Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

4kk vauva ei viihdy rattaissa, kaikki keinot tarpeen!!?

02.10.2006 |

Siinäpä se ongelma. Huutaa vaikka naamansa punaiseksi ja kakomiseen asti jos vaunuihin yrittää. Heti kun pääsee syliin, on ihan hiljaa. Ei auta tutti, ei hyssyttely, ei lelut, ei kuomu alhaalla. Kopan otin jo pois, että oisi enempi tilaa huiskia.

Ja sehän tästä tekee _todellakin_ ongelman, että oon yyhoo eikä mulla ole ajokorttia... Niin että on varsin ikävää käyttää vaunuja vain tavarankuljetuskärrynä ja neiti sitten sylissä tahkoa.

Usein tilanne on se, että tytöllä olisi siis uniaika ja on ihan väsynyt, ja nukahtaa sitten syliin, josta laitan vaunuihin. Herättyään viihtyy vaunuissa hetken ja sitten alkaa sama huuto (ei siis koskaan nuku yli tuntia vaunuissa, että nälkäinen herätessään harvemmin on).

Uskaltaisiko rattaita laittaa jo hieman kaltevaan asentoon, vaikkei vielä istuttaa saisi? Kokemuksia?

Kaikki vinkit otetaan vastaan!

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
02.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sylissä kantaminen on raskasta, kantoliinasta voisi olla sinulle apua.

Vierailija
2/10 |
02.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollut ihan alusta asti. Välillä on nykyään pidempiäkin hyviä kausia. Kaupassakäynti hoitui yleensä niin että kannoin hiki päässä tyttöä ja työnsin samalla vaunuja missä kauppatavarat. Nykyään siellä viihdytään jopa vähän aikaa hereillä ollessakin!

Minä olen nostanut selkänojaa yhden asteen ylemmäksi viime viikkoina. Tosin neiti haluaa olla muutenkin aina istuvassa asennossa. Neuvolan mukaan asia on ok.

Rintareppua olen itse käyttänyt, mutta kauhean pitkissä matkoissa siinä väsyy selkä!

Dolosa ja Siiri 4kk ja risat

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
02.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä esikko alkoi viihtyä vaunuissa vasta yli puolivuotiaana. pienempi tuntuu olevan samaa tekoa, ikää vasta 3 vk, mutta vaunuissa ei ole.

Vierailija
4/10 |
02.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile vaan kallistaa vähän istuvampaan asentoon, kunhan et pidä pitkää reissua ja täysistuvassa asennossa. Onhan lapsi sitterissä ja auton turvaistuimessakin hieman epäergonomisessa asennossa ja niissä voi pitää kuitenkin jo vastasyntynyttä. Meillä 4kk on jo saanut kokeiluluontoisesti olla vähän pystymmässä, kun ei viihdy makuullaan.

Vierailija
5/10 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ei ole enää yli kuukauteen viihtynyt ollenkaan makuu asennossa!

Sama homma ollut kahden ensimmäisenkin kohdalla. Olen pitänyt rattaissa hieman kaltevassa asennossa. 4kk ikäisenä alkoi nostaa itseään istuvaan asentoon ollessaan sitterissä ja siinä vain tököttää vaikka kuinka yrittää laittaa selkänojaa vasten. Samoin sänkyyn/vaunuihin makaamaan laitettaessa yrittää vängätä itseään pystyyn ja nostaa pään ja olkapäät irti pohjasta ja jää siihen asentoon niin kauksi aikaa kuin vain jaksaa itseään kannatella (useita minuutteja kuitenkin). Olen päätynyt siihen että mieluummin nostan esim. sitterin selkänojaa pystympään kuin annan pojan istuskella siinä ilman tukea.

Vierailija
6/10 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän ukkeli ei ikinä viihtynyt vaunuissa. Meillä käytettiin siis kantoliinaa ensimmäiset 5kk, sitten vähitellen siirsin istumaan matkarattaisiin puolipystyyn asentoon. Jo ennen rattaiden hankintaa tuin vaunukoppaan isoilla tyynyillä sen verta pystyyn, että maisemat näkyivät. Mutta KANTOLIINA pelasti meidät, häipyi myös jokakertainen jännitys ennen uloslähtöä, että kuinka pitkälle päästään ennen kuin repeää... Mä katoin netistä sitomisohjeet, kietaisuristi 2:sta käytetään edelleen. Niin, ja rattaat oli mulla usein mukana kantoapuna, niin ei selkä rasittunut sekä vauvan että ostosten painosta. Tsemppiä,

Nuippu ja poikanen 9kk

Vierailija
7/10 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..vaunuissa nukkumista. Alkuun vaunut olivat kai jotenkin pelottavat ja varsinkin liikkuvissa vaunuissa poika oli vain hereillä, vaikka olisi ollut miten väsynyt (ja siitähän se pahin kiukku tuli...). Siksi harjoittelimme: siirsin vaunut sisälle ja poika nukkui niissä päivän ensimmäiset päikkärit, koska ne oli aina ne helpoimmat. Aika nopeaan, parin päivän kuluttua, siirryttiin ulos ja liikkeelle, mutta alkuun samaan päikkäriaikaan. Sujui ihan hyvin.

Tosin kun poika kasvoi ja aloimme käydä vaunukävelyillä siten, että istui hereillä vaunuissa, ei nukkuminen taas sujunutkaan. Ei kai osannut yhdistää vaunuja ja nukkumista toisiinsa. Ns. parvekevaunuissa taas nukkuminen sujui hyvin, koska niillä ei koskaan liikuttu mihinkään. Hankalia välillä nuo lapset ;)

Vierailija
8/10 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rintareppu käytössä pikkuisena. Nyt laskin vaunujen kuomun että maisemat näkyy ja laitoin makuupussin koppaosan perälle, ikään kuin kaukalo tai sitteri kaltevuus, ja vauva siihen maailmanmenoa katselemaan. Meillä poika on tähän tyytyväinen.

C.V ja poju 3kk

Vierailija
9/10 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ongelma ratkesi, kun poika laitettiin nelikuisena vaunuihin vatsalleen ja kopan kuomu kokonaan kasaan jalkopäähän. Tämä ei tietenkään kaikissa vaunuissa onnistu, mutta ainakin meidän muutaman vuoden vanhoissa Teutonioissa saa siis koko kuomun joko kokonaan eteen tai taakse. Poika siis sai vatsallaan katsella menosuuntaan matalan laidan yli. Viihtyi asennossa ensimmäisellä kerralla n.15min ja koko ajan kauemmin. Lieneekö siitä johtuvaa, että jo alle viisikuisena oppi konttausasennon... Yleensä pidemmillä kauppareissuilla laitan kuitenkin ensin selälleen ja käännän vasta kun hermostuu.

Vierailija
10/10 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä kuva vielä pojasta vaunuissa. Selventää paremmin mitä tarkoitan. :)

http://i85.photobucket.com/albums/k66/Tilli_2006/Tuukka/tuukka_0365.jpg

Toivottavasti linkki toimii.