Naisten pituus ja miesten mieltymys.
Muuttuuko niissä trendit minkä pituisista naisista miehet pitävät vai onko aina trendi että lyhyistä? Nythän näköjään on vartalonmuoto trendi muuttunut poikamaisen hoikaksi ihanteeksi. Pitääkö miehet koskaan pidemmistä naisista eniten?
Kommentit (20)
Oot ihan pihalla. Itse olen mies ja en usko mieltysten menevän trendien tavoin, trendit nyt vaikka naisten lehtien sivuilla on toinen asia.
No en ole mikään hipsteri mutta Marilyn Monien tyyppiset naiset oli mulle nuorena törkeitä, en voinut oikeastaan muuta kuvitellakaan.
Onnistuinkin sellaisen saamaan, ihan vaan määrätietoisuudella. Oli kurvakas blodi ja vielä älykäskin koulujakin kävi liittomme aikana, mutta luonteeltaan kyseessä oli melko rankka tapaus.
Sen jälkeen olen kyllä harrastanut kaikenlaisia ja ääripäät kiehtoivat minua olen sellaisen liki 2 metrisenkin naisen kaatanut. Toinen vasimoni väitti olevansa 185 senttiä eli sopivasti neljä senttiä vähemmän kuin minä. Tuotuus oli kyllä että saattoi olla jopa minua pidempi, painavampi useimmiten oli ja hermostui täysin kun vähän vahingossa sairauden takia laihduin reilusti alle sata kiloiseksi. Alle 80 painoin pahimmillani.
Lyhyet naiset voivat olla mukavia mutta niissä on jotenkin sama vika kuin lyhyissä miehissä, niitä ei voi oikeasti ottaa tosissaan. Kun olet lapsen mittainen niin automaattisesti ajattelee että se puhe on sitä samaa lapsen puhetta kun itsekin saman pituisena puhui.
Keskipituiset miehet lähinnä niitä pitkiä tyttöjä vierastavat.
Keskipituiselle pitkätyttö on no no lähinnä vain siksi että pitkä tyttöystävä saa keskipituiset näyttämään lyhyeltä.
Pitkillä mutta myös yllätys yllätys lyhyillä miehillä ei ole tätä ongelmaa, koska pitkä mies tietää olevansa pitkä vaikka naisensa olisi jopa pidempi ja lyhyt mies tietää olevansa lyhyt joten voi poimia parhaan näköiset, Putinin nykyinen tyttöystävä ei ole edes kuin just reilu 181 ja on reilu 12-15 senttimetriä lyhyempi, miesten piilokoroista on vaikea sanoa.
Aika harvalle miehelle se pituus on mikään olennainen seikka, siis jos nainen on ns. normaalimittainen eli n. 160-180 cm. Poikkeavan lyhyillä tai pitkillä voi olla hivenen vaikeampaa parinhakumarkkinoilla.
Mun havaintoni mukaan halutuimpia ovat näyttävät n. 170-175-senttiset. Vain heikkoitsetuntoiset pätkämiehet katsovat ensisijaisesti lyhyitä rinnalleen.
[quote author="Vierailija" time="05.09.2015 klo 08:39"]
Lyhyet naiset voivat olla mukavia mutta niissä on jotenkin sama vika kuin lyhyissä miehissä, niitä ei voi oikeasti ottaa tosissaan. Kun olet lapsen mittainen niin automaattisesti ajattelee että se puhe on sitä samaa lapsen puhetta kun itsekin saman pituisena puhui.
[/quote]
Minkä pituinen on "lapsen mittainen"? Vaikuttaako ruumiinrakenne? Kuulostaa aika uskomattomalta, itse olen alle 160 cm pitkä, kurvikas ja naisellinen, enkä ole kokenut koskaan pituuteen liittyvää vähättelyä. Ja toimin vaativissa esimiestehtävissä, joissa tämä olisi tullut ilmi hyvin pian jos olisi tullakseen (ts. ilman auktoriteettia homma olisi hajonnut käsiin samantien).
[quote author="Vierailija" time="05.09.2015 klo 08:47"]
Mun havaintoni mukaan halutuimpia ovat näyttävät n. 170-175-senttiset. Vain heikkoitsetuntoiset pätkämiehet katsovat ensisijaisesti lyhyitä rinnalleen.
[/quote]
Halutuimpia mihin? Parisuhteeseen? Seksiin?
