Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työterveyslääkäri ei suostunut kirjoittamaan reseptiä..

Vierailija
05.09.2015 |

Sille ainoalle yskänlääkkeelle joka antaa edes jonkinlaisen unirauhan pahassa yskässä eli Codesan Comp eikä myöskään antamaan reseptiä Panacodille kuukautiskipuihin. Tiedän että kodeiini aiheuttaa helposti riippuvuutta, mutta ei nyt sentään muutamana-viikon ajan yöksi otettuna tai 2 ekana vuotopäivänä menkkakivuissa!! kirjoitti sitten jotain minulle täysin tuntematonta Miranaxia kys kipuihin ja mietti olisko syytä mennä gynekologille, jos kuukautiset sattuu:0 totesin että käsittääkseni kuukautiskivut tietyssä määrin on ihan normaali juttu, kohtu supistelee jne..

Tyyliin 1-2x/vuodessa olen Panacodia pyytänyt ja saanut ja sen pienen 20tbl paketin, muuten käytän Panadolia ja joskus Ibumaxia. Ja näki kyllä koneelta kys asiat eli en ole lääkeriippuvainen tms.

No, miehellä sama havainto, lääkärit on tod kiristäneet tyyliään kodeiinipohjaisten lääkkeiden kanssa. Tuonyskänlääke varsinkin vatuttaa, se on oikeasti ainoa yskänlääke mikä hillitsee sen verran aivoissa sitä yskänärsytys"keskusta" että saa jotenkin nukuttua. 

No, ensiyönä sitten taas valvon, yskin, syljen klimppejä, torkahdan ja herään taas yskimään.

Kommentit (146)

Vierailija
1/146 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta tupakointi.

Vierailija
2/146 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on outo ajatus pyytää mitään tiettyä lääkettä lääkäriltä, luotan siihen, että lääkäri tietää tarvitsenko lääkettä ja mitä lääkettä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/146 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala saikuttaa kunnolla, niin eiköhän työterveyslääkärin mieli muutu.

Vierailija
4/146 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska toi aivojen yskänärsytyskeskus...tosiaan kaikki lääkärit ei usko yskänlääkkeiden tehoon ja mainitsemasi kipulääke väärinkäytettynä voi johtaa myrkytystilaan...

Vierailija
5/146 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sinua ja ymmärrän lääkäriä. Heille kodeiinin PYYTÄMINEN on punainen vaate, eikä kukaan voi tietää oikeasti, että just sä olet se luotettava järkikäyttäjä. Vaikka itse ajattelen samoin kuin sinä ja farmasistina todellakin käytän lääkkeitä kuten kuuluu niin voisin arvata, etten minäkään noita juuri pyytämällä saisi. 

Vierailija
6/146 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap tuskin aikoo napata koko pakkauksen panacodia kerralla.

Vierailija
7/146 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ehkäpä tämä flunssani ja yskäni tosiaan johtuu tupakoinnista...olin 13v kun tipakkasauhun otin, meinasin tikahtua ja sen jälk ei ole rööki suussani edes käväissyt. Rakastan kyllä tämän palstan yleistäjätuomaantorvia:D

Mitä tulee "jonkun tietyn lääkkeen pyytämiseen lääkäriltä" niin en ole taliaivo, osaan ottaa itsekin asioista selvää, minulla on tietiyistä asioista itselläni kokemusta ja en pidä lääkäriä ylijumalana jolle ei saa suutaan avata tai jonka suun antia pidetään ainoana oikeana totuutena ja sillä siisti. Kyseenalaistan jos koen että niin ole aiheellista tehdä. Ja nuo mainitsemani lääkkeet olen todennut ainoiksi tehokkaiksi kys vaivoissani, yskässä varsinkin ja esim käsikauppamikstuurat yskään, ne ovat yhtä tyhjän kanssa, sen myöntävät lääkäritkin.

ap

Vierailija
8/146 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2015 klo 20:54"]

Ymmärrän sinua ja ymmärrän lääkäriä. Heille kodeiinin PYYTÄMINEN on punainen vaate, eikä kukaan voi tietää oikeasti, että just sä olet se luotettava järkikäyttäjä. Vaikka itse ajattelen samoin kuin sinä ja farmasistina todellakin käytän lääkkeitä kuten kuuluu niin voisin arvata, etten minäkään noita juuri pyytämällä saisi. 

