Mitä mieltä olette.. häpeän miestäni :((((
Tilanne lyhyesti: mieheni on ylipainoinen, ei jaksa harrastaa liikuntaa toisin kuin minä.. Paino on kertynyt vielä päärynämallisesti reisiin ja takapuoleen. En voi sille mitään, mutta aika ajoin minua hävettää ja ällöttää miehen vartalo, tosi muhkea takamus, paksut reidet ja isot jenkkakahvat.. Rakastan miestä, mutta tuo vartalo on kompastuskivi. Ollaan vielä nuoria ja elämäntapamme on aika erilaiset. Mitä haluaisitte sanoa minulle?? Kesällä huomasin että suurimmalla osalla +40v miehistäkin on parempi kroppa ://
Kommentit (27)
vielä parisuhteenkin mennessään.
Siitä usein on kyse, kun puoliso pyytää laihduttamaan. Ei siitä että tarttis olla tikkulaiha, vaan siitä että näyttäis että pystyy terveisiin elämäntapoihin ja ansaitsee kunnioituksen. Kunnioitus ja arvostus on maaperä josta rakkaus kukoistaa.
No, sanot suoraan, että sä haluaisit yhdessä twhdä elämäntaparempan, siinä samassa sanot, että siinä miehen painokin laskis, mikä susta ois tosi jees.
Jos sinä, niin pikkuhiljaa muutat ruokavaliota niin, että kilot alkaa karista. Yksin liikunta ei ketään laihduta, vaan mukana täytyy olla myös ruokavaliomuutos. Suosittelisin lämpimästi miehellesi vähähiilihydraattista ruokavaliota.
Miehellä on hyvä tapa tuoda asiat esiin suoraan ja " kolahtaen" .
Heikkilän mukaan kolme kertaa viikossa tunnin liikuntasessio riittää, kun se on hyvin suunniteltu. Hyviä esimerkkejä on paljon. Osaa opastaa ja auttaa. Vierumäeltä saa oman valmentajan päiväksi. Käydään läpi ruokavalio ja liikkuminen. Tosi hyvä juttu!!!!!
sinussakin on vikaa, tai itsetunnossasi, tai rakkaudessasi. minä olisin nimittäin huolestunut miehen TERVEYDESTÄ ja elämän pituudesta enkä niinkään ulkonäöstä. Kerro miehelle terveyden avulla asiasta.
sanonut vaimostaan nuo samat asiat kuin ap.
Täällä kiljuttaisiin kuorossa, mikä sika se mies on ja, että naisen sisintä pitää rakastaa ja siinä ei muutama lisäkilo haittaa! Se on silti se sama nainen, jota rakastit, et voi muuttaa häntä, hän on kaunis omalla tavallaan ja plaa plaa...
Te hölmöt av-kanat...
Sinä varmasti tunnet miehesi parhaiten, mutta keskimäärin miehet toimivat positiivisella energialla. Koita keksiä jotain motivaatiota, millä mies saisi laihdutuksen alkuun (tehkää vaikka jotain kivaa, kun mies rikkoo seuraavan 5 kg rajan alaspäin) ja kun miehe paino tippuu, niin ole siitä avoimen ilahtunut ja ylpeä.
Samaa mieltä olen myös aikaisemman kanssa, että ulkonäön sijaan ainakin minulle on tärkeintä terveys. Niin kauan kun miehellä on oikeaa ylipainoa, niin varmasti jokaisen kilon pudotus oikeasti on terveellistä.
Varaudu myös henkisesti siihen, että jos aikaisemmin muut eivät ole miestäsi katselleet, niin laihtunutta miestä saattaa sitten muutkin naiset katsella ;-)
Samaa ajattelin et jos joku mies haukkuis naistaan lihavaksi ja ettei oikein ota eteen kun kattelee levinnyttä persettä niin johan haukuttaisiin, naisilta tämä onnistuu.. Surullista ettei ajatella asioita toisen kantilta, vaan se tuttu minä-minä..
