Suomi on valmis puolustamaan Ahvenanmaata aseellisesti!
Kommentit (18)
Paras antaa Ahvenanmaa Ruotsin puolustettavaksi. Ahvenanmaalaiset haluavat olla ruotsalaisia
Miten sitä voi puolustaa, jos sinne ei perusteta varuskuntaa?
No mitenkäs sitä tähän asti on aiottu puolustaa, voimasanoilla ja uhkaavilla katseilla?
No niinhän on aina ollut. Ahvenanmaa on demilitarisoitu vain rauhan aikana.
Mä ainakin antaisin vihollisen ottaa, jos voisin vaikuttaa. Semmonen loisien saari pitää tehdä hävitys!
Eikö Ahvenanmaa kuulu käytännössä Venäjään?
Vierailija kirjoitti:
Sotilaita ei ole pultattu kiinni mihinkään. Ne voivat liikkua.
Vierailija kirjoitti:
Ei Inarissakaan ole varuskuntaa mutta silti Inariakin aiotaan puolustaa.
Ne haluaa olla ruotsalaisia, niillä on oma lippukin joka ei muistuta Suomen siniristiä lainkaan, enemmän Ruotsin sinikeltaista .
Ahvenanmaata on pakko puolustaa. Se on erittäin tärkeä strateginen kohde. Se joka hallitsee Ahvenanmaata hallitsee koko merialuetta sotatilanteessa.
Osallistuisivatko ahvenanmaalaiset nuoret miehet sotaan Suomen puolella, jos Ahvenanmaalla taisteltaisiin?
Harvahan siellä on asevelvollisuuden suorittanut.
Hassu ajatus, että suomalaiset taistelevat ahvenanmaalaisten puolesta samalla kun nämä itse seuraavat vierestä.
Vierailija kirjoitti:
Osallistuisivatko ahvenanmaalaiset nuoret miehet sotaan Suomen puolella, jos Ahvenanmaalla taisteltaisiin?
Hassu ajatus, että suomalaiset taistelevat ahvenanmaalaisten puolesta samalla kun nämä itse seuraavat vierestä.
No mitäpä itse luulet?
Vierailija kirjoitti:
Siinä on "vähän" isommista asioista silloin kyse kuin ahvenmaalaisten puolustamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Ahvenanmaata on pakko puolustaa. Se on erittäin tärkeä strateginen kohde. Se joka hallitsee Ahvenanmaata hallitsee koko merialuetta sotatilanteessa.
Se joka hallitsee Ahvenanmaata, hallitsee Ahvenanmaata.
Sinun merisotastrategiasi on taas jostain 1700-luvulta.
Merta ei hallitse kukaan niin kauan kuin sinne ylettää yhden tai useamman vihollisen ballistinen ohjus.
Ketjun ruotsinkielisten ja ahvenanmaalaisten vihaajat, tiedoksi:
- 70% Suomen merikuljetuksista tulee Ahvenanmeren kautta
- 100% Suomen tietoliikennekaapeleista länteen kulkee Ahvenanmeren pohjassa.
Mitä luulette, onko näiden asioiden puolustaminen meidän suomalaisten edun mukaista?
Nimittäin juuri näiden takia Venäjä pyrkii Suomesta e n s i m m ä i s e n ä ottamaan Ahvenanmaan hallintaansa.
Toki syynä on myös se, että Ahvenanmaalta käsin pystyy uhkaamaan Tukholmaa taktisten ohjusten kantaman päässä olemisella.
Vierailija kirjoitti:
Ketjun ruotsinkielisten ja ahvenanmaalaisten vihaajat, tiedoksi:
- 70% Suomen merikuljetuksista tulee Ahvenanmeren kautta
- 100% Suomen tietoliikennekaapeleista länteen kulkee Ahvenanmeren pohjassa.
Mitä luulette, onko näiden asioiden puolustaminen meidän suomalaisten edun mukaista?
Nimittäin juuri näiden takia Venäjä pyrkii Suomesta e n s i m m ä i s e n ä ottamaan Ahvenanmaan hallintaansa.
Toki syynä on myös se, että Ahvenanmaalta käsin pystyy uhkaamaan Tukholmaa taktisten ohjusten kantaman päässä olemisella.
Pötyä.
Ja Kaliningradista yltää Iskanderilla Tukholmaan asti.
Miksi ihmeessä