[quote author="Vierailija" time="05.09.2015 klo 08:49"]
[/quote]
Minkä pituinen on "lapsen mittainen"? Vaikuttaako ruumiinrakenne? Kuulostaa aika uskomattomalta, itse olen alle 160 cm pitkä, kurvikas ja naisellinen, enkä ole kokenut koskaan pituuteen liittyvää vähättelyä. Ja toimin vaativissa esimiestehtävissä, joissa tämä olisi tullut ilmi hyvin pian jos olisi tullakseen (ts. ilman auktoriteettia homma olisi hajonnut käsiin samantien).
[/quote]
Ot, vaikuttaa minulla alitajuisesti. Ehkä sitten jos on topakkaa emäntätyyppiä, vaikuttaa vanhemmalta vaikka olisikin lyhyt. Muuten lyhyys tuo pikkutyttömäisyyttä olemukseen. Olen siis pitkä nainen itse enkä sano tätä mitenkään pahalla. Minua taas luultiin teininä aikuiseksi ja huomaan, että minua kohdellaan vähän kuin miestä työyhteyksissä. Saa tulla sanomaan amatsoniksi ja kirahviksi. Tosiasia kuitenkin on, että ihmisiä arvioidaan aika pinnallisesti. Pitkää miestä pidetään parempana ehdokkaana johtajaksi ja naispoliitikot opettelevat puhumaan matalammalla äänellä, että ovat uskottavampia.
[quote author="Vierailija" time="05.09.2015 klo 08:49"][quote author="Vierailija" time="05.09.2015 klo 08:39"]
[/quote]
[/quote]
Niinpä, minkä pituinen on lapsen mittainen? Kyllä täysikasvuinen nainen voi olla vaikka 150 cm ja täysin uskottava. Eri asia tietysti jos on jäänyt huomattavan pieneksi, sanotaan 140 cm niin sitten on jo oikeasti lapsen mittainen ja voi olla hankaluuksia tulla todesta otetuksi:( Mutta aika harvat naiset nyt niin lyhyitä ovat.
[quote author="Vierailija" time="05.09.2015 klo 08:55"]
[quote author="Vierailija" time="05.09.2015 klo 08:49"]
[/quote]
[/quote]
Ot, vaikuttaa minulla alitajuisesti. Ehkä sitten jos on topakkaa emäntätyyppiä, vaikuttaa vanhemmalta vaikka olisikin lyhyt. Muuten lyhyys tuo pikkutyttömäisyyttä olemukseen. Olen siis pitkä nainen itse enkä sano tätä mitenkään pahalla. Minua taas luultiin teininä aikuiseksi ja huomaan, että minua kohdellaan vähän kuin miestä työyhteyksissä. Saa tulla sanomaan amatsoniksi ja kirahviksi. Tosiasia kuitenkin on, että ihmisiä arvioidaan aika pinnallisesti. Pitkää miestä pidetään parempana ehdokkaana johtajaksi ja naispoliitikot opettelevat puhumaan matalammalla äänellä, että ovat uskottavampia.
[/quote]
Yleisellä tasolla uskon, että vaikuttaa, asiaahan on tutkittukin. Mutta tosiaan oma kokemus on se, että en koe koskaan tulleenni vähätellyksi. En ole emäntätyyppiä, mutta en poikamainenkaan, naisellinen ja kurvikas, pitkät hiukset jne. Erittäin pätevä ammatissani, rohkea ottamaan kantaa jne. mistä syystä ehkä se lyhyyden tuoma vaikutelma ei, no, vaikuta?
T. tuon kysymyksen esittänyt
Allekirjoitan kolmosen näkemykset siitä, että keskipituiselle miehelle naisen pituus on ongelma. Minusta kiinnostuneet ovat olleet pari-parikymmentä senttiä lyhyempiä tai selvästi pitkiä. Tai ehkä himoitummat 180-185 cm miehet ovat niin kysyttyjä, että heille en kelpaa. Minulla oli kerran yhden illan juttu täsmälleen pituiseni miehen kanssa ja hän kauhistui, kun huomasi sen peilistä. Baarissa minulla oli ollut korkkarit, eli siellä olin ollut paljon häntä pidempi.