[/quote]

Varmaan on aika lääkärikohtaista mutta itse olen kyllä saanut noita ap:nkin mainitsemia lääkkeitä jos olen pyytänyt. Panacodia syön selkäkipuihin. Yskänlääkettä nyt tietysti harvemmin pyytelen mutta kuitenkin.

Toisaalta kyllä käyn samalla yksityisellä lääkärillä. Sama lääkäri kirjoitti silmää räpäyttämättä kuukauden saikun kun totesin, etten kykene työharjoitteluun syystä x. Ainoastaan kysyi, mihin asti saikkua tarvitsen.

Vierailija
9/146 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa tympeetä, se yskänlääke tosiaan autto mulla niin, että pystyin nukkumaan. Kuukautiskipuihin Miranax on mulle paaaaaljon parempi kuitenkin, Panacod ei mulla auta suunnilleen mitään.

Vierailija
10/146 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Panacod ei todellakaan ole kuukautiskipulääke. Ensin säännöllinen Ibumax tai vastaava kuukautiskipuihin, sitten tarvittaessa panadol lisäksi. Jos ei riitä, niin todellakin gynekologille, eikä opiaatteja syömään.

Codesan comp voi satunnaisesti käytettynä olla ihana asiallinen lääke, mutta en minäkään kirjoittaisi sitä, jos sama potilas pyytäisi kodeiinia myös kuukautiskipuihin

T:lääkäri

Vierailija
11/146 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en aikaisemmin uskonut minkään yskänlääkkeen tehoon, ennen kuin mun tytölle lääkäri määräsi tuota Codesan Comp -lääkettä, ja ihme ja kumma: tyttö sai nukuttua yöt heti, kun alkoi lääkettä käyttää.

Vierailija
12/146 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen just toipumassa kovasta flunssasta ja mulla oli kamla yskä. Kävin työpaikkalääkärillä, joka olisi kirjoittanut mulle Cocillanaa, mutta pyysin Codesan compia. Minulla on aiemmin ollut kumpaakin ja Codesan comp oikeasti auttoi yskänärsytykseen.nyt ei tuokaan tunnu auttavan.

Vierailija
13/146 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuka on niin pöljä että luottaa täysin lääkäriin? Pitäis osata ymmärtää ettei kaikki lääkärit oo yhtä päteviä. Aina kannattaa itsekin vähän ottaa selvää ja opiskella asioista. Että osaa sitten aukaista suunsa kun tuntuu ettei asiat mee niinku kuuluu. Tk:ssa ja päivystyksissä tapahtuu todella paljon virheitä ja huonoa hoitoa.

Vierailija
14/146 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Codesan Comp on tosiaan ainut yskänlääke joka auttaa. Ainut.

Vierailija
15/146 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä tietää, että tuo Miranax tehoaa, välillä on ekat 1-2vrk aikamoista selkä-ja vatsakipuilua. Olisi edes sen yskänlääkkeen antanut, vihaan yskimistä ja varsinkin yöaikaan se on niin suolesta, sitten vain virkeänä uuteen päivään:/

ap

Vierailija
16/146 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2015 klo 20:57"]

[quote author="Vierailija" time="05.09.2015 klo 20:54"]

[/quote]

Varmaan on aika lääkärikohtaista mutta itse olen kyllä saanut noita ap:nkin mainitsemia lääkkeitä jos olen pyytänyt. Panacodia syön selkäkipuihin. Yskänlääkettä nyt tietysti harvemmin pyytelen mutta kuitenkin.

Toisaalta kyllä käyn samalla yksityisellä lääkärillä. Sama lääkäri kirjoitti silmää räpäyttämättä kuukauden saikun kun totesin, etten kykene työharjoitteluun syystä x. Ainoastaan kysyi, mihin asti saikkua tarvitsen.

[/quote]

Joo no kaikilla ei ole aina se tuttu lääkäri siinä. Asia on kuten sanoin. Oli minullakin kesällä paha iskias ja nyt on kyllä lääkkeitä kotona vaikka tulis millaiset kivut (tai yskä, käyhän Panacod siihenkin.) Ihan kätevää. Mutta pyytämällä ei oikein onnistu, eikä kuulukaan. 

