Mä olen toipunut kaikista leikkauksista todella hyvin ja nopeasti
yksi sektiokin takana ja nyt olisi vielä toinen edessä. Onko kokemusta että paraneeko toiset vaan paremmin? Jos saan haavankin, se paranee hetkessä. Jännitän vaan niin paljon sitä sektiota, ja haluaisin lohduttaa itseäni että selviän siitä taas helpolla.
Kommentit (5)
kun se riippuu niin kovin siitä mikä alue sulta leikataan ja miksi.
[quote author="Vierailija" time="05.09.2015 klo 11:07"]
yksi sektiokin takana ja nyt olisi vielä toinen edessä. Onko kokemusta että paraneeko toiset vaan paremmin? Jos saan haavankin, se paranee hetkessä. Jännitän vaan niin paljon sitä sektiota, ja haluaisin lohduttaa itseäni että selviän siitä taas helpolla.
[/quote]
Onhan se haavan paranemisnopeus genettisistä ominaisuuksista kiinnii
Kyllä, toiset vaan paranee nopeammin. Ikä ja fyysinen kunto vaikuttavat myös, geenien lisäksi. Jos tapaat parantua nopeasti, todennäköisesti niin käy nytkin. Mikä ei tietysti sulje pois sitä mahdollisuutta, että saat jonkin komplikaation, kuten infektion, joka hidastaa paranemista. Mutta kyllä nopeiden toipumisten historia on positiivinen asia :)
[quote author="Vierailija" time="05.09.2015 klo 11:51"]Kyllä, toiset vaan paranee nopeammin. Ikä ja fyysinen kunto vaikuttavat myös, geenien lisäksi. Jos tapaat parantua nopeasti, todennäköisesti niin käy nytkin. Mikä ei tietysti sulje pois sitä mahdollisuutta, että saat jonkin komplikaation, kuten infektion, joka hidastaa paranemista. Mutta kyllä nopeiden toipumisten historia on positiivinen asia :)
[/quote]
Kiitos tästä! Kaikki kummastelevat miksi haluan sektion, mutta viimeksi kun sektio tehtiin (ei suunniteltu), se sujui niin hyvin ja paranin viikossa täysin, joten mulle jäi vaan positiivinen kokemus. Ja sektion lisäksi olen siis kokenut kolme eri leikkausta ja kaikista olen aina parantunut hyvin, myöskin spinaali ja epiduraali ei ole koskaan aiheuttanut mulle mitään sivuoireita. Olin siis aluksi luottavainen sektion suhteen, mutta nyt kun kaikki ihmettelevät päätöstäki ja kertovat tutuntuttujen kauhutarinoita, on itseänikin alkanut jännittämään. Alakautta synnyttäminen olisi mulle isompi riski, vauva on iso ja mun lantio ahdas. Viimeksi yritettiin ja kiireelliseen sektioon päädyttiin. Ap
Up