelee lapseton satunnaispolttaja jonka ystävä on raskaana ja yritän häntä valistaa.

Vierailija
34/61 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 10:46"]

[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 10:40"]

Miksi ei olisi haittaa sikiölle? Niinhän alkoholistitkin ja röökin vetäjätkin ajattelevat. Ja on tullut nähtyä. Idioottia sakkia ja vielä pienen terveyden kustannuksella. Halveksin, ja paljon.

[/quote]

No siis kun noista tutkimuksista lueskelin aiheesta, niin ei ollut viitteitä, että vaikuttaisi mitenkään sikiön kehitykseen ainakaan negatiivisesti. ap.

[/quote]

No eihän sitä ole edes tutkittu kunnolla tieteellisin standardein. Se kun vaatisi epäeettisen tutkimuksen, eli ihmiskokeen jossa vaarannettaisiin syntymättömän lapsen terveys. Ne tutkimukset mitä on tehty, perustuvat siihen että on tutkittu tiettävästi kannabista polttaneiden lapsia, ja tämä ei ole objektiivista tutkimusta sillä siinä ei voida hyvää otantaa ja poislukea muita vaikutuksia asiaan. Samoin myös emme tiedä, vaikuttaako se päihteiden käyttö vasta esim leikki-iässä erilaisina vaikeuksina oppia jne. 

Mutta se tiedetään varmasti, että keskushermostoon vaikuttavat aineet läpäisevät istukan, eli sillä on varmasti jokin vaikutus ja jonkinlaiset riskit. Tämän perusteella jo voidaan päihteiden käyttö siirtää täysin epäsuositeltaviin asioihin raskauden aikana. Ja mietippä,. että se miten se päihde vaikuttaa sinuun, vaikuttaa myös lapseesi. Lapsesi siis saa sillä hetkellä kun olet ks. päihteen vaikutuksen alaisena ne samat vaikutukset itseensä. Eli hermoston toiminta muuttuu jne. Et ehkä kohtukuolemaa aikaiseksi saa, mutta tietoisen riskin otat että tulee vakavempia vammoja tai joitain vasta tulevaisuudessa näkyviä aivotoiminnan häiriöitä, mm. oppimis- ja tarkkaavaisuushäiriöt.

Vierailija
35/61 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 11:46"][quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 11:17"]

[/quote]

En ole ikinä nähnyt tai kuullut kenenkään saaneen psykoosia kannabiksen käytöstä. Tunnen ja tiedän paljon käyttäjiä että epäilen näitä psykoosi juttuja. Varmaan joillakin se kannabis voi sen psykoosin laukaista mutta harvinaista se on.
[/quote] Just, sä epäilet yhden suomen tunnetuimman hoitolaitoksen lääkäreitä ja psykologeja. Siskoni ja nuo kaksi kaveriani ovat kaikki olleet siellä suljetulla jonkin aikaa. Ok, sä varmaan tiedät, kun et itse ole koskaan psykoosista kuullut. Siskoni elämä on pilalla, mun kaverit pääsi jotenkuten psykoosista eroon, mutta huomaa, että se on jättänyt jäljet. Vainoharhoja ja kummallista ajattelutapaa nykyään. Ennen olivat fiksuja oman alojensa menestyjiä.

Vierailija
36/61 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 11:40"]

Jos liitoskivut ym. raskausjutut tuntuu liian rankalta ilman pilveä, niin kannattaako sitä lasta ihan oikeasti tehdä. Mietippä itse ihan tosissaan ovatko nuo vanhemmaksi valmiin ihmisen pohdintoja. Olisit valmis ottamaan tietoisen riskin lapsen kehityksen kannalta, koska haluat rentoutua/et kestä samoja kipuja mitä kaikki muut raskaana olevat naiset kyllä kestävät. Ja ei, en ole mikään kannabisvastainen kukkahattutäti, mutta jotkut asiat pitää osata jättää taakseen kun perheen päättää perustaa. Jos ei ole valmis luopumaan päihteistä, niin ei niitä lapsia kannata tehdä. Vai meinaatko että sen pikkuvauvan kanssa, jota imetät, tai taaperon jonka turvallisuus on sinun vastuullasi, voit vetää iltapajautteluja samalla tavalla kuin ennen? Voi kuule, kyllä se elämä tulee (toivottavasti) muuttumaan kun se lapsi syntyy, ja raskausaika on mitä mainiointa valmistautumista tuohon elämänvaiheeseen. 