Vierailija
17/146 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2015 klo 20:55"]Niin, ehkäpä tämä flunssani ja yskäni tosiaan johtuu tupakoinnista...olin 13v kun tipakkasauhun otin, meinasin tikahtua ja sen jälk ei ole rööki suussani edes käväissyt. Rakastan kyllä tämän palstan yleistäjätuomaantorvia:D

Mitä tulee "jonkun tietyn lääkkeen pyytämiseen lääkäriltä" niin en ole taliaivo, osaan ottaa itsekin asioista selvää, minulla on tietiyistä asioista itselläni kokemusta ja en pidä lääkäriä ylijumalana jolle ei saa suutaan avata tai jonka suun antia pidetään ainoana oikeana totuutena ja sillä siisti. Kyseenalaistan jos koen että niin ole aiheellista tehdä. Ja nuo mainitsemani lääkkeet olen todennut ainoiksi tehokkaiksi kys vaivoissani, yskässä varsinkin ja esim käsikauppamikstuurat yskään, ne ovat yhtä tyhjän kanssa, sen myöntävät lääkäritkin.

ap
[/quote]

Lääkäri määräsi sinulle uutta lääkettä, jota et ennalta tunne, mutta tiedät että Panacod on aikoa kipulääke, joka toimii... Ristiriitaista.

Tietysti voit pyytää lääkäriltä, mitä haluat, mutta se että hän ottaa työssään toiveesi huomioon, ei tarkoita sitä, että sinä määräät, miten lääkäri työnsä tekee. Lääkäri tekee itse valinnat, joiden kokee auttavan sinua parhaiten.

Vierailija
18/146 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Panacod ei todellakaan ole kuukautiskipulääke. Ensin säännöllinen Ibumax tai vastaava kuukautiskipuihin, sitten tarvittaessa panadol lisäksi. Jos ei riitä, niin todellakin gynekologille, eikä opiaatteja syömään.

Codesan comp voi satunnaisesti käytettynä olla ihana asiallinen lääke, mutta en minäkään kirjoittaisi sitä, jos sama potilas pyytäisi kodeiinia myös kuukautiskipuihin

[/quote]

No mitäs kun kaikilla ei vatsa kestä tulehduskipulääkkeitä ja panadol 1000mg on yhtä tyhjän kanssa?

Vierailija
19/146 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2015 klo 20:50"]

Minusta on outo ajatus pyytää mitään tiettyä lääkettä lääkäriltä, luotan siihen, että lääkäri tietää tarvitsenko lääkettä ja mitä lääkettä.

[/quote]

Kyllä  minä ainakin osaan pyytää tiettyä, toimivaksi huomattua lääkettä. Joskus lääkärit ovat niin puupäitä, että tyrkyttävät tehottomia lääkkeitä vaikka nyt selkäsärkyyn, joten silloin pitää osata sanoa , että ei käy. Mieluummin olen ilman kuin, että syön lääkettä jolla ei ole mitään vaikutusta. Tai vaikutukset ovat ei toivottuja. Tietty tämä onnistuu vain, jos osaa pyytää esim. vaivaan mikä on kroonista ja kokeillut "lähes kaiken" jo aiemmin. 

Kerran sain lääkekuurin selkäsärkyyn. Noh, selkään ei auttanut, mutta nilkat ja jalkaterät turposivat ilmapalloiksi. Ihmettelin miksi ja aloin googlettaan lääkettä. Selvisi, että olisi saanut syödä vain viikon verran kerrallaan, mutta lääkäri oli laittanut mulle kuukauden kuurin ( olin ehtinyt vajaa 3 viikkoa syödä). Samantien lopetin ja kesti reilun viikon jalkojen palautumiseen normaaleiksi. Näin, että ei menen nappiin aina lääkäreilläkään. 

Vierailija
20/146 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Kivaa, palstalääkärikin paikalla :)

Ehkä se ei ole kuukautiskipulääke mutta minulla se on tehonnut kun on oikein imakasti supistellut. Ibumaxit ym vastaavat eivät ole minulle niin hyviä koska aiheuttavat vaikuttavan aineensa vuoksi minulla mm vatsan löysyyttä ja närästystäkin. Siksipä Panacod ollut hyvä tai sitten olen mennyt ihan Panadolilla. Tosin sitäkään en ole esim tämän lääkärin mainitsemaa 3g/vrk ottanut vaan reilusti alle 1g vaikka en maksaongelmainden olekaan. 

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kahdeksan