30 v bileet, voinko pyytää lahjan sijaan osallistumismaksun juhliin??
Olen järkkäämässä loppuvuodesta 30 v pippaloita ja mietinnässä olis vuokrata joku kiva mökki tai muu tila. Mutta se taas maksaa aika paljon, niin voinko tehdä niin, että en halua lahjoja, vaan että olis joku osallistumismaksu juhliin? Ja mikä olis kohtuusumma per henkilö, jos sisältää mökin, ruoat ja boolia? Onko muut tehneet/osallistuneet tällaisiin juhliin, mitä kokemuksia, miten vieraat suhtautuneet? Kun en mitään tavaroitakaan tarvi, niin mielummin ihmiset vois käyttää lahjarahat tähän.
Kommentit (29)
Minusta ei ole oikein korrektia tuollainen. Pidä mieluummin vähän vaatimattomammat juhlat, tai edes niin tarjoilun suhteen, että sanot tarjoavasi vaikka lasilliset, mutta muuten toivot ihmisten tuovan lisäjuomia mukanaan halutessaan.
Kun ei kerran itsellä ole varaa, niin siitä on helppo vetää se johtopäätös, että kekkerit pidetään kotona ja jatkot jossakin kapakassa, jossa sitten jokainen jo kustantaakin omat juomansa itse.
Ei pääsymaksua! Säästä mielummin40-v juhlia varten jos nyt ei ole varaa.
Ei se olis pääsymaksu vaan osallistumismaksu. Mutta mietin nyt vielä asiaa uudemman, kun tulee tällaista palautetta, en halua, että kaverit ajattelee mitenkään negatiivisesti. Vai löytyykö joitakin, jonka mielestä ok tämä? Terv. ap
Onpa köyhää, tajuaisin jos olisi jotku teinibileet. Mitä jos jättäisit synttärisi juhlimatta. Mene töihin vaikka ja opettele säästämään.
Ei minua vieraana haittaisi, pääsymaksu vain kuulostaa hassulta. Kolehtiin osallistuisin mieluusti jos se takaa kivan elämyksen
Menettelis vielä teineillä ehkä... muilla tosi noloa, sori vaan. N18
Minkä summan olisitte valmiit maksamaan enintään: 15, 20, 25 eur/hlö. Näitä olin ajatellut. Kotini on liian ahdas. terv. Ap.
Ei lahjaa eikä osallistumismaksua.
Hmm, no enpä tiedä. Vähän kummaltahan tuo kuulostaa! Ehkä jos kyseessä olisi jotenkin tosi leimallisesti vaikka kaveriporukkasi mökkireissu, jolla vähän juhlistetaan myös syntymäpäiviäsi. Mutta jos on vaan pääsymaksu synttäreille... Hmm, ei.
[quote author="Vierailija" time="05.09.2015 klo 21:17"]
Minkä summan olisitte valmiit maksamaan enintään: 15, 20, 25 eur/hlö. Näitä olin ajatellut. Kotini on liian ahdas. terv. Ap.
[/quote] Jättäisin kyllä tulematta.
Kysy kaveriporukalta miltä ideasi kuulostaa.
No jos kuka vaan minun kavereistani tuollaista ehdottaisi niin ilmanmuuta osallistuisin jos sillä taataan, että juhlat pystyyn saadaan. Kerättäisiin porukalla sitten vaikka joku yhteinen lahja vähän pienemmillä euroilla muun juhlakansan kanssa sankarin seläntakana, jotain haluttaisiin kuitenkin lahjaksikin antaa.
Varmasti kyseessä on kuitenkin ystävät ja ne lähimmät ketkä ajattelit kutsua joten itse varmaan tiedät heidän reaktionsa mutta itse en ajattelisi pahalla varsinkaan jos ilmoittaisit samalla selkeästi että lahjaa ei tarvitse tuoda enää lisäksi ja siltikin tuo osallistumismaksu on vapaaehtoinen ja ilmankin saa juhlimaan tulla.
Kaukaisemman ihmisen kutsussa en tiedä miten suhtautuisin tuohon, varmaan samalla tavalla jos summa on kohtuullinen ja tarkoitus tosiaan pystyttää ne bileet eikä kerätä jotain muuta ja tarjota vieraille sipsipussi jaettavaksi
No älä nyt nolaa ittees, unohda vaan juhlasi.
Jos lähetät kutsut, sun pitää olla varannut mökki. Jos sitten kovin moni ei osallistu, joudut kuitenkin itse maksamaan sen. Jos yrität saada sitovat osallistumisilmoitukset hyvissä ajoin, se kuulostaa hankalalta.
on halpojakin tiloja, ota sellainen johon on varaa. Kutsussa voi sanoa, että ei lahjoja, mutta maksuja en lähtisi keräämään.
Eikö joku seurakunnan tila voisi olla edullinen?
[quote author="Vierailija" time="05.09.2015 klo 21:55"]Eikö joku seurakunnan tila voisi olla edullinen?
[/quote]Seurakunnan tila kolmekymppisbileisiin? No ei tod!
Montako vierasta kutsuisit? 10, 20, 30..? Aikamoinen vuokramökki pitää olla, jos vieraita on enemmän kuin 10. Jos jokainen maksaa vaikka 20 €, niin ei vaikkapa kymmenen vieraan rahoilla vuokrata vielä minkäänlaista mökkiä, saati hankita ruokaa ja juomaa. Ehkä ne tarjoilut vain.
Minusta tuo on ajatuksena ihan ok ja osallistuisin muelelläni. Itse varmasti omat ystäväsi tunnet ja heidän suhtautumisensa.
Lain mukaan pääsymaksua ei voi yksityishenkilö periä kuin tietyin edellytyksin. Vaikkei laista välittäisikään, niin siihen saat varautua, että isohko osa ei ole valmis maksamaan euroakaan osallistumismaksua.