Otahan aapee puheeksi miehellesi. Alkakaa harrastamaan jotain yhteistä lajia tai jos mies menis johonkin lajiin ittekseen. Tsempistä se lähtee.
Olemme etäsuhteessa. Olen yrittänyt opastaa monella tavalla. Kertonut ystävällisesti ruokavaliosta, proteiinien tärkeydestä, kannustanut ja tsempannut jos mies on käynyt kävelyllä.. Olen mielestäni ollut tosi " kiltti" asian suhteen, en painostanut, haukkunut tms. vaan yrittänyt auttaa.
Mies on perso makealle, syö paljon aterioiden välissä ihan turhia juttuja, liikaa hiilareita, käy ravintoloissa syömässä rasvaista ym.. Olen siis jo 1,5 vuotta opastanut ruokavalion suhteen ja muutosta ei ole tapahtunut :(.
Itsetunnossani saattaa olla vähän vikaa, mutta ei tämä kokonaan siitä johdu. häpeän silti kun jotkut katsoo miestä ilmeellä " hyi" :// ja en ole vieläkään esitellyt miestä kaikille kavereilleni, jotka arvostelevat muutenkin todella karusti miehiä ja vartaloita.
Jos mies painaa yli sata kiloa, minä saan jättää sen ja jos minä painan yli 80 kiloa, mies saa jättää minut. Nykyisin painamme 75 ja 63.
Tämä painorajahan on siis tavallaan ihan vitsi, mutta sopimus siitä, jos jompikumpi alkaa paisua, on toisella oikeus olla pitämättä siitä. Minä en tykkää, että mies on lihava eikä mies tykkää, että minä olen lihava.
Ettet vain olisi yksi tuttavani, joka muutti äskettäin miehen kanssa yhteen ja nyt sitten valittaa ja itkee miten häntä inhottaa miehen läskit, ettei seksikään enää suju. On vaatinut miestä laihduttamaan.
Mutta kun mies on kunnollinen ja rahaa löytyy ja uusi talo, niin oli sit yhteen muutettava, vaikka mies on todella läski.
En vaan millään tajua, miksi mennä yhteen jos toisessa on jotain inhottavaa, mikä vaikuttaa omaan mielenrauhaankin.
ja että pitääkin, itse asiassa. meillä on nyt taistelu menossa miehen kanssa, kun painoa on aivan liikaa ja se on nimenomaan mahassa - siis rumasti sanoen mies näyttää siltä että synnäri vois kutsua koska vaan. sehän jos mikä on epäterveellistäkin, vallankin kun suvussa on diabetesta ja korkeaa verenpainetta. voi että ottaa päähän kun ei mene sana perille laihduttamisen tärkeydestä! no, nyt ollaan käyty yhdessä lenkillä muutaman kerran, ja koitan olla ostamatta kotiin herkkuja sitäkään vähää mitä ennen. vaan töihin en voi mennä miestä vahtimaan.
niin, itse olen laihduttanut 15 kiloa muutama vuosi sitten - olin tosi järkyn näköinen parin raskauden jälkeen, ja olin tosi iloinen kun mies silloin kannusti laihtumaan. sai itsekin muutaman kilon silloin pois.
ja kyllä seksielämä kuihtuu, jos toinen on lihava -ainakin meillä, kun ei varsinaisesti läskejä pidetä eroottisena juttuna. mies myöntää tämänkin, mutta silti ei laihtuminen etene...
Minkä ikäsiä ne sun kaverit oikein on joille ei kehtaa miestä edes esitellä?
Minkälainen ihminen ei KEHTAA esitellä rakastaan kavereille?
