Aiotteko joten varautua tai harjoitella maskien jälkeiseen aikaan? Onkohan uuteen aikaan, maskittomuuteen, vaikea sopeutua?
Uhkaavasti näyttää siltä, että maskisuositus tullaan poistamaan, niin typerää ja vaarallista kuin se onkin. Uskotteko, että sopeudutte vielä maskittomuuteen, vai meinaatteko käyttää jatkossakin? Aiotteko harjoitella jotenkin maskittomuutta, vai tapahtuuko maskeista luopuminen sitten kertarytinällä?
Kommentit (27)
Minulla on kotona riskiryhmäläinen, ja tartuntoja on kymmenisen tuhatta päivässä, niin eiköhän tässä nyt vielä tovi tule suojainta käytettyä.
Varmasti on mukava kyllä käydä asioilla ilmankin. En koe että tarvitsisi mitenkään harjoitella.
Käytän maskia, siis FFP2-suojainta, jatkossakin ainakin flunssakausina, kun käyn kaupassa tai kun kuljen julkisilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kotona riskiryhmäläinen, ja tartuntoja on kymmenisen tuhatta päivässä, niin eiköhän tässä nyt vielä tovi tule suojainta käytettyä.
Varmasti on mukava kyllä käydä asioilla ilmankin. En koe että tarvitsisi mitenkään harjoitella.
Ne sairastuu ROKOTTEISTA!
Ei auta maskit, ei ne muutenkaan auta viruksiin, ei minkäänlaiset maskit.
Höpöhöpö. FFP3-hengityssuojaimet suojaavat käyttäjäänsä viruksilta. Juuri sen vuoksi sairaaloissa koronapotilaita hoitavat käyttävät FFP3-hengityssuojaimia.
Voisko rokotevastaiset painua ketjusta v i tt u u n
Eihän noista tulla koskaan pääsemään eroon. Vastenmielistä ja valitettavaa.
Käytän maskia julkisissa sisätiloissa niin kauan kuin tartunnat huitelee pilvissä. Ja kaiketi flunssa-aikana jatkossa muutenkin. En kuitenkaan koe, että maskittomuutta pitäisi jotenkin harjoitella. Ihan luontevasti olen tähänkin asti ollut ilman maskia sellaisissa tilanteissa, joissa en koe sitä tarpeelliseksi käyttää.
Toivon, että aloitus on kirjoitettu vitsiksi ja tarkoitus on provosoida. Mutta valitettavasti surullinen tosiasia on se, että on ihmisiä, jotka ovat aidosti kirjoittajan kaltaisia.
Vastaan, että ei, suurimmalta osalta ei vaadi mitään harjoittelujaksoa ja pehmeää laskua se, että pystyy kulkemaan ulkona ilman kasvosuojainta. Suurin osa ihmisistä ovat kulkeneet ilman kasvomaskia melkein koko tähän astisen elämänsä, niin miksi se nyt olisi jotenkin erityisen vaikeaa?
Saatan pitää maskia koko kevään. Jos joskus tartuntatautitilanne ei vaatisi maskia, niin silti kantaisin mukana maskia ainakin lomamatkoilla. Voisin pukea sen, jos joku lähelläni alkaisi yskimään tai aivastelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Rumat piilossa kirjoitti:
Moni on niin addiktoitunut kasvojensa peittämiseen, ettei maskeista vierottuminen onnistu, vaikka hallitus, STM ja THL suosittelisi.
Olisi kiinnostavaa tietää, miksi juuri Suomessa kävi näin.
Miten niin juuri Suomessa kävi näin? Eikö missään muualla maailmassa sitten kukaan käytä maskia enää?
Aion käyttää maskia jatkossakin. Saa tuijottaa.
En ole käyttänyt maskia kertaakaan joten ei totuttelemista.
Juuri tuossa suunnittelin, että täytyy ruveta käyttämään maskia ulkona. Auttaa kummasti katupölyä vastaan.
Koko ajanhan tuota on tullut oltua ilman maskia 75 % ajasta. Onneksi alkaa fillarikelit, niin ei tarvitse bussia käyttää sitäkää vähää mitä talvisaikaan.
Mitähän harjoittelua se hengityssuojaimen käyttämättömyys edellyttäisi? Pitääkö jonkun harjoitella myös olemaan käyttämättä esimerkiksi pipoa?
Ja saa niitä maskeja käyttää edelleenkin, jos vaikka riskiryhmäläisenä kokee sen tarpeelliseksi. Mitäpä se muille kuuluu. Tosin tuntuu joillekin olevan tavattoman vaikeaa käsittää, että jokainen ratkaisee omat asiansa itse. Eipä tarvitse lupia kysellä, kun ei siitä kenellekään haittaa aiheudu.
En ole ulkona pitänyt maskia ikinä. Joka päivä olen ollut töissäkin ilman maskia vähintään ruokatauoilla. Maskittomuus ei ole ongelma, vaan normaali tilanne.
Aion ensin ottaa kaksi varovaista askelta eteisestä kohti ulko-ovea ilman maskia. Sitten pikkuhiljaa lisään matkaa, kunnes olen ulkona asti. Pelottaa kyllä ajatellakaan mitä sitten, mutta onneksi siihen menee aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rumat piilossa kirjoitti:
Moni on niin addiktoitunut kasvojensa peittämiseen, ettei maskeista vierottuminen onnistu, vaikka hallitus, STM ja THL suosittelisi.
Olisi kiinnostavaa tietää, miksi juuri Suomessa kävi näin.
Miten niin juuri Suomessa kävi näin? Eikö missään muualla maailmassa sitten kukaan käytä maskia enää?
Käyttävät, koska monessa maassa on maskipakko. Se on ihan eri asia kuin se, että ihmiset saavat vapaaehtoisesti pakkomielteen maskeista. Esim. muissa Pohjoismaissa ei enää käytetä maskeja, eikä niihin ole jäänyt isoja joukkoja ihmisiä, jotka eivät enää tunne oloaan hyväksi ilman maskia.
Astra kirjoitti:
Olen tykänny maskista.
Miksi?
Vierailija kirjoitti:
En ole ulkona pitänyt maskia ikinä. Joka päivä olen ollut töissäkin ilman maskia vähintään ruokatauoilla. Maskittomuus ei ole ongelma, vaan normaali tilanne.
Eikö maski kuitenkin nykyisin ole se uusi normaali, mikä tuntuu luontevimmalta?
Ei ole tarvetta harjoitella. Sen verran vähän olen joutunut käyttämään ffp3-hengityssuojainta, että osaan oikein hyvin olla ilmankin.