rintaliivit EI ISTU
Oon tuskaillu jo pidemmän aikaa tän ongelman kanssa, mitkään liivit ei istu edestävaan kaaritukien päädyt jää keskiosan kanssa "kiinnittymättä" rintakehään.
Mitkään liivini ei siis istu rintakehästä :( Kävin vihdoin ja viimein ihan rintaliivikaupassa ja edes myyjä ei tiennyt mitä tekisi. Isomman kupin valittaessa jäi liivi sivuilta liian isoksi ja keskeltä ei edes koskettanut rintakehään. Mikä neuvoksi? Kertokaa nyt edes joku kun itku on jo tän asian kanssa.
Mitta rinnan alta 74, rinnan päältä 92.
Käytän 70F liivejä.
Ja pakko ympäryksen olla 70, liivit muutaman viikon käytön jälkeen löystyy muuten ja ei näillä tisseilä tue mitään.
Toivon että joku jaksoi edes lukea tämän typerän aloituksen..
Kommentit (44)
Kokeile vielä eri malleja kun löydät sellaiset, joissa kupit ovat täsmälleen oikealla kohdalla, osta ne ja tuunaa ympärysmittaa sopivaksi. Jos oikea koko on jo G60, osta jatkokappale hakasiin ja jos se on C80, ompele takaosaa pienemmäksi.
Halpisliiveistä voisi löytyä muuten istuvia, mutta ei niissä ole kokoja.
Tuohon pieni ympärys + iso kuppi -ongelmaan auttaa liikunta. Selkä hieman levenee kun saat lihaksia ja rinnat pienenevät kun rasvaprosentti putoaa.
T. Entinen laihaläski
[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 08:50"]
Olin Amerikassa sukuloimassa. Minulla omn isot, raskaat rinnat. Olimme Wallmartin halpahallissa. Sieltä löysin hyllystä halpahintaisen paketin, jossa oli muutamia puuvillaisia vuorillisia rintaliivejä. Ne ovat uskomattoman hyviä. Suomessakin myydään puuvillasia liivejä, mutta vain pienille koille. Ostamissani liiveissä ei ole mitään irtotoppauksia, liiviosassa on tukeva sauma. Ne eivät purista mistään kohtaa ja tuntuvat mukavilta päällä koko päivän. Niitä pitäisi ensi tilassa saada Suomeen. Harmittaa, kun ostin niitä vain 2 pakettia.
[/quote]
Kohtuullisen pitkä rintsikoitten ostoreissu, jos sitä varten Amerikkaan pitää lähteä.
Miksi tosiaan kukaan ei ole keksinyt alkaa myymään Suomessa puuvillaliivejä isorintaisille? Viis siitä, vaikka eivät kovin nätit olisi, eihän niitä vaatteitten alta kukaan näe ja paljon tärkeämpää on se, että ovat mukavat ja sopivat.
Kaarituelliset minäkin olen unohtanut jo ajat sitten. Kun ei sovi niin ei sovi, se on vaan uskottava, eikä niitä liivikauppiaita, jotka väittävät "väärä koko, kokeilepa tätä".
[quote author="AV Mamma" time="06.09.2015 klo 01:01"]Kokeile halpismalleja. Itse löysin ihan täydelliset kaupasta, joka erikoistui halpisneuleisiin. Ostin heidän rintsikoitaan 5v kunnes liike lopetti, kaapissa on onneksi vielä noin kymmenet. Parempaa istuvuutta en ole löytänyt mistään muualta, mitattuna, merkkinä tai muunakaan.
Kokeile siis halpiksia, vaikka nettikaupoista.
[/quote] Mulla taas tosi pienet rinnat. Kiinasta tilaamani oli täydelliset! En kyllä apllle suosittele. Koska eri ongelma. Mutta oletko jostain muualta siis ulkomailta ikinä ostanut? Esim usa ?
Curvykaten ja bravissimon liiveissä näyttää olevan sama vika: kupin menevät kainaloon, ja silloin kaarituki painaa kainalossa. Ei käy lyhyelle, jolla vyötärön ja kainalon väli ei ole mannekiinimittaa.
Ruotsalaisen Miss Maryn liiveissä on joitakin hyviä malleja, mutta enemmän isoille ihmisille sopivia. Vaikeaksi menee, kun alle 160-senttinen yrittää niitä G-kuppisia pienellä ympärysmitalla löytää.
[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 00:13"]
Käytän 70F liivejä. Ja pakko ympäryksen olla 70, liivit muutaman viikon käytön jälkeen löystyy muuten ja ei näillä tisseilä tue mitään. Toivon että joku jaksoi edes lukea tämän typerän aloituksen..
[/quote]
Ompele niihin joustamatonta nauhaa, niin eivätpä sitten veny. Tai käytä aluksi jatkopalaa hakasissa ja ehkä vielä vähän pienempää ympärysmittaa ja isompaa kuppia.
Sano niille napakasti ja terävästi "ISTU". ja toista tarvittaessa, näin koiratkin oppii.
[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 09:26"]
Curvykaten ja bravissimon liiveissä näyttää olevan sama vika: kupin menevät kainaloon, ja silloin kaarituki painaa kainalossa. Ei käy lyhyelle, jolla vyötärön ja kainalon väli ei ole mannekiinimittaa.