[/quote]

Ilta pajauttelua ei tarvitse jättää lapsen synnyttyä. Ei vaikuta mihinkään. t.mies 30v.

Vierailija
37/61 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 11:42"]

[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 11:35"][quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 11:17"] No mun siskolle pamahti siitä psykoosi, myös kaksi mun kaveria on joutunut polttelusta psykoosiin ja itsellä sekosi siitä kroppa. Kunpa en olisi ikinä vetänyt sitä ensimmäistä savua! Ei todellakaan ole vaaraton aine, vaikka niin väitetään! [/quote] Heikot sortuu elon tiellä. [/quote] Mun mielestä on melko iso prosentuaalinen osuus, että 10 mun kaverista, jotka poltteli 2 joutui psykoosiin (miehiä) ja sitten päälle vielä mun omat ongelmat (mulle puhkesi eräs sairaus suoranaisesti polttelusta). Tämän lisäksi oli vielä tuo siskoni tapaus. Nyt hänellä on kaksisuuntainen mielialahäiriö ja psykoosi. Ei ole koskaan päässyt tuosta psykoosista pois ja elämä on pilalla. Ehkä olemme sitten heikkoja, tai ehkä aine on paljon vaarallisempaa mitä annetaan ymmärtää...

[/quote]

Tän on pakko olla vitsi. Propagandaa!

Vierailija
38/61 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 10:47"]Eikö se jo hälytä, että on niin ristiriitaisia tutkimistuloksia aiheesta? Kun löytyy vaihtoehtoja yksiselitteisesti riskittömiäkin.
[/quote]
Talidomidiakin markkinoitiin riskittömänä vaihtoehtona raskauskipuihin, en ole huumemyönteinen mutta joidenkin olisi kannattanut mieluummin ottaa kannabista, kuin lääkärien suosittelemaan turvallista vaihtoehtoa.

Vierailija
39/61 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 11:50"]

[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 11:46"][quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 11:17"] No mun siskolle pamahti siitä psykoosi, myös kaksi mun kaveria on joutunut polttelusta psykoosiin ja itsellä sekosi siitä kroppa. Kunpa en olisi ikinä vetänyt sitä ensimmäistä savua! Ei todellakaan ole vaaraton aine, vaikka niin väitetään! [/quote] En ole ikinä nähnyt tai kuullut kenenkään saaneen psykoosia kannabiksen käytöstä. Tunnen ja tiedän paljon käyttäjiä että epäilen näitä psykoosi juttuja. Varmaan joillakin se kannabis voi sen psykoosin laukaista mutta harvinaista se on. [/quote] Just, sä epäilet yhden suomen tunnetuimman hoitolaitoksen lääkäreitä ja psykologeja. Siskoni ja nuo kaksi kaveriani ovat kaikki olleet siellä suljetulla jonkin aikaa. Ok, sä varmaan tiedät, kun et itse ole koskaan psykoosista kuullut. Siskoni elämä on pilalla, mun kaverit pääsi jotenkuten psykoosista eroon, mutta huomaa, että se on jättänyt jäljet. Vainoharhoja ja kummallista ajattelutapaa nykyään. Ennen olivat fiksuja oman alojensa menestyjiä.

[/quote]

Kukkua. Ovat vetäneet siihen päälle jotakin mömmöjä, muuten ei noin käy.

Vierailija
40/61 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 11:46"][quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 11:17"]

[/quote]

[/quote]

Veljellä se on tapahtunut

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yhdeksän