Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä rv synnytit esikoisen ja kauanko synnytys kesti?

Vierailija
24.03.2022 |

Esikoista odotan ja alkaa jo jännittää, että meneekö paljon yliajalle ja kuinka monen tunnin urakka edessä :)

rv 37+2

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

38+0, ja 4,5 tuntia. Ponnistusvaihe 20 min. Alkoi vesien menolla ja sen jälkeen etenikin vauhdilla.

Vierailija
22/62 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rv 33+4 ja kesti 7,5 tuntia lapsiveden menosta sektioon. Sektio piti tehdä, kun perätilassa olevaa vauvaa ei saanut synnyttää noilla viikoilla alakautta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivälleen syntyi. Kaikkiaan synnytys kesti 3 päivää ja ponnistusvaihe 6h, kunnes poika vedettiin pihdeillä ulos. Huh.

Mutta loppu hyvin, kaikki hyvin 😊

Vierailija
24/62 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

38 viikkoa ja muutama päivä yli. Sairaalassa ehdin olla 4 tuntia ja 20 

Vierailija
25/62 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rv 33+4 ja kesti 7,5 tuntia lapsiveden menosta sektioon. Sektio piti tehdä, kun perätilassa olevaa vauvaa ei saanut synnyttää noilla viikoilla alakautta.

Mihin tossa 7,5h saatiin käytettyä, jos toi oli kerran selvä peli jo alusta lähtien? Itsellä meni sektiopäätöksesta 8min kun vauva oli pihalla, eikä siis ollut hätäsektio edes. Ja tuosta ajasta 3min oltiin matkalla leikkuriin sairaalan käytävillä.

Vierailija
26/62 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rv 26. Kaikkinensa kesti 5 vuorokautta. 

Miten vauvalle kävi kun syntyi noin aikaisin? Toivottavasti kaikki meni olosuhteisiin nähden hyvin. ❤️

Puoli vuotta meni suurimmaksi osaksi sairaalahoidossa. Nyt terve ja reipas 8-vuotias, joka kehittynyt ikätasolleen normaalisti. Alle 3-vuotiaana kehitys oli hitaampaa, mutta siitä kiri kiinni ikätoverit. 

Vierailija
27/62 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen syntyi rv 39+6 ja synnytys kesti ensimmäisestä supistuksesta 36h. Virallista synnytyksen kestoa mahdotonta sanoa koska mulla oli vielä synnytyksen loppupuolellakin pitkiä välejä supistuksissa.

Vierailija
28/62 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

39+5 ja synnytys kesti noin 2h josta ponnistusvaihde ehkä 2min. Kerkesin just sairaalan aulaan autosta, kun poika plumpsahti maailmaan :D

Vierailija
29/62 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

41+1. Noin 24h kesti ensimmäisistä supistuksista laskettuna.

Vierailija
30/62 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaus kesti 295 päivää.

Synnytys kesti 15480000 millisekuntia.

Vierailija
31/62 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rv 26. Kaikkinensa kesti 5 vuorokautta. 

Kamalaa olisi synnyttää keskonen jo itsessään, mutta että keskosenkin synnytys kestäisi monta päivää, olisi vielä kamalampaa ja koitokset vasta edessä :(

Siihen on pätevät syynsä, miksi pikkukeskosen synnytys kestää kauan. Synnytyksen alkua yritetään tarkoituksella pitkittää, jotta vauva saisi mahdollisimman kauan kasvaa ja kehittyä kohdussa. 

t. eri

Siis tottakai syy pitkään synnytykseen on hyvä, mutta onhan tuollainen tilanne aivan kaamea. Et saisi synnyttää, jotta elinmahdollisuudet olisivat paremmat, mutta tiedät synnyttäväsi kuitenkin ihan lähiaikoina aivan liian aikaisin ja tätä kestää päiviä.

Vierailija
32/62 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

40+6 8h ponnistusvaihe 9 min.

Vierailija
33/62 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esikoinen syntyi rv 39+6 ja synnytys kesti ensimmäisestä supistuksesta 36h. Virallista synnytyksen kestoa mahdotonta sanoa koska mulla oli vielä synnytyksen loppupuolellakin pitkiä välejä supistuksissa.

Oho, olet varmaan eka, jonka kuulen sanovan, ettei supistusväli tiheentynyt. Mulla kävi samoin ja eivät millään meinanneet ottaa mua sairaalaan sisälle, kun kerroin puhelimessa, että vieläkin tulee pitkiä taukoja supistuksissa. Supistukset oli tosi rajuja ja avaavia, mutta eihän se täti puhelimessa sitä uskonut, kun kyseli vain supistusvälejä. Meni sitten ilman kivunlievityksiä se synnytys, kun puhelintädin vastustuksesta huolimatta tungin puoliväkisin sairaalaan vasta ponnistusvaiheessa.

