Vierailija

Miten seksitautitesteihin pääsee? Pitääkö varata aika terveyskeskukseen vai päivystykseen vain? Olen alaikäinen enkä halua että vanhempani saa tästä tietää, niin voiko sieltä jotenkin kieltää että ei saa lähettää kotiin mitään kirjeita tms.? Kauan tuloksen kuulemisessa kestää? Kauan itse testit kestää?

Ennen kuin kukaan tulee tuomitsemaan, harrastin seksiä tutun ihmisen kanssa ihan selvinpäin mutta kondomi hajosi ja tällä ihmisellä oli klamydia kuukausi sitten (hoidettu).

Kommentit (17)

Asutko isommassa kaupungissa, jossa on sukupuolitautien poliklinikka? Näissä voi yleensä mennä testeihin ilman ajanvarausta. Muuten joudut kai varaamaan ajan terveyskeskukseen, mikään päivystysasia tuo ei ole. Varsinaisissa testeissä ei mene kauan. Annat pissanäytteen ja susta otetaan verta. Labraan joudut jonottamaan. Kannattaa muuten vaatia tuo verikoekin, sillä monissa paikoissa yritetään vähätellä tautiriskejä, säästää ja testata vain klamydia. Tulokset saa monesti ihan puhelimen kautta, sovi tästä lääkärin/hoitajan kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
Niin missä suunnalla asut? Onko kaupungissasi jotain spt-poliklinikkaa tai pääsetkö sellaiseen helposti?

Espoo. Saanko mennä espoolaisena Helsinkiin poliklinikalle?

Vierailija

espoossa vaan kävelee terveyskeskukseen. Tulokset saa viikon päästä kun soittaa asemalle.

ja sano että käyt rutiinitesteissä. Jos epäilet sp tautia, joudutaan varaamaan aika lääkärille eli tulee uusi reissu ja menee pidempään.

Vierailija
Vierailija
Niin missä suunnalla asut? Onko kaupungissasi jotain spt-poliklinikkaa tai pääsetkö sellaiseen helposti?

Tähän haluaisin oikeasti vastauksen kun olis helpoin ratkaisu.

Vierailija
Vierailija
Vierailija

Tähän haluaisin oikeasti vastauksen kun olis helpoin ratkaisu.

??? Pliis joku

Tulee vähän myöhässä tää vastaus, mutta voit mennä Helsingin sukupuolitautien poliklinikalle! Ihan ilman ajavarausta! Varaudu vaan et siellä saattaa joutua odottamaan useamman tunnin. Eikä tk:sta myöskään ilmoiteta vanhemmille tällaisia asioita...

Vierailija
Tulee vähän myöhässä tää vastaus, mutta voit mennä Helsingin sukupuolitautien poliklinikalle! Ihan ilman ajavarausta! Varaudu vaan et siellä saattaa joutua odottamaan useamman tunnin. Eikä tk:sta myöskään ilmoiteta vanhemmille tällaisia asioita...

Kiitos tosi paljon!!

Itse aina seksitautitestit saanut ehkäsyneuvolan kautta, kun pistäneet veri- ja virtsatestilähetteet labraan. Kuset purkkiin josta saa klamydian ja tippurin katottuu, sekä verikoe otetaan minuutissa josta sitten katottu multa aina kuppa, hiv ja hepatiitit. Tulokset oon saanu kahdessa päivässä aina soittamalla ehkäsyneuvolaan, virtsatestien tulokset saa jo seuraavana päivänä silti mun mielestä. Niin, ja olen porilainen. 

Kotiin ei ikinä mitään kirjeitä tule mikäli et halua. Nää hoidetaan puhelimien välityksellä. Ja ilmasta on.

Tippuri on äärimmäisen harvinainen, jos kumppanillasi ei ole ollut ulkomaisia seksipartnereita, ei sitä tarvitse testata. Klamydia riittää. Jos se on positiivinen, lääkäri määrää lääkityksen, jonka saat ilmaiseksi tk:sta, edes vastaanottoa ei tarvita. 

Huomioithan sen että klamydialla, kuten muillakin taudeilla, on olemassa tietty itämisaika sille koska mahdollinen tartunta vasta näkyy testissä.

Vierailija
Huomioithan sen että klamydialla, kuten muillakin taudeilla, on olemassa tietty itämisaika sille koska mahdollinen tartunta vasta näkyy testissä.

Joo tiedän, viikko muistaakseni. Oon menossa vasta parin viikon päästä kun kouluaikataulut antaa myöten.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat