Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

APUA! Mikä auttaa vatsataudissa?

Vierailija
06.09.2015 |

Aivan järkyttävä vatsatauti päällä, onko tähän mitään nopeaa apua? Jotain vatsaa rauhoittavaa? :( Tosi kamala olo! Ja nyt jos vielä tarttuu toisiinkin..:(

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pese hyvin käsiä ja huolehdi siitä että juot paljon, vaikka sitten oksentaisitkin kaiken ulos. Ei taida olla mitään pikakonsteja, lepo ja nesteytys auttaa pikkuhiljaa

Vierailija
2/9 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrita lepailla ja imeskele jaakuutiota, jos muuten ei neste pysy sisalla. Mulla oli valilla tosi usein kammottava vatsatauti ja laakari suositteli tuota jaakuutiota, ettei elimisto ihan kuivu. Jos sulla on "vain" ripuli, siihen saa laakitysta laakarilta (mulla auttoi muutaman tunnin kuluttua, kun ei siihen mennessa oikein mikaan kestanyt sisalla moneen paivaan). Jos oksentelet, kayta jaakuutiota. Mutta pida vahan kuntoasi silmalla, ettei nestehukka yllata. Sitten oikeastaan auttaa vain tippa sairaalassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juo jaffaa?

Vierailija
4/9 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilju.

Vierailija
5/9 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitset suolaa ja vähän sokeriakin + tietty juotavaa. Yksi hyvä vaihtoehto on esim. sipsit + puoliksi vedellä laimennettu appelsiini- tai omenatuoremehu. Maitoa tai vettä ei kannata juoda. Jos teillä on kotona Osmosalia tai muuta ripulijuomaa, niin sitä voi käyttää tai vaihtoehtoisesti voit tehdä appelsiinimehusta kotitekoista osmosalia (on tosi paljon parempaa kuin apteekin!). 

Vatsan rauhoittamiseksi kannattaa ottaa myös Precosaa ja maitohappobakteereita.

Vierailija
6/9 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaffahan se on se oikea lääke. Minun kotona se oli aina keltaista, miehen kotona sen piti olla punaista. 

Imodium saa ilman reseptiä, auttaa hyvin ripuliin. 

Vierailija
7/9 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehdessä joku lääkäri suositteli tekemään liuksen, joka vastaa kalliita apteekin litkuja : 1 tl suolaa ja 8 tl sokeria liuotetaan litraan vettä ja naukkaillaan vähä kerrallaan. Pitää nestetasapainon yllä ja toivut nopsaan.

t.mummeli

Vierailija
8/9 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 22:47"]

Jaffahan se on se oikea lääke. Minun kotona se oli aina keltaista, miehen kotona sen piti olla punaista. 

Imodium saa ilman reseptiä, auttaa hyvin ripuliin. 

[/quote]Varsinaiseen ripulitautiin ei pitäisi imodiumia yms käyttää, koska mahd virukset ovat sitä kauemin vatsassa, mitä hitaammin ne tulevat ulos. Pika-apuan toki, jos on mentävä jonnekin.

Vierailija
9/9 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maitohappobakteerit, hiilitabletit ja jo yllämainittu suolan ja sokerin ja nesteen saanti. Älä yritä syödä liian aikaisin, ärsyttää vain vatsaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yksi