Ruotsalaisen Miss Maryn liiveissä on joitakin hyviä malleja, mutta enemmän isoille ihmisille sopivia. Vaikeaksi menee, kun alle 160-senttinen yrittää niitä G-kuppisia pienellä ympärysmitalla löytää.
[/quote]
Puolalaisissa merkeissä kuten Comexim ja Ewa Michalak on erittäin kapea kaarituki. Ovat myös erikoistuneet suuriin kuppikokoihin. Googlella löydät niiden omat nettikaupat, tietääkseni ei vielä suomesta saa.
[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 09:49"]
Sano niille napakasti ja terävästi "ISTU". ja toista tarvittaessa, näin koiratkin oppii.
[/quote]
Heh heh olipas hauskaa...
[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 09:49"]Sano niille napakasti ja terävästi "ISTU". ja toista tarvittaessa, näin koiratkin oppii.
[/quote]
Sääliksi käy sun 80-lukulaisin opein kasvatettua koiraa.
Joo tosiaan ei mee päälle 65 ympärysmitta jota joku jo ehdotti. :( ja enemmän oikeestaan tuntuu että rinnat on laajalla pinta-alalla, ja että kaarituki ei siksi riittäisi edestä.
Käytän tällähetkellä cubuksen liivejä, kun oli ainut kauppa mistä kohtuuhinnalla sai. Sokoksella voisi tosiaan pyörähtää. Muuten ns. Halpisliivit ei käy (hm, Seppälä ja muut tälläset, koska kokoja ei ole tähän mun kuppiin asti. :D), Prismassa tosiaan vois vielä kerran epätoivosena käyä etsimässä josko kokoja ois..
-ap
[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 09:21"][quote author="AV Mamma" time="06.09.2015 klo 01:01"]Kokeile halpismalleja. Itse löysin ihan täydelliset kaupasta, joka erikoistui halpisneuleisiin. Ostin heidän rintsikoitaan 5v kunnes liike lopetti, kaapissa on onneksi vielä noin kymmenet. Parempaa istuvuutta en ole löytänyt mistään muualta, mitattuna, merkkinä tai muunakaan.
Kokeile siis halpiksia, vaikka nettikaupoista.
[/quote] Mulla taas tosi pienet rinnat. Kiinasta tilaamani oli täydelliset! En kyllä apllle suosittele. Koska eri ongelma. Mutta oletko jostain muualta siis ulkomailta ikinä ostanut? Esim usa ?
[/quote]
En uskalla tilata, juuri istuvuuden takia. Pelkään että saan mitä sattuu/kun kaupassa olevatkaan ei istu niin pelko että tilaan ja on aivan kamalat.
-ap
Tee tänne aloitus ongelmastasi, osaavat auttaa paremmin
Tee tänne aloitus ongelmastasi, osaavat auttaa paremmin. Lue sieltäensin ohjeet aloittelijalle!
[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 08:55"]Minulla oli vähän samaa ongelmaa. Itse tarvitsen liivit, joissa syvä kuppi. Eli kuppi tulee reilusti rinnan päälle. Liivien täytyy myös olla leveät rinnan alta, että istuvat. Eli vähintään 3 riviä hakasia. Ja tosiaan kuppien tulee olla suht lähellä toisiaan kaaritukien kohdalta, eikä välissä saa olla ylimääräistä kaistaletta (usein on H&M:n, Lindexin yms. ruotsalaisten merkkien liiveissä). Tällöin tämä kaistale jää ilmaan ja liivit ei istu.
Ainoat sopivat ja samalla myös edulliset on S-ketjun omat liivit: ACTUELLE. Sokokselta ostan omani. Malleja löytyy tuonkin merkin sisällä useita, mutta noita minulle sopivia onneksi löytyy monet :)
Tässä yksi malli, joka istuu minulle:
https://www.sokos.fi/wcsstore/SOK_StorefrontAssetStore/images/product/iso/6409607058072_kuva1.jpg
[/quote]
Voi kuvaus kuulostaa aika samalta omiin rintoihin. Pitääpä siellä käydä! :-)
Ja "ihanaa"että joku muukin tuskailee näiden ongelmien kanssa, kun olenkin kaveriporukan ainoa..
-ap
[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 10:05"]Tee tänne aloitus ongelmastasi, osaavat auttaa paremmin
https://www.reddit.com/r/ABraThatFits/
[/quote]
Voisi :-)
-ap
Ei meillä ole koiraa, inhoan niitä ;)))
_ no mutta rattoisaa päivää tissiongelmaisille. Yrittäkää ne ryntäät nyt johonkin tunkea, vaikka hanuriin, ihan sama kenen.
[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 09:54"]
Kokeile 65 ympärysmitalla olevia.
[/quote]
Mulla auttoi tosiaan kun vaihdoin 75:stä 70:een. Olen pitkä ja laiha. Kuppikoko oli e tai f, riippuen valmistajasta. Sokoksesta löytyi myyjän avustuksella sopivia.
Nyt en tiedä edes kokoa. Kävin pienennyttämässä rintani lääkärin niin ehdottaessa. Kesän olen kotosalla ja mökillä ilman, muuten käytän hakasettomia, pään yli vedettäviä liivejä.
Julkisella puolella leikattiin.
Ovatko rintasi lähellä toisiaan? Montako sormenleveyttä niiden väliin mahtuu?