Oma ukko on parimetrinen ja itse olen 170cm. Kysyin joskus, että olisiko halunnut lyhyemmän naisen? Kuulemma ei, sanoi että tämä 30cm pituuserokin on jo aika iso ja itsekin vaikutan aika pätkältä. Eiköhän jokaisella ole omat mieltymyksensä.
Mä olen lyhty 158cm ja ihmiset yleensä ihmettelee jos tulee ilmi mun pituus, moni on kuvitellut että olisin paljon pitempi. Vaikka olisivat minut nähneet monet kerrat (ilman korkkareita)
Minäkin saan kuulla usein olevani pitkä vaikka olen normi 164 cm. Tosin mielestäni olenkin pitkä ja tosi monet naiset ovat lyhyempiä. Hassua tällainen kokemus että tuntee olevansa pitkä koska monissa valokuvissa olen ihmeissäni että miten näytän lyhyeltä jonkun ihmisen vieressä joka on minusta samanmittainen kanssani:)
Olen 179-senttinen mies, ja eniten tulee katseltua 155-165 cm pituisia naisia. Ne vain kääntää tämän äijän pään, ei voi mitään. Tietenkin poikkeuksia mahtuu joukkoon. Yksi tyttöystäväni oli 173 cm ja hänkin oli kyllä tosi viehättävä. Pieni on kuitenkin kaunista, vaikka loppujen lopuksi tärkeintä on se, miten nauttii toisen seurasta ja minkälaiseksi tuntee itsensä toisen seurassa.
[quote author="Vierailija" time="05.09.2015 klo 08:47"]Mun havaintoni mukaan halutuimpia ovat näyttävät n. 170-175-senttiset. Vain heikkoitsetuntoiset pätkämiehet katsovat ensisijaisesti lyhyitä rinnalleen.
[/quote]
Havaintosi ovat vääriä. Valtaosalle se ihanne pituus on jossain 160-170 välimaastossa. Heti kun mennään yli 170 sentin, alkaa se monia tökkimään.
Tokihan se riippuu myös miehen omasta pituudesta. Monet pitää 10 senttiä alle oman pituuden kattona, itselläni se on 15 senttiä, eli juurikin se 170 senttiä, olen siis 185 cm pitkä. Alarajaa minulla ei ole, kunhan ei kovin paljoa alle 150 sentin mennä.
[quote author="Vierailija" time="05.09.2015 klo 09:18"]
Minäkin saan kuulla usein olevani pitkä vaikka olen normi 164 cm. Tosin mielestäni olenkin pitkä ja tosi monet naiset ovat lyhyempiä. Hassua tällainen kokemus että tuntee olevansa pitkä koska monissa valokuvissa olen ihmeissäni että miten näytän lyhyeltä jonkun ihmisen vieressä joka on minusta samanmittainen kanssani:)
[/quote]
Missähän ihmeessä oikein liikut? Itse olen 165cm ja säännöllisemmin muut naiset ovat joko suht oman pituisiani, tai sitten pidempiä. En todellakaan yleensä koe itseäni pitkäksi, koska itseäni lyhyempiä ei kuitenkaan ihan päivittäin tule vastaan.
Nyt vieläpä korostuu, kun odotan ensimmäistä lastani. Mieheni suku on todella pitkää, mies itse on liki 190cm, ja hänen äitinsä ja siskonsa ovat kaikki väliä 175-180cm, kuten ilmeisesti muutkin hänen sukunsa naiset (ja miehet sitä 180-190 väliä). Ovat jo huolissaan siitä, miten minä pikkuisena tulen selviämään synnytyksestä, jos lapsesta tulee iso järkäle heidän geeniensä takia.
[quote author="Vierailija" time="05.09.2015 klo 08:47"]Mun havaintoni mukaan halutuimpia ovat näyttävät n. 170-175-senttiset. Vain heikkoitsetuntoiset pätkämiehet katsovat ensisijaisesti lyhyitä rinnalleen.
[/quote]
Just valetta pätkät ottaa mielihyvin sen upeimman naisen vaikka olisi yli 25 pidempi. Mutta nämä keskimittaiset joita on valtaosa miehistä sisältävät lähinnä kaikki miehet jotka eivät voisi itseään 1,- 5 senttiä pidempää naista ottaa.
Nöihin ketjuihin pitäisi merkitä, onko kirjoittaja Länsi- vai Itä-Suomesta. 164 cm on onneton tappi ja häntä pidetään pitkänä. Utsjoella?
Terveisiä Turuust
Ei