Vierailija
34/62 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

39+6. Virallista kestoa en muista, mutta aamulla tuli ensimmäiset supistukset, illalla mentiin sairaalaan ja aamuyöllä syntyi.

Vierailija
35/62 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oho, olet varmaan eka, jonka kuulen sanovan, ettei supistusväli tiheentynyt. Mulla kävi samoin ja eivät millään meinanneet ottaa mua sairaalaan sisälle, kun kerroin puhelimessa, että vieläkin tulee pitkiä taukoja supistuksissa. Supistukset oli tosi rajuja ja avaavia, mutta eihän se täti puhelimessa sitä uskonut, kun kyseli vain supistusvälejä. Meni sitten ilman kivunlievityksiä se synnytys, kun puhelintädin vastustuksesta huolimatta tungin puoliväkisin sairaalaan vasta ponnistusvaiheessa.

Mä menin esikoisesta sairaalaan vähentyneiden liikkeiden takia ja eivät meinanneet edes tehdä sisätutkimusta vaan lähettää kotiin mutta kun se tehtiin niin todettiin että oon jo 5cm auki ja sinne jäätiin. Kuopuksen synnytys oli paljon nopeampi mutta mulla oli vielä kaksi yli 10 minuutin taukoa juuri ennen sairaalaan menoa ja matkalla, olin kuitenkin täysin auki kun sinne päästiin. Molemmissa synnytyksissä tarvitsin kuitenkin oksitosiinia vauhdittamaan supistuksia/pidentämään niiden kestoa.

- Sama

Vierailija
36/62 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syntyi viikoilla 41+2, ei tarvinnut käynnistellä. Aamuseiskalta heräsin supistuksiin ja samana päivänä klo 16 oli vauva sylissä. Ilman epiduraalia olisi varmaan syntynyt jo aiemmin.

Vierailija
37/62 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin tossa 7,5h saatiin käytettyä, jos toi oli kerran selvä peli jo alusta lähtien? Itsellä meni sektiopäätöksesta 8min kun vauva oli pihalla, eikä siis ollut hätäsektio edes. Ja tuosta ajasta 3min oltiin matkalla leikkuriin sairaalan käytävillä.

Siihen meni 7,5 tuntia, koska keskosen kohdalla yritetään synnytys estää lääkkeillä ja toisaalta kortisoni ehtisi kypsyttää keuhkoja. Tilanne vaan eteni sektioon, koska lääkkeet eivät synnytystä pysäyttäneet. En kokenut avatumisvaihetta mitenkään kipeänä, niin oli yllätys kätilöllekin kun kohdunsuu olikin täysin auki ja tuli kova kiire sektioon.

Vierailija
38/62 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rv 40+3. To aamuna klo 6 alkoi supistukset. Heti oli säännölliset ja soitin sairaalaan aamupäivällä. Käskivät tulla näytille klo 19. Kipu yltyi n. Klo 16 ja lähdettiin jo silloin sairaalaan. Kipu yllätti minut tuntumalla kovana hermosärkynä alaselässä ja pakaroissa.

Vauva syntyi vihdoin imukupin avustuksella pe klo 18.

Eli kestihän siinä :D ja repeämiä tietty tuli, mut onneks oli lääkitys, niin ne ei tuntunu miltään.

Kauhee nälkä vaan oli koko synnytyksen ajan! Olin lukenu kokemuksia et kannattaa ottaa suklaata tms mukaan mut mun ei yhtään tehny mieli makeeta(yleensä maistuu mut ei sillon). Alakerran kioskista mies kävi hakee muutaman kolmioleivän jotka söin. Syömistä ei ollu kielletty, mut sairaalan pöperöitä sai vasta synnytyksen jälkeen. Eli kannattaa ottaa kunnon eväät mukaan :)

Vierailija
39/62 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikolla 38 käynnistettiin. Synnytys kesti 12 tuntia. Raskausaikana oli niin paljon ongelmia, että itse synnytys oli se helpoin osuus. Aikaa tästä on jo 20 vuotta.

Vierailija
40/62 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mäkin menin väkisin sairaalaan, kun olin jo 10 cm auki. Juuri hetki sitä ennen pyydettiin vielä odottelemaan kotona ja ottamaan lämmin suihku plus parasetamoli.