Noh, täytyy sanoa ettei munkaan mielestä päärynälihavuus mitenkään erityisesti pue miehiä mutta mitäpä siitä, kyllä millaiseen bradpittiin tahansa vuosien saatossa kyllästyis.
että itsestään huolenpitäminen koskien myös ulkonäköä kertoo arvostuksesta puolisoa kohtaan. Mä lihoin seurustelun alussa 20kg kun syötettiin ja hemmoteltiin, kuljetettiin autolla.. Ulkopuolinen huomautti mulle asiasta ja mies kommentoi että rakkaus lihottaa =) Laihdutin 10kg itseni takia, miestä ei haitannut ja siinä olen pysynyt raskauksia lukuunottamatta. Myös miehellä on 10kg enemmän painoa kuin alussa. Tykkään! Oltiin turhan laihoja. Alotettiin vuosi sitten yhdessä punttisalilla käynti ihan hyvän olon vuoksi, suosittelen! Pidän itseni huoliteltuna ja tykkään kun mies huomaa ja jaksaa kehua. Samaten mies pitää huolta itsestään ja saa lisähuomiota kun esim. tuoksuu erityisen hyvältä. Tuntuu hyvältä puolin ja toisin kun toinen haluaa näyttää hyvältä toisen vuoksi, eikä pidä itsestäänselvyytenä.
Yhdessä 7vuotta
Meillä siis se tilanne, että minä harrastan kuntosalia, hölkkää, tanssia ym.. useita kertoja viikossa, syön kevyesti.. Olen tosi hyvässä kunnossa fyysisesti. Otan miehen huomioon ulkonäön suhteen, aina tuoksun hyvältä, meikkaan viikonloppuisinkin ja laitan tukan nätisti. En kulje missään seksintappajavaatteissa edes kotona, vaikka rennoissa vaatteissa toki kuitenkin. Mies ei kuitenkaan koskaan kehu tai ainakaan huomioi asiaa.. pitää varmaan itsestään selvänä..
Miehellä on paitsi tuota painoa, niin ei muista leikkuuttaa tukkaa eikä ajaa partaa tarpeeksi usein. Hajustetta käyttää vain harvoin... TOisaalta silloin harvoin kun käyttää niin olen tietysti ihan täpinöissäni, jos mies tulee siistissä vaatteissa ja miehekkään hyväntuoksuisena. Mutta tätä tapahtuu niin harvoin ://.
- AP
Henk. koht. täytyy sanoa että mulla menis täysin hermot sellaseen tyyppiin joka harrastais urheilua monta kertaa viikossa pysyäkseen timmissä kunnossa ja käyttäis hiustenkuivaajaa joka päivä, ja laukkais kampaajalla vähän väliä ja varsinkin jos sitä elintapaa yritettäs tuputtaa mullekin.
Ei silti, olen itse hoikka ja näytän hyvältä, mutta hyvin vähäisellä vaivalla. Kohtuuton panostaminen ulkomuotoon on tylsää.
(mun mielestä kohtuullista on kivat kuteet, jos harrastaa jotain mistä tykkää muutenkin niin ok, kunhan ei pelkän ulkomuodon vuoksi, suihku kerran päivässä korkeintaan, ja vähän meikkiä naisella, tukan voi harjata jos ehtii).
Jos olet jo noin kauan puhunut miehelle siitä terveellisestä ruoasta ym. eikä mitään muutosta ole tapahtunut luulen että joudut joko nielemään tappion tai katselemaan uutta ukkoa joka panostaa enemmän ulkomuotoonsa.
Ite olen pystynyt pitämään kilot kurissa vaikka lapsiakin on monta. Mies levähtänyt noin 20kg.
En voi sille mitään, että oikeesti välillä ällöttää kosketella niitä läskejä. Miehellä oli todella hyvä vartalo ennen, nyyh!
Ymmärrän niitä miehiä, jotka haukkuvat vaimojaan läskeiksi. Kyllä se oikeasti ällöttää että toinen menee pilaamaan ihanan vartalonsa vain syömällä.
Yritän kovasti motivoida parantamaan elämä tapoja, mutta ei niin ei....
ei oikein halutakkaan niinkuin ennen