Sipilän kelpaa palkollisenani majoittaa haalimaansa porukaa.
Vaan miksei ole aiemmin majoittanut kotimaisia kodittomia? Ihan kumma juttu.. Olisi ollut "hieman" vähemmän mediaseksikästä varmaankin. Tekopyhyys paistaa Uranukseen asti.
Kommentit (9)
Kotimaisia kodittomia? Pulsuja jotka on ryssinyt elämänsä ja kusseet lähimmäisiensä nurkkiin? Ja kyllä niillekin majapaikat löytyy jos kehtaa apua hakea. Ikinä en oo kuullut suomalaisesta kodittomasta jolle ei kattoa pään päälle löytyisi.
Hmm... mistäs sinä edes tiedät, keitä ihmisiä vaikkapa hän on vuosien varrrella majoittnut kotiinsa? Tiedän paljon perheitä, joiden luona on asunut joskus joku kaveri tai sukulainen, jolla on ollut vaikea tilanne. Mutta tietenkään näistä ei tehdä rajuja otsikoita, koska se ei liity akuuttiin humanitaariseen kriisiin ja koska yksittäisillä ihmisillä on ihan yksilösuoja eivätkä varmaan edes haluaisi lehtiotsikoihin.
Ylipäänsä nämä huutelut, että miksi ette auta kotimaisia hädänalaisia menee usein ohi ja lujaa. Juuri sellaiset ihmiset auttavat myös turvapaikanhakijoita, jotka jatkuvasti auttavat kotimaassa ihmisiä kukin kykynsä mukaan. Esim. olen lahjoittanut rahaa, hyväkuntoisia tavaroita vaikka minkälaisiin keräyksiin, joskus ihan ruokaakin, osallistunut erilaisiin talkoisiin. Auttamiseen ei tarvitse rahaa. Voit vaikka käydä vanhainkodissa lukemassa ääneen tai kävelyttämässä vanhuksia tai kerätä roskia kaduilta ja siten siivota siten ympäristöä.
MInä olen usein kerännyt lmpimiä, ehjiä ja puhtaita vaatteita myös kotimaisille katujen miehille ja tunnen kyllä suurta myötätuntoa heitä kohtaan kylminä talviöinä, vaikka miten olisivat juomisella aiheuttaneet kohtalonsa. Voin hyvin kuvitella, että toisissa oloissa olisin heikko ja päätyisin samaan.
En kerta kaikkiaan tajua, mistä tulee ajatus, että haluaisi auttaa vain tietynlaisia ihmisiä? Sellaiselta, joka ei itse koe olevansa velvollinen auttamaan yhtään ketään?
Hienoa Sipilä. Omaa syytään joka on asunnoton suomalainen.
Jos sinä ap et ole kotisi ovea avannut kodittomalle pidä suusi kiinni. Oletko muuten neulonut sukkia kodittomille?
[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 21:28"]
Jos sinä ap et ole kotisi ovea avannut kodittomalle pidä suusi kiinni. Oletko muuten neulonut sukkia kodittomille?
[/quote]
Ei minulla ole kotia. Nyt oli kyse kodittomista, ei sukattomista.
Ap, olen todella pahoillani, jos olet koditon. Oletko päässyt jonkun ystävän/sukulaisen luoksi? Miten pitkään tilanne on jatkunut?
[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 21:55"]
Ap, olen todella pahoillani, jos olet koditon. Oletko päässyt jonkun ystävän/sukulaisen luoksi? Miten pitkään tilanne on jatkunut?
[/quote]
Parempi pitää vain suuni kiinni..
Njääh, kotimaisilta leikataan ja ovet avataan pakolaisille. Ja piikki Kreikkaan tietysti. Komiampaa näin!