Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä väriser luomivärit korostavat vihreitä silmiä?

Vierailija
06.09.2015 |

Tai oikeastaan rusehtavan vihreitä...

Voiko eri värisillä luomiväreillä taikoa esim silmieni ruskeutta esiin, jos laitan väriä x niin ruskeus korostuu ja jos väriä y niin vihreys korostuu?

Oon aika noviisi meikeissä, mut siskon häihin ajattelin opetella meikkaamaan. Jonkun kevyen ja helpon meikin aion tehdä, mutta millä väreillä?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Violetilla, luumulla ja punertavilla savyillä korostat vihreää sävyä. Siniset sävyt korostavat ruskeaa. Näin olen ollut huomaavinani. Minulla on myös hazel eyes.

Vierailija
2/16 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat korostaa vihreyttä, niin erilaiset pinkit ja violetit on parhaita. Ruskeutta taas saat korostettua käyttämällä vihertäviä tai ruskehtavia luomivärejä. Harmaat on sellainen neutraali valinta, joka ei korosta kumpaakaan. Ja se sopiiko sinulle esim. ruskea vai harmaa, pinkki vai persikka, riippuu siitä onko ihon- ja hiustenvärisi kylmä vai lämmin. Esim. itse olen hyvin kylmävärinen, värianalyysityypiltäni talvi, vihreäsilmäinen, ja beiget ja ruskeat saavat minut tosi kummallisen näköiseksi, kun taas liila tai harmaa toimii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tollaisia värianalyysejä netissä? :)

Vierailija
4/16 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

KELTAISELLA

Vierailija
5/16 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 22:32"]

Onko tollaisia värianalyysejä netissä? :)

[/quote]

Sellainen tarkka analyysi pitäisi tehdä luonnossa, niin että kokeillaan erilaisilla huiveilla mikä väri sopii. Mutta kyllä suuntaa-antavia löytyy netistäkin monia, joista voi yrittää päätellä mihin tyyppiin kuuluu. Jos englantia yhtään osaa, niin esim. täältä löytyy apua

http://www.thechicfashionista.com/seasonal-color-analysis-2.html

Tuo voi olla tosi hieno juttu tuo oikean tyypin löytäminen. Esim. itse olin aina ajatellut että haluan olla "luonnollinen" joten meikkasin beigeillä ja ruskealla. Värianalyysi osoitti minun kuitenkin olevan talvi-tyyppi, joten värit on aivan vääriä minulle. Aloin näyttää paljon pirteämmältä ja raikkaammalta, kun heitin ne ruskeat menemään ja aloin käyttää kylmempiä värejä.

Vierailija
6/16 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos :)

Vierailija
7/16 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä korostan kuparin ja oranssin sävyillä vihreää.

Vierailija
8/16 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punainen.

Vierailija
9/16 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

3: Miksi vihreä väri korostaa ruskeita silmiä, muttei toisinpäin?

Vierailija
10/16 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 23:00"]

3: Miksi vihreä väri korostaa ruskeita silmiä, muttei toisinpäin?

[/quote]

Vihreä väri itse asiassa vain saa ruskeanvihreät silmät näyttämään ruskeammilta, koska se tavallaan häivyttää sitä silmän vihreyttä jolloin ruskea tulee esiin. Ruskeat silmät, joissa ei ole vihreää sävyä, korostuvat paremmin esim. sinisen, kuparin tai kullan sävyillä.

Vihreille tai vihreänruskeille silmille ruskeat on ok neutraaleja, jos on lämpimän sävyinen muuten. Ne on aika neutraaleja niin ettei korosta vihreyttä eikä ruskeutta.

Vierailija
11/16 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luumut, lilat, purppurat ja muut punasävyt tekee usein silmän allergisen, sairaan, kännisen tai hakatun näköiseksi. Näyttää ainoastaan hyviltä photoshopatuissa lehtikuvissa tai muotinäytöksessä.

Kokeilin kerran ihan hillitysti, ja heti oli kaksi työkaveria kysymässä että olenko sairas tai saanut silmätulehduksen. Katsoin peiliin ja punaisuus korosti myös silmän verisuonia ja heijasti silmänympärysihon ohuen näköiseksi.

Vierailija
12/16 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

11: Kiitos vastauksesta.

10

Vierailija
13/16 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene ammattimeikkaajalle tai kutsu kaveri tai kaksi joilla on hyvä värisilmä ja maku, ja alat kokeilla tuomariston edessä eri värejä.

Vierailija
14/16 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 09:05"]

Luumut, lilat, purppurat ja muut punasävyt tekee usein silmän allergisen, sairaan, kännisen tai hakatun näköiseksi. Näyttää ainoastaan hyviltä photoshopatuissa lehtikuvissa tai muotinäytöksessä.

Kokeilin kerran ihan hillitysti, ja heti oli kaksi työkaveria kysymässä että olenko sairas tai saanut silmätulehduksen. Katsoin peiliin ja punaisuus korosti myös silmän verisuonia ja heijasti silmänympärysihon ohuen näköiseksi.

[/quote]

Ei tee kaikkia allergisen tai sairaan näköisiksi, riippuu tosiaan siitä omasta värityksestä muuten. Itselleni sopii ihan arkenakin mainiosti liilat luomivärit, mutta kaikki beiget ja ruskeat tekee sairaan ja tunkkaisen näköiseksi.

Vierailija
15/16 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vihreät silmät, aika vaaleat ja lila (= vaalea violetti) korostaa parhaiten silmieni väriä.

Vierailija
16/16 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu omasta värityksestä, että millaiset punertavat sävyt sopivat ja millaiset eivät. Esimerkiksi itselläni sinipohjainen violetti näyttää siltä kuin olisin saanut turpiini, mutta punertava ja vähän vaaleampi toimii todella hyvin vihreyden korostajana. Ja jostain syystä paremmin toimivat kirkkaahkot sävyt kuin sellaiset, joita on taitettu ruskealla tai harmaalla.

Vaaleanpunaisen, kuparin, malvan, violetin ja luumun sävyissä on niin paljon vaihtelua, että varmasti sieltä on jokaisen mahdollista löytää itselleen parhaiten sopiva sävy.