Taas hirveä ÄHKY. Bmi 37, taas vain 2 päivää jaksoin syödä 2000 kcal, tänään taas 3000 yli :'( en jaksa
Kommentit (33)
Äläpä luovuta. Oletko yrittänyt keksiä jotain muuta tekemistä syömisen tilalle?
Söin klo 9 aamupala
klo 13.20 lounas
Ja välissä rahkan, mandariinin, lohi viipaleita, siis 10 min välein, en ymmärrä mistä se himo taas iski, 2 päivää mennyt hyvin..
Kävin käveleen 45min, söin klo 19.15 normi annoksen, santsi annoksen, rahkan, lapsen makuviili, huomisen eväsrahkan.. Huh huh
Liikunta ei ainakaan vähennä ruuan himoa, vaikka niin ne väittää AP
Se onnistuu ku perehdyt siihen, miten pystyy syödä enemmän ilman nälkää ja paino alkaa selkeästi pudota. Hiilarit minimiin, riittävästi rasvaa ja proteiineja.
Vhh, Keto... Saa läträä voita, kermaa, ihan riittävästi juustoa, proteiineja... Netissä hyviä artikkeleita, ohjeita, videoita ja before & after kuvia.
Ettei tule "keto flu", alussa kannattaa huolehtia riittävästä elektrolyyttien saamisesta (valmiita keto elektrolyytti jauheita olemasa).
Mulla ei myöskään kalorien lasku onnistunut mut Vhh tuntui itselle sopivalta ja toimii oikeesti.
Tsemppiä👍😊
Vierailija kirjoitti:
Äläpä luovuta. Oletko yrittänyt keksiä jotain muuta tekemistä syömisen tilalle?
Lukenut kirjaa, käynyt käveleen, katsonut sarjaa..
Erona kahteen edelliseen päivään:
Tänään oli vapaapäivä ja tosiaan jääkaappi huutelee aina kun olen kotona.. Oispa aina töitä..
Ap
Mitä syöt? Ovatko rasvat, hiilihydraatit ja proteiinit tasapainossa? Kuinka kaloripitoisia asioita syöt?
Joo pahin olla just himassa ja kuunnella sitä jääkaapin kutsuhuutoa...
Suosittelen tosiaan et perehdyt ja ainakin kokeilet noita vhh tai keto juttuja.
Eikä aluksi kandee harrastella sitä liikuntaa vaan lisää vasta ku syöminen kohdallaan. Itellä mtös ruokahalu lisääntyy jos alan treenaa...
T:aiempi vhh/keto suosittelija
Tutun kuuloista. Syötkö päivän mittaan tarpeeksi, vai yritätkö hillitä ruokailua koko ajan? Minua on auttanut, että syön ruoka-aikoina ihan reippaat annokset, mutta en santsaa, vaikka ruoka olis jotain herkkuakin. Säännölliset ruoka-ajat ja riittävästi ruokaa, niin ei tule turhia mielitekoja. Kiinnitä huomiota ruuan laatuun, eli vähärasvaista ja kevyttä ruokaa, niin saa ruoka-aikana syödä riittävästi. Usein se repsahtaminen tapahtuu iltaisin, kun on joutilasta aikaa napostella. Siihen auttaa keksiä jotain muuta toimintaa napostelun sijaan, joka vie ajatukset pois jääkaapin herkuista. Vaikka pieni kävelylenkki,lähinnä maisemia katsellen, ei mikään hikirääkki. Tai vaikka joku pieni mieleinen askartelutyö.
Sinuna söisin isompia annoksia kunnon ruokaa ja jättäisin noi rahkat ja muut välipalat pois. Aamiaiseksi jotain kevyttä. Lounas salaatti. Päivällinen kunnon ruoka. Illalla jotain täyttävää mutta ei kaloripitoista, kuten kananmunaa.
https://kuntoplus.fi/laihdutus/painonhallinta/mika-on-ketogeeninen-ruok…
Tossa jotain infoa...
Itselläni liikkuminen pahentaa nälkää ja silloin helpommin ”sortuu” syömään liikaa ja kaiken mikä on kaapeissa. Olen vuoden alusta yrittänyt keventää ja on kyllä rankkaa..minulla on jäätävä nälkä koko ajan ja ennen kun joku sanoo syö syö niin jos syön niin paljon ettei ole nälkää niin en laihdu ikinä. Vatsa on tottunut jättiannoksiin ja ei kai se auta kun odotella, että joskus mahalaukku pienenee normille tasolle. Pidän kerran viikossa ns.vapaan syömisen päivän, mutta pyrin silloinkin siihen etten ahnehdi ihan päättömänä vaan tyyliin noutoruoka-annos ja päälle karkkipussi tai suklaalevy. Nyt on -7kg vuoden alusta eli kyllä tämä toimii jotenkin.
Suosittelen Ozempiciä. Itsellä ollut tuo käytössä n.1,5 ku ja paino laskenut neljä kiloa. Nälkää ei ole, ei myöskään mielitekoja
Vierailija kirjoitti:
Sinuna söisin isompia annoksia kunnon ruokaa ja jättäisin noi rahkat ja muut välipalat pois. Aamiaiseksi jotain kevyttä. Lounas salaatti. Päivällinen kunnon ruoka. Illalla jotain täyttävää mutta ei kaloripitoista, kuten kananmunaa.
Nuo rahkat ei ollu ostettu edes mulle..
Tai no 1 oli ilta herkuksi, kun normaalisti vetäisin levyn suklaata ja puoli pussia sipsiä. Mutta söin lastenkin rahkat.. Ap
Nyt vielä puoli laatikkoa lihaperunasosetta! Mikä mussa on vikana?? Ap
Jääkaappi huutelee, skitsofrenia?
Ähky ei ole normaalia, syitä dyspepsiaan voi olla monia... Vai onko itsetuhoisen käytöksen (ylensyönti) seurausta. Yhden päivän lihominen on ongelma, jos toistat sitä ("itsetuhoa itsetuhoisuudesta").
Jos et pääse tunnesyömisen/ahtamisen juurisyyhyn käsiksi, ei siihen mitkään ruokavaliot auta. Mars terapiaan❤️
T: samassa veneessä
Aloita pikkuisen pienemmästä erosta. Yli 1000 kcal ero on liian suuri.
Tai salli itsellesi palkintopäivät. Että jos jaksat 5 pvä pelkällä aamiaisella ja työpaikkalounaalla, niin perjantaina saa syödä niin paljon kuin napa vetää, tmv.
Oot selkeesti syönyt päivän aikana liian vähän kun illalla pitää kaksin käsin ahmia. Eli syö päivällä järkevämmin, kunnollisia terveitä annoksia tavallista terveellistä ruokaa. Aloita vaikka tolla ja viilaa parin viikon päästä seuraavaa asiaa sitten kun näet miten se vaikuttaa. Riittävästi kuitua ja proteiinia aterioilla ja vain vettä juomaksi!
Jos voisit löytää tekemistä, josta olisit itsestäsi edes hitusen ylpeämpi (pieniä asioita!) itsetuhoinen käytös ("tunnesyöpöttely") vähenee/poistuu. Jos ruokavalio ei TYYDYTÄ sinua, korjaa se!
Minä syön aamiaiseksi 1/2dl kaurahiutaleita joissa on 30 g voita, ehkä 20 g ruokosokerisiirappia, ja joskus vähän kypsää banaania. (Olen hoikka.) En syö ruokaa, mikä ei tyydytä minua.
Minä kellonaikoina söit? Tarkkaile ateriarytmiäsi