Onko muita 3:sti rokotettuja, jotka epäilevät, että teillä oli korona? Mitä oireita?
Itse epäilen, että sain koronan, mutta en ole varma. Tein 3 kotitestiä, joista yksi epäonnistui ja loput kaksi näyttivät negaa.
Oireitani: hirveä väsymys päivänä 1. Sen jälkeen sitä oiretta ei enää ollut. Samoin minulla oli migreenintuntuinen päänsärky sen päivää, ja noin 4 seuraavaa, päänsärkyä hyvin lievänä. Minulla ei yleensä ole koskaan päänsärkyä, kuin yhden päivän ajan, max 1.5 pv.
Kuumeinen olo, mutta ei ollut kuumetta, elohopeakuumemittari näytti 36,6 (mun normaali ruumiinlämpöni).
Kurkkukipua, lievää, kesti 2-3 päivää.
Yskää, sekin lievää, ei alkanut heti, vaan ehkä 3. päivänä ja on oireista kestänyt pisimpään, ehkä viikon.
Ei juurikaan nuhaa.
Erotusdiagnostisia muita tiloja: minulla on jonkinmoinen, aikuisena alkanut siitepölyallergia, joka oli alkanut oireilemaan jo noin 3 viikkoa ennen tätä. Hyvin lievät oireet siinäkin, söin setiritsiiniä, ettei silmät olisi aamuisin vedessä jne. Ikinä ei ole allergiaan liittynyt oireita tuollaisena ryppäänä, että olisi noin sänkyyn kaatava väsymys (se eka päivä), tai kurkkukipuakaan, vaikka sen sanotaan olevan oire allergiassa. Ei ole minulla.
En oireile enää, eikä kurkkukipua ole, ei väsymystä, mutta allergia jatkuu.
En oikein tajua, miten tuo olisi tavallinenkaan flunssa, kun kaikki oireet olivat niin superlieviä. ei kunnon kurkkukipua, ei kunnon yskää, ei juurikaan mitään nuhaa, ei kuumetta, ei lämpöä, eikä mitään muuten nuutunutta oloa.
?????
Ja siis miksi epäilen koronaa? Tapasin perjantaina tuttuni, joka ilmoitti sunnuntaina, että hänen 5-v lapsellaan on korona. En tavannut tätä lasta, mutta tuttavani sairastui koronaan myös, olisiko ollut ma tai ti. Muuten olimme suht koronaturvallisesti (toki ilman maskeja), mutta halasin häntä kerran. Oma oireiluni alkoi keskiviikkona.
Kommentit (2)
Tuntui ihan flunssalta särkyneen kaikkineen. Testi oli positiivinen n. Kolme rokotusta olen saanut.
Ei tarvinnut epäillä, kun oli korona (teini sairastu ensin ja sai positiivisen testituloksen ennen kuin omat oireeni alkoivat). Mulla oli 3 päivää pikkuflunssa, jossa tosin oli normaalia enemmän väsymystä ja syke nousi levossakin normaalia ylemmäs.