Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kenen pitää luopua ylimääräisistä tavaroista, jos säilytystilaa on vähän?

Vierailija
24.03.2022 |

Tilanne on se, että muutettiin eron myötä lasten kanssa pienempään asuntoon, eikä säilytystilaa ole yhtä paljon kuin aiemmin. Itse olen vähentänyt tavaraa tosi paljon, sekä omaa että kodintavaraa, ja mielestäni myös lasten pitäisi tehdä sama omille tavaroilleen. Lapset kuitenki haluavat säilyttää kaiken mahdollisen, vanhat lelut, vanhat kouluvihkot ja kuvis- ja käsityöt ym ym ym. Arvelisin että kyse on enemmän laiskuudesta kuin siitä että kaikella olisi tunnearvoa. Nyt meillä on sitten joka paikka täynnä purkamattomia laatikoita, esimerkiksi omaa vaatehuonettani en ole saanut kunnolla käyttöön, kun sekin on täynnä lasten tavaroita. Pitääkö minun muka luopua kaikesta "turhasta" että lapset voivat säilyttää kaiken oikeasti turhan, vain koska minä olen hankkinut "liian pienen" asunnon?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten tehtävä on valita parhaat niistä muistoksi ja luopua lopuista.

Vierailija
22/26 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienessä asunnossa saa kaiken tarpeellisen mahtumaan kun ajan kanssa järjestelee.  Varastoon joista ei ole varma että myöhemmin käyttöä.  Useampi säilytyslaatikko kova sana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset ottaa omat kamansa omiin huoneisiinsa. Ja kun kyllästyvät kömpimään laatikoiden keskellä, sitten jutellaan, että mikä on tärkeää ja mikä ei ja sitten yhdessä karsitte ne kamat. Toki tässäkin auttaisi jos tietäisi minkä ikäisitä lapsista on kyse, ihan pienien kanssa voi joutua vanhempi enemmän tekemään päätöksiä. 

Muuten hyvä, mutta ei lapsia sekasorto häiritse. Siellä olisi laatikot sikinsokin avattuna ja tavarat levällään lattialla. Kun pitäisi siivota niin ne tyrkätään sängyn alle piiloon ja kohta sieltä etsitään jotain ja taas on lattia rojussa.

Vierailija
24/26 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi ”muistolaatikko” jokaiselle niille omille tunnearvoa oleville piirustuksille ja käsitöille. Ne nyt varmaan mahtuu AP:n vaatehuoneeseen säilöön jos muilla ei vaatehuoneita ole.

Käyt lasten kanssa yhdessä läpi jokaisen tavarat. Olet apuna tavaroiden läpikäymisessä niin ei tunnu lapsista niin työläältä. Lisäksi yhteistä kahdenkeskistä aikaa jokaisen lapsen kanssa erikseen.

Vierailija
25/26 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja kirjoitti: Pitääkö minun muka luopua kaikesta turhasta?

Tunnustaa siis itsekin tilanteen, miksi hankitte paljon kaikkea turhaa, kenen kanssa tässä krääsän määrässä oikein kilpaillaan?

Isovanhemmat tuo varmaan lapsille lisää leluja vaikka entiset ei meinaan sängyn alle ja kaappien päälle enää mahtua jne.

Vierailija
26/26 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö isän luona ole tilaa osalle lasten tavaroista. Eikö ole varastoa?

Miksi aina otetaan isä-kortti esiin? Isä voi olla vaikka kuollut.

"muutettiin eron myötä lasten kanssa pienempään asuntoon"

Jossain se lusmu on. Kai niitä lasten tavaroita pitää isänkin luona olla, kun lapset sieläkin toivottavasti oleilevat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kolme