Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

vieläkömetsissä on mustikoita?

Vierailija
06.09.2015 |

Kannattaako vielä mennä tsekkaamaan mustikkamantuja?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno typo heti otsikossa. :D Houkuttelee avaamaan ketjun, eikös.

-ap

Vierailija
2/9 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkyi olevan. 

Mutta nyt alkaa olla juolukka-aika. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustikoita on vaikka kuinka paljon, eilen kävin. Koneella kerääminen on ehkä haastavampaa kun ovat osa vähän pehmeitä jo. Käsin onnistuu hyvin. Etelä-Suomi. Ja lentäviä riesoja ei nimeksikään.

Vierailija
4/9 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo on. tosin jotkut vähän kerinny kuivaa. paras aika tietysti on jo mennyt.

Vierailija
5/9 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi olla!

Koska mulle viikko sitten täällä sanottiin, että olen typerä, kun oletan saavani (hyvää) mustikkaa vielä metsästä. Pakastimesta sitä on kuulemma pitänyt ottaa jo kuukauden ajan.

Tosiasiassa mustikkaa on vielä, mutta alkaa pikkuhiljaa olla puolukka-aika. Ja tietty riippuu siitäkin, missä päin Suomea sitä mustikkaa olisi tarkoitus löytää.

Vierailija
6/9 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uhh, luin että muusikoita ja mieleen nousi kuva sankarikitaristista joka veivaa sooloa pitkät hiukset hulmuten suomalaisessa mäntymetsässä puolukkamättäiden ja kanttarellien keskellä.

Vierailija
7/9 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 13:59"]

Koska mulle viikko sitten täällä sanottiin, että olen typerä, kun oletan saavani (hyvää) mustikkaa vielä metsästä. Pakastimesta sitä on kuulemma pitänyt ottaa jo kuukauden ajan.

[/quote]

Oletko ymmärtänyt jotain väärin, vain oletko sattunut saamaan vastauksen niiltä, jotka eivät ole koskaan nähnyt metsässä mustikoita?

Erilaisissa maastoissa ja varsinkin eri puolilla Suomea mustikat kypsyvät eri aikaan. Nyt voi löytyä korkeammista vaaroista ja varjoisammista paikoista hyviä mustikoita, ja varsinkin Lapista.

Vierailija
8/9 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ne sellaiset vieläkömetsät on? Meillä on havu- ja sekametsää ja kyllä siellä mustikoita on. Pitää vain tietää mistä etsii.

Vierailija
9/9 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, mutta puolukoita on.